Formuła 1 » Aktualności F1 » Grand Prix Malezji - 1. trening: Webber zdecydowanie najszybszy

Grand Prix Malezji - 1. trening: Webber zdecydowanie najszybszy
Mark Webber był zdecydowanie najszybszy w pierwszym treningu przed Grand Prix Malezji. Kierowca Red Bulla przejechał w sumie 22 okrążenia, a jego najlepszy czas to 1:37,561.
Z dużą stratą na drugim miejscu uplasował się Lewis Hamilton z McLarena. Brytyjczyk stracił aż 1,665 sekundy do najszybszego Webbera. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się Niemcy - Michael Schumacher oraz Nico Hulkenberg. Ich straty wyniosły już ponad 2 sekundy.
Piąty czas wykręcił Pastor Maldonado. Wenezuelczyk reprezentujący barwy Williamsa był najbardziej pracowitym kierowcą, przejeżdżając w sumie 31 okrążeń. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Massa, Heidfeld, Barrichello, Alonso i Rosberg. Wszyscy ponieśli duże straty, ale najwyraźniej testowali zupełnie co innego niż Mark Webber.
Relacja z 1. treningu przed Grand Prix Malezji.
Na Sepang temperatura powietrza wynosi 27 stopni Celsjusza, temperatura nawierzchnia jest o 2 stopnie wyższa. Jak zwykle w Malezji panuje wysoka wilgotność powietrza - 82%.
Wszyscy kierowcy przejechali okrążenia pomiarowe i zjechali do boksów. Na torze pojawili się również zawodnicy zespołu HRT. Miejmy nadzieję, iż ta ekipa podniesie się po fatalnym występie w Australii.
Na drugie okrążenie instalacyjne wyjechał Trulli, szybko wracając z powrotem do alei serwisowej. Warto dodać, iż w treningu udział biorą Daniel Ricciardo - za Sebastiena Buemiego, Davide Valsecchi - za Heikki Kovalainena oraz Nico Hulkenberg - za Paula di Restę.Niebo jest jak na razie czyste i nie zanosi się na to, aby w pierwszym treningu spadł deszcz. Minęło 15 minut i zespoły nadal pracują przy bolidach, poprawiając ustawienia.
Pierwszym kierowcą, który zdecydował się wyjechać na tor jest Nico Hulkenberg. Rezerwowy kierowca Force India osiąga póki co słabe czasy, ale tor jest jeszcze mocno zabrudzony.
Niestety Narain Karthikeyan chyba zakończył już swój udział w treningu. Hindus z HRT zjechał na pobocze i prawdopodobnie nie będzie już w stanie wyjechać na tor w tej sesji.
Na torze pojawiają się kolejni kierowcy. Czasy okrążeń nadal wynoszą ponad minutę i 40 sekund. Teraz najszybszy jest Nick Heidfeld. Chwilę później Niemiec ma problemy z bolidem i zjeżdża do boksów.
Coraz więcej kierowców na torze. Aktualnie stawce przewodzi Heidfeld, dalej są Alguersuari, Maldonado, Schumacher i Rosberg. Przed nami jeszcze 50 minut treningu.
Mark Webber jako pierwszy wykręcił czas poniżej 1:40. Australijczyk jest teraz na czele. Na kolejnym okrążeniu kierowca Red Bulla pojechał jeszcze szybciej.
Wolnym tempem jeździ Sebastian Vettel, który najwyraźniej testuje jakieś rozwiązania. Niemiec jest o prawie 3 sekundy wolniejszy od swojego kolegi z zespołu. Tymczasem na drugie miejsca awansuje Lewis Hamilton.
Webber ponownie poprawia swój czas - 1:38,483 z rekordami we wszystkich trzech sektorach. Hamilton traci do niego 0,833 sekundy. Trzeci Heidfeld ma już ponad dwie sekundy straty.
Co ciekawe czasu okrążenia nadal nie uzyskali kierowcy Ferrari, Witalij Pietrow, Timo Glock i oczywiście Narain Karthikeyan. Być może warunki są niesprzyjające.
Na trzecie miejsce awansował Pastor Maldonado z Williamsa, natomiast Mark Webber wrócił na tor i ponownie uzyskuje dobre rezultaty.
Do końca pozostało już nieco ponad 20 minut, a Massa i Pietrow nadal pozostają w boksach. Czyżby Brazylijczyk i Rosjanin nie mieli zamiaru wyjeżdżać na tor?
Tymczasem obrazy telewizyjne pokazują nam, że Sebastian Vettel używa KERS na prostej startowej. Potwierdza to słowa Chrisiana Hornera, który zapowiadał, że Red Bull będzie używał tego systemu w Malezji.
Wreszcie na torze pojawił się Pietrow, ale w bolidzie Rosjanina pękła przednia lewa opona niszcząc zawieszenie. Kierowca Lotus Renault utknął w pułapce żwirowej i musiał wysiąść z bolidu. Wydaje się jednak, że była to wina zawieszenia, bądź felgi.
Sytuacja nadal się nie zmienia i nic nie wskazuje na to, aby miało być inaczej. Na czele Webber przed Hamiltonem, Maldonado i Heidfeldem.
Mark Webber wyśrubował swój czas - 1:37,651. Przewaga nad Hamiltonem to 1,665 sekundy, a nad Maldonado 2,792 sekundy.
W końcówce trzeci czas wykręca Michael Schumacher. Tymczasem kolejnym zawodnikiem, który znalazł się po za torem jest Jerome d'Ambrosio. Belg również uszkodził przednie zawieszenie.
Sesja dobiegła końca i tak jak przewidywaliśmy, nic się nie zmieniło. Webber uzyskał najlepszy czas, a drugi był Hamilton.
Z dużą stratą na drugim miejscu uplasował się Lewis Hamilton z McLarena. Brytyjczyk stracił aż 1,665 sekundy do najszybszego Webbera. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się Niemcy - Michael Schumacher oraz Nico Hulkenberg. Ich straty wyniosły już ponad 2 sekundy.
Piąty czas wykręcił Pastor Maldonado. Wenezuelczyk reprezentujący barwy Williamsa był najbardziej pracowitym kierowcą, przejeżdżając w sumie 31 okrążeń. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Massa, Heidfeld, Barrichello, Alonso i Rosberg. Wszyscy ponieśli duże straty, ale najwyraźniej testowali zupełnie co innego niż Mark Webber.
Relacja z 1. treningu przed Grand Prix Malezji.
Na Sepang temperatura powietrza wynosi 27 stopni Celsjusza, temperatura nawierzchnia jest o 2 stopnie wyższa. Jak zwykle w Malezji panuje wysoka wilgotność powietrza - 82%.
Na drugie okrążenie instalacyjne wyjechał Trulli, szybko wracając z powrotem do alei serwisowej. Warto dodać, iż w treningu udział biorą Daniel Ricciardo - za Sebastiena Buemiego, Davide Valsecchi - za Heikki Kovalainena oraz Nico Hulkenberg - za Paula di Restę.Niebo jest jak na razie czyste i nie zanosi się na to, aby w pierwszym treningu spadł deszcz. Minęło 15 minut i zespoły nadal pracują przy bolidach, poprawiając ustawienia.
Pierwszym kierowcą, który zdecydował się wyjechać na tor jest Nico Hulkenberg. Rezerwowy kierowca Force India osiąga póki co słabe czasy, ale tor jest jeszcze mocno zabrudzony.
Niestety Narain Karthikeyan chyba zakończył już swój udział w treningu. Hindus z HRT zjechał na pobocze i prawdopodobnie nie będzie już w stanie wyjechać na tor w tej sesji.
Na torze pojawiają się kolejni kierowcy. Czasy okrążeń nadal wynoszą ponad minutę i 40 sekund. Teraz najszybszy jest Nick Heidfeld. Chwilę później Niemiec ma problemy z bolidem i zjeżdża do boksów.
Coraz więcej kierowców na torze. Aktualnie stawce przewodzi Heidfeld, dalej są Alguersuari, Maldonado, Schumacher i Rosberg. Przed nami jeszcze 50 minut treningu.
Mark Webber jako pierwszy wykręcił czas poniżej 1:40. Australijczyk jest teraz na czele. Na kolejnym okrążeniu kierowca Red Bulla pojechał jeszcze szybciej.
Wolnym tempem jeździ Sebastian Vettel, który najwyraźniej testuje jakieś rozwiązania. Niemiec jest o prawie 3 sekundy wolniejszy od swojego kolegi z zespołu. Tymczasem na drugie miejsca awansuje Lewis Hamilton.
Webber ponownie poprawia swój czas - 1:38,483 z rekordami we wszystkich trzech sektorach. Hamilton traci do niego 0,833 sekundy. Trzeci Heidfeld ma już ponad dwie sekundy straty.
Co ciekawe czasu okrążenia nadal nie uzyskali kierowcy Ferrari, Witalij Pietrow, Timo Glock i oczywiście Narain Karthikeyan. Być może warunki są niesprzyjające.
Na trzecie miejsce awansował Pastor Maldonado z Williamsa, natomiast Mark Webber wrócił na tor i ponownie uzyskuje dobre rezultaty.
Do końca pozostało już nieco ponad 20 minut, a Massa i Pietrow nadal pozostają w boksach. Czyżby Brazylijczyk i Rosjanin nie mieli zamiaru wyjeżdżać na tor?
Tymczasem obrazy telewizyjne pokazują nam, że Sebastian Vettel używa KERS na prostej startowej. Potwierdza to słowa Chrisiana Hornera, który zapowiadał, że Red Bull będzie używał tego systemu w Malezji.
Wreszcie na torze pojawił się Pietrow, ale w bolidzie Rosjanina pękła przednia lewa opona niszcząc zawieszenie. Kierowca Lotus Renault utknął w pułapce żwirowej i musiał wysiąść z bolidu. Wydaje się jednak, że była to wina zawieszenia, bądź felgi.
Sytuacja nadal się nie zmienia i nic nie wskazuje na to, aby miało być inaczej. Na czele Webber przed Hamiltonem, Maldonado i Heidfeldem.
Mark Webber wyśrubował swój czas - 1:37,651. Przewaga nad Hamiltonem to 1,665 sekundy, a nad Maldonado 2,792 sekundy.
W końcówce trzeci czas wykręca Michael Schumacher. Tymczasem kolejnym zawodnikiem, który znalazł się po za torem jest Jerome d'Ambrosio. Belg również uszkodził przednie zawieszenie.
Sesja dobiegła końca i tak jak przewidywaliśmy, nic się nie zmieniło. Webber uzyskał najlepszy czas, a drugi był Hamilton.
Wyniki 1. treningu - GP Malezji | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okrążenia | ||
1. | Mark Webber | Red Bull | 1:37.651 | - | 22 | |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:39.316 | 1.665 | 16 | |
3. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:39.791 | 2.140 | 29 | |
4. | Nico Hulkenberg | Force India | 1:40.377 | 2.726 | 23 | |
5. | Pastor Maldonado | Williams | 1:40.443 | 2.792 | 31 | |
6. | Felipe Massa | Ferrari | 1:40.453 | 2.802 | 22 | |
7. | Nick Heidfeld | Lotus Renault | 1:40.525 | 2.874 | 6 | |
8. | Rubens Barrichello | Williams | 1:40.581 | 2.930 | 21 | |
9. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:40.601 | 2.950 | 23 | |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.646 | 2.995 | 29 | |
11. | Adrian Sutil | Force India | 1:40.734 | 3.083 | 21 | |
12. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:40.748 | 3.097 | 23 | |
13. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:40.770 | 3.119 | 24 | |
14. | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:40.872 | 3.221 | 27 | |
15. | Jenson Button | McLaren | 1:40.927 | 3.276 | 16 | |
16. | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:41.620 | 3.969 | 21 | |
17. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:41.627 | 3.976 | 18 | |
18. | Sergio Perez | Sauber | 1:41.642 | 3.991 | 24 | |
19. | Timo Glock | Marussia Virgin | 1:42.154 | 4.503 | 18 | |
20. | Jerome d'Ambrosio | Marussia Virgin | 1:42.540 | 4.889 | 20 | |
21. | Davide Valsecchi | Team Lotus | 1:44.054 | 6.403 | 18 | |
22. | Vitantonio Liuzzi | HRT | 1:45.228 | 7.577 | 20 | |
23. | Narain Karthikeyan | HRT | 1:46.267 | 8.616 | 10 | |
24. | Witalij Pietrow | Lotus Renault | 1:47.932 | 10.281 | 4 |
Czasy 1. sektora | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Czas | ||||
1. | Mark Webber | 25.063 | |||
2. | Michael Schumacher | 25.315 | |||
3. | Nico Rosberg | 25.343 | |||
4. | Sebastian Vettel | 25.359 | |||
5. | Lewis Hamilton | 25.462 | |||
6. | Felipe Massa | 25.462 | |||
7. | Nico Hulkenberg | 25.474 | |||
8. | Rubens Barrichello | 25.475 | |||
9. | Fernando Alonso | 25.490 | |||
10. | Nick Heidfeld | 25.493 | |||
11. | Daniel Ricciardo | 25.608 | |||
12. | Pastor Maldonado | 25.650 | |||
13. | Adrian Sutil | 25.651 | |||
14. | Jaime Alguersuari | 25.652 | |||
15. | Jenson Button | 25.659 | |||
16. | Jarno Trulli | 25.697 | |||
17. | Timo Glock | 25.710 | |||
18. | Witalij Pietrow | 25.751 | |||
19. | Sergio Perez | 25.779 | |||
20. | Kamui Kobayashi | 25.904 | |||
21. | Jerome d'Ambrosio | 25.963 | |||
22. | Davide Valsecchi | 26.138 | |||
23. | Vitantonio Liuzzi | 26.230 | |||
24. | Narain Karthikeyan | 26.418 |
Czasy 2. sektora | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Czas | ||||
1. | Mark Webber | 32.691 | |||
2. | Sebastian Vettel | 33.346 | |||
3. | Lewis Hamilton | 33.576 | |||
4. | Pastor Maldonado | 33.585 | |||
5. | Rubens Barrichello | 33.783 | |||
6. | Michael Schumacher | 33.794 | |||
7. | Nico Rosberg | 33.895 | |||
8. | Fernando Alonso | 33.901 | |||
9. | Jaime Alguersuari | 33.903 | |||
10. | Jenson Button | 33.959 | |||
11. | Felipe Massa | 34.004 | |||
12. | Sergio Perez | 34.022 | |||
13. | Kamui Kobayashi | 34.070 | |||
14. | Daniel Ricciardo | 34.107 | |||
15. | Nico Hulkenberg | 34.116 | |||
16. | Adrian Sutil | 34.120 | |||
17. | Nick Heidfeld | 34.223 | |||
18. | Jarno Trulli | 34.365 | |||
19. | Jerome d'Ambrosio | 34.704 | |||
20. | Timo Glock | 34.737 | |||
21. | Davide Valsecchi | 35.585 | |||
22. | Vitantonio Liuzzi | 35.844 | |||
23. | Witalij Pietrow | 36.033 | |||
24. | Narain Karthikeyan | 36.260 |
Czasy 3. sektora | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Czas | ||||
1. | Mark Webber | 39.829 | |||
2. | Lewis Hamilton | 40.245 | |||
3. | Michael Schumacher | 40.682 | |||
4. | Nico Hulkenberg | 40.698 | |||
5. | Felipe Massa | 40.725 | |||
6. | Nick Heidfeld | 40.772 | |||
7. | Nico Rosberg | 40.853 | |||
8. | Jaime Alguersuari | 40.871 | |||
9. | Kamui Kobayashi | 40.881 | |||
10. | Rubens Barrichello | 40.886 | |||
11. | Daniel Ricciardo | 40.911 | |||
12. | Adrian Sutil | 40.963 | |||
13. | Fernando Alonso | 40.978 | |||
14. | Pastor Maldonado | 41.063 | |||
15. | Jenson Button | 41.196 | |||
16. | Sebastian Vettel | 41.259 | |||
17. | Sergio Perez | 41.305 | |||
18. | Jarno Trulli | 41.409 | |||
19. | Timo Glock | 41.450 | |||
20. | Jerome d'Ambrosio | 41.777 | |||
21. | Davide Valsecchi | 42.204 | |||
22. | Vitantonio Liuzzi | 42.828 | |||
23. | Narain Karthikeyan | 43.567 | |||
24. | Witalij Pietrow | 44.982 |
Prędkość na speed trapie | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Prędkość | ||||
1. | Fernando Alonso | 304.9 | |||
2. | Nico Hulkenberg | 303.8 | |||
3. | Mark Webber | 303.6 | |||
4. | Nico Rosberg | 302.9 | |||
5. | Nick Heidfeld | 302.7 | |||
6. | Felipe Massa | 301.6 | |||
7. | Michael Schumacher | 301.0 | |||
8. | Adrian Sutil | 300.0 | |||
9. | Timo Glock | 299.2 | |||
10. | Rubens Barrichello | 298.4 | |||
11. | Jenson Button | 297.0 | |||
12. | Davide Valsecchi | 296.8 | |||
13. | Pastor Maldonado | 296.7 | |||
14. | Jerome d'Ambrosio | 296.4 | |||
15. | Sebastian Vettel | 295.8 | |||
16. | Jaime Alguersuari | 295.8 | |||
17. | Kamui Kobayashi | 295.4 | |||
18. | Daniel Ricciardo | 295.4 | |||
19. | Sergio Perez | 295.0 | |||
20. | Jarno Trulli | 294.1 | |||
21. | Lewis Hamilton | 293.9 | |||
22. | Witalij Pietrow | 293.7 | |||
23. | Vitantonio Liuzzi | 291.8 | |||
24. | Narain Karthikeyan | 286.6 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Grand Prix Malezji - 1. trening: Webber zdecydowanie najszybszy
Podobne: Grand Prix Malezji - 1. trening: Webber zdecydowanie najszybszy


Podobne galerie: Grand Prix Malezji - 1. trening: Webber zdecydowanie najszybszy
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter