Formuła 1 » Aktualności F1 » Grand Prix Hiszpanii - BMW-Sauber: Kubica i Heidfeld liczą na punkty
Grand Prix Hiszpanii - BMW-Sauber: Kubica i Heidfeld liczą na punkty
2007-05-08 - W. Nogalski Tagi:
Pierwsze Grand Prix na starym kontynencie przyciągnie ponad 145 000 kibiców tylko na sam wyścig.
Zespół BMW-Sauber planuje już wcześniej rozgrzać kibiców organizując wielki show w centrum stolicy Katalonii, a konkretnie w pobliżu pomnika Krzysztofa Kolumba w dzielnicy portowej.
Począwszy od Grand Prix Bahrajnu, kierowca rezerwowy zespołu Sebastian Vettel nie bierze udziału w piątkowych sesjach treningowych dając tym samym Nickowi Heidfeldowi i Robertowi Kubicy więcej czasu na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu.
„Od czasu Grand Prix Bahrajnu odwiedziłem wiele miejsc - Lipsk, Monachium, Hinwil, Monzę, Pętlę Północną Nurburgringu i Barcelonę. Na Nurburgringu swoje pierwsze okrążenie pokonałem w bolidzie Formuły BMW - śmiesznie było ponownie przejechać się samochodem dla juniorów, chociaż muszę przyznać, że nie można porównać go do tych, w których rozpoczynałem karierę.”
„Przejazd bolidem Formuły 1 po Pętli Północnej był wyjątkowym przeżyciem. Bardzo podoba mi się prowadzenie bolidu Formuły 1 w nietypowym otoczeniu - wcześniej miałem przyjemność jeździć po lodzie w St. Moritz, a teraz zrobiłem kilka okrążeń w ‘Zielonym Piekle’. Sam jestem ciekawy, co będzie następne.”
„Oczywiście wszystkie zespoły wykorzystały wolny czas przed pierwszym europejskim wyścigiem na rozwój bolidu. Test w Barcelonie był bardzo ważny, chociaż pogoda nie była zbyt dobra. Ze względu na dużą ilość testów na tym torze, wszyscy kierowcy znają go doskonale. Tor jest bardzo szybki i ma kilka wspaniałych zakrętów. Ponieważ jest to tor domowy aktualnego mistrza świata, Grand Prix jest jeszcze bardziej atrakcyjne. Przed wyścigiem w 2006 roku zbudowano dodatkowe trybuny, które również były w całkowicie wypełnione. Taka atmosfera jest doskonała dla wszystkich kierowców - nie tylko dla Fernando.”
„Tym razem zmodyfikowano rozkład toru - nowa sekcja jest mniej ekscytująca, ale bardziej bezpieczna. Liczę na kolejny dobry wynik na moje trzydzieste urodziny.”
„Bardzo się cieszę na początek europejskiej części sezonu i liczę na kilka dodatkowych punktów w nadchodzących tygodniach. Podobnie jak pozostałe zespoły Formuły 1, znamy tor w Barcelonie bardzo dobrze - głównie ze względu na częste testy. Jednakże tor został zmieniony od zeszłego roku. Ostatnie dwa zakręty nie są tak szybkie jak kiedyś, co ma duży wpływ na ustawienia samochodu. Przed tegorocznym wyścigiem wzięliśmy udział w sesji testowej na torze w Barcelonie. Ważnym elementem jest znalezienie odpowiednich ustawień i idealnego balansu. Mamy do dyspozycji dużo danych i mam nadzieję, że będziemy szybcy od samego początku.”
„Lubię ten tor, ale obawiam się, że nowe zakręty odebrały mu część uroku. Szybkie zakręty z dużym dociskiem aerodynamicznym to prawdziwy sprawdzian dla bolidów Formuły 1. Jednak teraz dwa szybkie zakręty zostały zastąpione jedną wolną szykaną, która pokonywana jest przy 60-70 km/h - wcześniej pokonywaliśmy tą część toru przy 260km/h! Zmiana oznacza mniej przyjemności, ale zwiększone bezpieczeństwo.”
Willy Rampf, Dyrektor Techniczny
„Barcelona jest jednym z najbardziej popularnych obiektów wśród zespołów, przez co niektórzy myślą, że samochody są od razu dobrze ustawione. Prawda jest jednak taka, że zmiany temperatury i kierunku wiatru mają ogromne znaczenie - oznacza to, że za każdym razem tor stawia przed zespołami nowe wyzwania.”
„Zmiana dwóch ostatnich zakrętów zdecydowanie zmniejszyła prędkość w kończącej okrążenie sekcji toru, co również zmniejszyło tradycyjnie wysokie obciążenie lewej przedniej opony. Podczas testów sprawdziliśmy różne nowe elementy aerodynamiczne i mechaniczne oraz kilka modyfikacji elektroniki - wszystkie zmiany przyniosły bardzo obiecujące wyniki. Podchodzę więc do następnego wyścigu pełen optymizmu.”
Począwszy od Grand Prix Bahrajnu, kierowca rezerwowy zespołu Sebastian Vettel nie bierze udziału w piątkowych sesjach treningowych dając tym samym Nickowi Heidfeldowi i Robertowi Kubicy więcej czasu na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu.
Nick Heidfeld i Robert Kubica liczą na kolejne punktySebastian Vettel przynajmniej na razie będzie oglądał jak Kubica i Heidfeld jeżdżą po torze
Nick Heidfeld„Od czasu Grand Prix Bahrajnu odwiedziłem wiele miejsc - Lipsk, Monachium, Hinwil, Monzę, Pętlę Północną Nurburgringu i Barcelonę. Na Nurburgringu swoje pierwsze okrążenie pokonałem w bolidzie Formuły BMW - śmiesznie było ponownie przejechać się samochodem dla juniorów, chociaż muszę przyznać, że nie można porównać go do tych, w których rozpoczynałem karierę.”
„Przejazd bolidem Formuły 1 po Pętli Północnej był wyjątkowym przeżyciem. Bardzo podoba mi się prowadzenie bolidu Formuły 1 w nietypowym otoczeniu - wcześniej miałem przyjemność jeździć po lodzie w St. Moritz, a teraz zrobiłem kilka okrążeń w ‘Zielonym Piekle’. Sam jestem ciekawy, co będzie następne.”
„Oczywiście wszystkie zespoły wykorzystały wolny czas przed pierwszym europejskim wyścigiem na rozwój bolidu. Test w Barcelonie był bardzo ważny, chociaż pogoda nie była zbyt dobra. Ze względu na dużą ilość testów na tym torze, wszyscy kierowcy znają go doskonale. Tor jest bardzo szybki i ma kilka wspaniałych zakrętów. Ponieważ jest to tor domowy aktualnego mistrza świata, Grand Prix jest jeszcze bardziej atrakcyjne. Przed wyścigiem w 2006 roku zbudowano dodatkowe trybuny, które również były w całkowicie wypełnione. Taka atmosfera jest doskonała dla wszystkich kierowców - nie tylko dla Fernando.”
„Tym razem zmodyfikowano rozkład toru - nowa sekcja jest mniej ekscytująca, ale bardziej bezpieczna. Liczę na kolejny dobry wynik na moje trzydzieste urodziny.”
Robert Kubica tęskni za 'starą' wersją toru w BarcelonieCelem BMW-Sauber jest utrzymanie trzeciego miejsca w klasyfikacji kontruktorów
Robert Kubica„Bardzo się cieszę na początek europejskiej części sezonu i liczę na kilka dodatkowych punktów w nadchodzących tygodniach. Podobnie jak pozostałe zespoły Formuły 1, znamy tor w Barcelonie bardzo dobrze - głównie ze względu na częste testy. Jednakże tor został zmieniony od zeszłego roku. Ostatnie dwa zakręty nie są tak szybkie jak kiedyś, co ma duży wpływ na ustawienia samochodu. Przed tegorocznym wyścigiem wzięliśmy udział w sesji testowej na torze w Barcelonie. Ważnym elementem jest znalezienie odpowiednich ustawień i idealnego balansu. Mamy do dyspozycji dużo danych i mam nadzieję, że będziemy szybcy od samego początku.”
„Lubię ten tor, ale obawiam się, że nowe zakręty odebrały mu część uroku. Szybkie zakręty z dużym dociskiem aerodynamicznym to prawdziwy sprawdzian dla bolidów Formuły 1. Jednak teraz dwa szybkie zakręty zostały zastąpione jedną wolną szykaną, która pokonywana jest przy 60-70 km/h - wcześniej pokonywaliśmy tą część toru przy 260km/h! Zmiana oznacza mniej przyjemności, ale zwiększone bezpieczeństwo.”
„Barcelona jest jednym z najbardziej popularnych obiektów wśród zespołów, przez co niektórzy myślą, że samochody są od razu dobrze ustawione. Prawda jest jednak taka, że zmiany temperatury i kierunku wiatru mają ogromne znaczenie - oznacza to, że za każdym razem tor stawia przed zespołami nowe wyzwania.”
„Zmiana dwóch ostatnich zakrętów zdecydowanie zmniejszyła prędkość w kończącej okrążenie sekcji toru, co również zmniejszyło tradycyjnie wysokie obciążenie lewej przedniej opony. Podczas testów sprawdziliśmy różne nowe elementy aerodynamiczne i mechaniczne oraz kilka modyfikacji elektroniki - wszystkie zmiany przyniosły bardzo obiecujące wyniki. Podchodzę więc do następnego wyścigu pełen optymizmu.”
źródło: BMW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Grand Prix Hiszpanii - BMW-Sauber: Kubica i Heidfeld liczą na punkty
Newsletter
Galerie zdjęć