Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Grand Prix Malezji: BMW-Sauber
Robert Kubica liczy na pierwsze punkty

Grand Prix Malezji: BMW-Sauber

2007-03-31 - W. Nogalski     Tagi:

Po dobrym początku sezonu w Melbourne i udanej czterodniowej sesji testowej, BMW-Sauber ze spokojem podejdzie do drugiego Grand Prix sezonu, które odbędzie się na torze Sepang w pobliżu stolicy Malezji - Kuala Lumpur.

 

Wymagający tor, tropikalny upał i nieprzewidywalne deszcze monsunowe będą zaprzątać głowy inżynierów i kierowców podczas przygotowań do wyścigu.

 

Cztery dni testów w poprzednim tygodniu były dla BMW-Sauber pozytywne - Robert Kubica pracował podczas pierwszych dwóch dni, a na dwa ostatnie oddał miejsce w bolidzie BMW-Sauber F1.07 Nickowi Heidfeldowi. Kierowca testowy, Sebastian Vettel, po raz pierwszy będzie miał okazję zmierzyć się z trudnym, malezyjskim torem już w piątek - jeśli pozwoli na to pogoda ...

Robert Kubica

„To będzie moja druga wizyta w Malezji, ale po raz pierwszy pojadę w wyścigu. Już nie umiem się doczekać.”

„Tor jest bardzo interesujący, ale bardzo różni się od obiektu w Melbourne. Dobrze, że mieliśmy okazję potrenować na torze Sepang - mogliśmy sprawdzić jak bolid się zachowuje w bardzo wysokich temperaturach, jak upał wpływa na opony i tak dalej. Ważne również, że miałem okazję przyzwyczaić się do ekstremalnie gorących warunków.”

„Mam nadzieję, że w Malezji będziemy tak samo szybcy jak w Australii. Po tym jak zmuszony byłem wycofać się z wyścigu w Melbourne, najważniejsze będzie ukończenie wyścigu i zdobycie punktów.”

 

Nick Heidfeld

„Dotychczas nie miałem problemów ze ściganiem się w upale, ale dobrze, że mieliśmy trochę czasu, aby zaaklimatyzować się - głównie wysoka wilgotność wymaga przyzwyczajenia.”

„Dotarłem do Kuala Lumpur w niedzielę i czterodniowy test okazał się bardzo pomocny. Myślę, że jesteśmy w dobrej formie i mam nadzieję, że tym razem oba samochody dojadą do mety.”

„W przeszłości doświadczyliśmy kilku niesamowitych ulew w Sepang. Ściganie się w deszczu zawsze pociąga za sobą zwiększone ryzyko z powodu małej widoczności - szczególnie w Malezji, gdzie opady są wyjątkowo intensywne. Gdy zaczyna padać, wszystko błyskawicznie znika pod wodą. Jednak lubię, gdy tor jest mokry - walka z ogromną mocą w takich warunkach to świetna zabawa.”

„Niezależnie od pogody, zawsze dobrze sobie radziłem w Malezji. Dotyczy to również sezonu 2006, gdy z powodu awarii przed sama metą straciłem piąte miejsce.”

„Jednym z ulubionych elementów mojej pracy są podróże i dzięki nim zdołałem całkiem dobrze poznać Malezję. Petronas był partnerem naszego zespołu od zawsze i co roku pojawiają się ciekawe pomysły, aby zaprezentować zespół kibicom. Dla tutejszych ludzi Petronas jest ikoną - witają nas z ogromną dumą, ponieważ reprezentujemy ich firmę na całym świecie. To naprawdę imponujące.”

 

Mario Theissen, Dyrektor BMW-Motorsport

„Świetnie rozpoczęliśmy sezon w Melbourne i udowodniliśmy sobie, że jesteśmy trzecim zespołem w stawce.”

„Miło było patrzeć jak dobrze sobie radzimy - dla całego zespoły był to ogromny zastrzyk motywacji.”

„Idziemy w dobrym kierunku i dalej będziemy podążać tą samą ścieżką. Przeanalizowaliśmy problem, który wyeliminował Roberta Kubicę i wprowadziliśmy stosowne poprawki.”

„Po wyścigu na Nurburgring, Sepang jest naszym drugim domowym wyścigiem. W 2006 byliśmy częścią wielkiego show zorganizowanego przez naszego głównego partnera - firmę Petronas. Wyjątkowym przeżyciem było zobaczyć z jaką euforią ludzie witali nasz zespół w swoim kraju. Imprezy u podnóży Petronas Towers były magiczne i również w tym roku postaramy się ściągnąć podobne tłumy. Cieszę się również z debiutu naszej nowej inicjatywy - Pit Lane Park - liczę, że przybliży kibicom Formułę 1 i zainteresuje wielu ludzi.”

„Grupa BMW w ostatnich latach zwiększyła swoje zaangażowanie w Malezji, co jest częścią naszej strategii w Azji. Sepang jest ważny dla obu firm, a wyścig na pewno będzie bardzo emocjonujący.”

 

Willy Rampf, Dyrektor Techniczny

„Melbourne było dobrym startem dla zespołu i możemy być zadowoleni z naszej prędkości podczas pierwszego wyścigu sezonu.”

„Ale wyjątkowa charakterystyka toru w Albert Park sprawia, że nie jest on wykładnią na resztę sezonu. Sepang jest zdecydowanie bardziej reprezentatywny.”

„Sepang to bardzo interesująca mieszanka różnych zakrętów, które generują wiele problemów. Wolniejsze sekcje wymagają dobrej przyczepności, aby dobrze wyjść z zakrętów. Z drugiej strony potrzebna jest stabilność w kończącej okrążenie sekcji toru. Dodatkowo bolid musi być wydajny aerodynamicznie, z powodu dwóch długich prostych.”

„Opony - szczególnie tylne - są bardzo mocno obciążone, ponieważ nawierzchnia jest bardzo agresywna, a temperatury zazwyczaj są bardzo wysokie.”

„Właśnie upał jest jednym z największych wyzwań dla inżynierów i ma duży wpływ na wyniki wyścigu.”




źródło: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Grand Prix Malezji: BMW-Sauber