Formuła 1 » Aktualności F1 » Haas usprawnił bolid jak nigdy przedtem
Haas usprawnił bolid jak nigdy przedtem
Zespół Haas nazywa pakiet udoskonaleń wprowadzony do swojego bolidu Formuły 1 na GP Kanady najlepszym, jaki kiedykolwiek przygotował.
Amerykańska ekipa wdrożyła szereg nowych części podczas siódmej rundy sezonu 2018, zmieniając modelowi VF-18 między innymi przednie skrzydło, podłogę, czy deflektory. Wszystkie poprawki pozwoliły ekipie przypieszyć auto podobno najbardziej w całej jej krótkiej historii.
Spytany przez portal Motorsport.com, jak ostatni zestaw ulepszeń wypada na tle wcześniejszych usprawnień Haasa, Romain Grosjean odpowiada: „Ten jest najlepszy. Największy i najlepszy". „Funkcjonuje bardzo fajnie - od pierwszego okrążenia na pierwszym treningu wiedziałem, że tak będzie. Mamy dobrą przyczepność przedniej osi, z czego bardzo się cieszę, no i ogólnie więcej docisku".
„Kevin (Magnussen) bardziej zmagał się z tyłem, podczas gdy mi nie przeszkadza jego niestabilność".
„Wolę mieć bardzo przyczepny przód w środku zakrętu, bym mógł skręcać samochodem - i właśnie to daje nam ten pakiet poprawek".
Paradoksalnie, mimo pokaźnego postępu Haas nie zapunktował w Kanadzie. Może byłoby inaczej, gdyby Grosjeanowi nie zepsuł się silnik w kwalifikacjach. Francuz szwajcarskiego pochodzenia startował przez to z ostatniego pola - i jeszcze zajął 12. miejsce.
Kevina Magnussena sklasyfikowano na 13. pozycji. Duńczyk sugeruje, że bez usprawnień Haas byłby zupełnie niekonkurencyjny ostatniego weekendu, ze względu na niesprzyjającą mu charakterystykę półulicznego toru w Montrealu.„Wiedzieliśmy, że ten tor nie będzie idealny dla naszego samochodu, bo nie jesteśmy najmocniejsi na wolnych zakrętach". - tłumaczy.
„Ale wyraźnie odczuwamy, że nasz pakiet poprawek dał to, co miał dać. Bez niego byłoby dużo gorzej".
„Trwa wyścig zbrojeń, inne zespoły też rozwijają swoje bolidy, ale jestem przekonany, że z wdrożonymi udoskonaleniami nadal rywalizowalibyśmy o posiadanie czwartego najszybszego wozu".
„Jestem pewny, iż na szybszych pętlach będziemy podobnie konkurencyjni jak Barcelonie (Magnussen zajął tam 6. miejsce- red.)".
Szef zespołu Gunther Steiner dodaje: „Zawsze planowaliśmy, że to będzie nasze najlepsze usprawnienie. Zanim je wprowadziliśmy, patrzyliśmy na liczby z tunelu aerodynamicznego i było oczywiste, że wypracowaliśmy największy wzrost osiągów".„(...) Nasza załoga od aerodynamiki wykonuje dobrą robotę. To co dostajemy od niej z tunelu aero pracuje zgodnie z oczekiwaniami na torze, co jest ważne".
Amerykańska ekipa wdrożyła szereg nowych części podczas siódmej rundy sezonu 2018, zmieniając modelowi VF-18 między innymi przednie skrzydło, podłogę, czy deflektory. Wszystkie poprawki pozwoliły ekipie przypieszyć auto podobno najbardziej w całej jej krótkiej historii.
Spytany przez portal Motorsport.com, jak ostatni zestaw ulepszeń wypada na tle wcześniejszych usprawnień Haasa, Romain Grosjean odpowiada: „Ten jest najlepszy. Największy i najlepszy". „Funkcjonuje bardzo fajnie - od pierwszego okrążenia na pierwszym treningu wiedziałem, że tak będzie. Mamy dobrą przyczepność przedniej osi, z czego bardzo się cieszę, no i ogólnie więcej docisku".
„Kevin (Magnussen) bardziej zmagał się z tyłem, podczas gdy mi nie przeszkadza jego niestabilność".
Paradoksalnie, mimo pokaźnego postępu Haas nie zapunktował w Kanadzie. Może byłoby inaczej, gdyby Grosjeanowi nie zepsuł się silnik w kwalifikacjach. Francuz szwajcarskiego pochodzenia startował przez to z ostatniego pola - i jeszcze zajął 12. miejsce.
Kevina Magnussena sklasyfikowano na 13. pozycji. Duńczyk sugeruje, że bez usprawnień Haas byłby zupełnie niekonkurencyjny ostatniego weekendu, ze względu na niesprzyjającą mu charakterystykę półulicznego toru w Montrealu.„Wiedzieliśmy, że ten tor nie będzie idealny dla naszego samochodu, bo nie jesteśmy najmocniejsi na wolnych zakrętach". - tłumaczy.
„Ale wyraźnie odczuwamy, że nasz pakiet poprawek dał to, co miał dać. Bez niego byłoby dużo gorzej".
„Trwa wyścig zbrojeń, inne zespoły też rozwijają swoje bolidy, ale jestem przekonany, że z wdrożonymi udoskonaleniami nadal rywalizowalibyśmy o posiadanie czwartego najszybszego wozu".
„Jestem pewny, iż na szybszych pętlach będziemy podobnie konkurencyjni jak Barcelonie (Magnussen zajął tam 6. miejsce- red.)".
Szef zespołu Gunther Steiner dodaje: „Zawsze planowaliśmy, że to będzie nasze najlepsze usprawnienie. Zanim je wprowadziliśmy, patrzyliśmy na liczby z tunelu aerodynamicznego i było oczywiste, że wypracowaliśmy największy wzrost osiągów".„(...) Nasza załoga od aerodynamiki wykonuje dobrą robotę. To co dostajemy od niej z tunelu aero pracuje zgodnie z oczekiwaniami na torze, co jest ważne".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Haas usprawnił bolid jak nigdy przedtem
Podobne: Haas usprawnił bolid jak nigdy przedtem
Liga Typerów - GP Kanady 2018 »
Liga Typerów - GP Kanady 2017 »
Liga Typerów - GP Kanady 2016 »
Liga Typerów - GP Kanady 2015 »
Podobne galerie: Haas usprawnił bolid jak nigdy przedtem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć