Formuła 1 » Aktualności F1 » Grand Prix Europy: Trening 1 - Sukces Rosberga i kanału F, Kubica 4

Grand Prix Europy: Trening 1 - Sukces Rosberga i kanału F, Kubica 4
Długa praca Mercedes GP nad własnym kanałem powietrznym opłaciła się. Nico Rosberg na torze w Walencji wyprzedził kierowców McLarena. Drużyny, która wprowadziła kanał powietrzny do F1.
Drugi rezultat przypadł Lewisowi Hamiltonowi, który kilkakrotnie wyrywał najlepszy czas zespołowemu koledze Jensonowi Buttonowi, który w piątkowy poranek odnotował 3. czas.
Dzięki kanałowi F Nico Rosberg zanotował najlepszy czas na pierwszym treningu przed GP Europy
Robert Kubica
Czwarty rezultat przypadł Robertowi Kubicy, który testował nową karoserię i wydechy w swoim Renault.
Za Kubicą uplasował się Felipe Massa, a kolejne dwa miejsca przypadły kierowcom Red Bulla: Sebastianowi Vettelowi i Markowi Webberowi.
Michael Schumacher, który w Walencji po praz pierwszy jeździł w Walencji zanotował 8. wynik. Kolejne dwa miejsca zajęli Fernando Alonso i Rubens Barrichello.
Kompilacja problemów kierowców z zakrętem numer 2Relacja z pierwszego treningu
Po wycieczce za Ocean Formuła 1 ponownie zawitała do Europy. Grand Prix Kanady było trudnym wyścigiem dla kierowców, ale równie dużym wyzwaniem jest słabo nagumowany tor w Walencji.
W przeciwieństwie do Kanady na weekend wyścigowy przewidywane są wysokie temperatury, więc nie powinno być problemów z przyczepnością i dogrzaniem opon.
Jako pierwszy na torze pojawił się Heikki Kovalainen, czym uczcił 500. Grand Prix w historii Lotusa.
W początkowych minutach treningu prawie połowa stawki pojawiła się na torze na okrążeniu instalacyjnym.
Bardzo szybko mogło dojść do pierwszego incydentu - Vitantonio Liuzzi przestrzelił zakręt numer 3, ale dzięki poboczu udało mu się wrócić na tor bez żadnego uszczerbku.
Kolejni kierowcy testowali poziom przyczepności toru - Michael Schumacher na wyjściu z zakrętu mocno nacisnął pedał gazu, ale szybko przekonał się przy tym manewrze, że tor jest jeszcze za słabo nagumowany.
Po 12 minutach wszyscy zawodnicy ukończyli okrążenia instalacyjne. Krótką ciszę na torze przerwał Lucas di Grassi wykręcając pierwszy czas treningów - 1:49.569.
Tuż za di Grassim na torze pojawił się Rubens Barrichello testujący kanał powietrzny w swoim Williamsie.
Czas di Grassiego poprawia Jenson Button z wynikiem 1:43,245. Na słabo przyczepnym torze nikomu nie udaje się poprawić tego rezultatu.
Wycieczkę za tor zalicza Bruno Senna, ale kolejny raz strefa bezpieczeństwa ratuje kierowcę przed wypadkiem.
U swoich mechaników zjawił się Fernando Alonso. Jego Ferrari jest obklejone czujnikami temperatury, gdyż zespół testuje nową konfigurację układu wydechowego.
Z bolidu Bruno Senny urywa się lusterko, na które chwilę potem najeżdża Buemi. W 36 minucie sesja treningowa zostaje przerwana, aby usunąć z toru odłamki lusterka.
W połowie sesji treningowej na tor wyjechał Robert Kubica, aby wypróbować nowy wydech i karoserię w swoim Renault.
Czas Jensona Buttona zostaje pobity przez Michaela Schumachera - 1:42.369. Chwilę później Niemiec wyjeżdża poza tor. Również podobne incydenty zaliczają Massa i Kobayashi, ale nic poważnego się nie dzieje.
Wynik Schumachera poprawia jego partner zespołowy Nico Rosberg. Niedługo potem Robert Kubica notuje drugi czas - 1:41.883.
Kierowcy McLarena zaczęli zespołową rywalizację. Prowadzenie obejmuje Button, ale szybko bije go Hamilton z wynikiem 1:41.339.
W przeciwieństwie do McLarena, kierowcy Red Bulla bardzo wolno poprawiają swoje czasy - możliwa jest powtórka scenariusza z Kanady, gdzie Red Bull spisywał się przeciętnie.
Kolejnym kierowcą który odwiedził strefę bezpieczeństwa był Fernando Alonso. Później Hiszpan spędził dość długą chwilę stojąc na ścieżce w alei serwisowej. Najprawdopodobniej była to kolejna część testu nowego wydechu Ferrari.
Alguersuari próbując poprawić swój 17. czas, zbyt optymistycznie przejeżdża zakręt numer 17. Ponownie obywa się bez uszkodzeń bolidu.
Mike Gascoyne z Lotusa i Paul di Resta z Force India dzielą się ze swoimi zespołami podobnymi spostrzeżeniami na temat ogumienia. Opony bardzo szybko się zużywają, po przejechaniu zaledwie jednego okrążenia.
Po 70 minutach w tabeli czasów prowadzą kierowcy McLarena, za nimi Kubica, Rosberg, Massa, Vettel, Webber, Schumacher, Alonso i Barrichello.
Mercedes każe Nico Rosbergowi przejechać po jednym okrążeniu z użyciem i bez użycia kanału powietrznego. Wyniki przemawiają za kanałem powietrznym kiedy na drugim okrążeniu Rosberg wykręca najlepszy czas sesji - 1:41.175.
Pomimo prawie 90 minut przyczepność na torze nie poprawiła się zbyt znacząco, o czym przekonał się Lewis Hamilton przestrzeliwując zakręt numer 12.
Alguersuari zgłasza swojemu zespołowi, że jego opony są kompletnie zniszczone. Hiszpan przejechał 21 okrążeń.
Pod koniec sesji treningowej zespoły skupiły się na przejazdach z dużą ilością paliwa, stąd brak znaczących popraw w wynikach kierowców.
Drugi rezultat przypadł Lewisowi Hamiltonowi, który kilkakrotnie wyrywał najlepszy czas zespołowemu koledze Jensonowi Buttonowi, który w piątkowy poranek odnotował 3. czas.


Za Kubicą uplasował się Felipe Massa, a kolejne dwa miejsca przypadły kierowcom Red Bulla: Sebastianowi Vettelowi i Markowi Webberowi.
Michael Schumacher, który w Walencji po praz pierwszy jeździł w Walencji zanotował 8. wynik. Kolejne dwa miejsca zajęli Fernando Alonso i Rubens Barrichello.
Kompilacja problemów kierowców z zakrętem numer 2
W przeciwieństwie do Kanady na weekend wyścigowy przewidywane są wysokie temperatury, więc nie powinno być problemów z przyczepnością i dogrzaniem opon.
Jako pierwszy na torze pojawił się Heikki Kovalainen, czym uczcił 500. Grand Prix w historii Lotusa.
W początkowych minutach treningu prawie połowa stawki pojawiła się na torze na okrążeniu instalacyjnym.
Bardzo szybko mogło dojść do pierwszego incydentu - Vitantonio Liuzzi przestrzelił zakręt numer 3, ale dzięki poboczu udało mu się wrócić na tor bez żadnego uszczerbku.
Kolejni kierowcy testowali poziom przyczepności toru - Michael Schumacher na wyjściu z zakrętu mocno nacisnął pedał gazu, ale szybko przekonał się przy tym manewrze, że tor jest jeszcze za słabo nagumowany.
Po 12 minutach wszyscy zawodnicy ukończyli okrążenia instalacyjne. Krótką ciszę na torze przerwał Lucas di Grassi wykręcając pierwszy czas treningów - 1:49.569.
Tuż za di Grassim na torze pojawił się Rubens Barrichello testujący kanał powietrzny w swoim Williamsie.
Czas di Grassiego poprawia Jenson Button z wynikiem 1:43,245. Na słabo przyczepnym torze nikomu nie udaje się poprawić tego rezultatu.
Wycieczkę za tor zalicza Bruno Senna, ale kolejny raz strefa bezpieczeństwa ratuje kierowcę przed wypadkiem.
U swoich mechaników zjawił się Fernando Alonso. Jego Ferrari jest obklejone czujnikami temperatury, gdyż zespół testuje nową konfigurację układu wydechowego.
Z bolidu Bruno Senny urywa się lusterko, na które chwilę potem najeżdża Buemi. W 36 minucie sesja treningowa zostaje przerwana, aby usunąć z toru odłamki lusterka.
W połowie sesji treningowej na tor wyjechał Robert Kubica, aby wypróbować nowy wydech i karoserię w swoim Renault.
Czas Jensona Buttona zostaje pobity przez Michaela Schumachera - 1:42.369. Chwilę później Niemiec wyjeżdża poza tor. Również podobne incydenty zaliczają Massa i Kobayashi, ale nic poważnego się nie dzieje.
Wynik Schumachera poprawia jego partner zespołowy Nico Rosberg. Niedługo potem Robert Kubica notuje drugi czas - 1:41.883.
Kierowcy McLarena zaczęli zespołową rywalizację. Prowadzenie obejmuje Button, ale szybko bije go Hamilton z wynikiem 1:41.339.
W przeciwieństwie do McLarena, kierowcy Red Bulla bardzo wolno poprawiają swoje czasy - możliwa jest powtórka scenariusza z Kanady, gdzie Red Bull spisywał się przeciętnie.
Kolejnym kierowcą który odwiedził strefę bezpieczeństwa był Fernando Alonso. Później Hiszpan spędził dość długą chwilę stojąc na ścieżce w alei serwisowej. Najprawdopodobniej była to kolejna część testu nowego wydechu Ferrari.
Alguersuari próbując poprawić swój 17. czas, zbyt optymistycznie przejeżdża zakręt numer 17. Ponownie obywa się bez uszkodzeń bolidu.
Mike Gascoyne z Lotusa i Paul di Resta z Force India dzielą się ze swoimi zespołami podobnymi spostrzeżeniami na temat ogumienia. Opony bardzo szybko się zużywają, po przejechaniu zaledwie jednego okrążenia.
Po 70 minutach w tabeli czasów prowadzą kierowcy McLarena, za nimi Kubica, Rosberg, Massa, Vettel, Webber, Schumacher, Alonso i Barrichello.
Mercedes każe Nico Rosbergowi przejechać po jednym okrążeniu z użyciem i bez użycia kanału powietrznego. Wyniki przemawiają za kanałem powietrznym kiedy na drugim okrążeniu Rosberg wykręca najlepszy czas sesji - 1:41.175.
Pomimo prawie 90 minut przyczepność na torze nie poprawiła się zbyt znacząco, o czym przekonał się Lewis Hamilton przestrzeliwując zakręt numer 12.
Alguersuari zgłasza swojemu zespołowi, że jego opony są kompletnie zniszczone. Hiszpan przejechał 21 okrążeń.
Pod koniec sesji treningowej zespoły skupiły się na przejazdach z dużą ilością paliwa, stąd brak znaczących popraw w wynikach kierowców.
Grand Prix Europy: Trening 1 - Wyniki | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | |
1 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:41.175 | |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:41.339 | 0.164 |
3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:41.383 | 0.208 |
4 | Robert Kubica | Renault | 1:41.715 | 0.540 |
5 | Felipe Massa | Ferrari | 1:42.182 | 1.007 |
6 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:42.216 | 1.041 |
7 | Mark Webber | RBR-Renault | 1:42.275 | 1.100 |
8 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:42.312 | 1.137 |
9 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:42.421 | 1.246 |
10 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:42.463 | 1.288 |
11 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:42.707 | 1.532 |
12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:42.962 | 1.787 |
13 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1:43.310 | 2.135 |
14 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:43.380 | 2.205 |
15 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 1:43.397 | 2.222 |
16 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:43.437 | 2.262 |
17 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:43.729 | 2.554 |
18 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 1:44.183 | 3.008 |
19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:44.491 | 3.316 |
20 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:45.653 | 4.478 |
21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:47.123 | 5.948 |
22 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:47.285 | 6.110 |
23 | Christian Klien | HRT-Cosworth | 1:47.343 | 6.168 |
24 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:47.356 | 6.181 |
Grand Prix Europy: Trening 1 - Czasy 1. sektora | ||
---|---|---|
Kierowca | Czas | |
1 | Lewis Hamilton | 26.945 |
2 | Nico Rosberg | 27.000 |
3 | Jenson Button | 27.027 |
4 | Sebastian Vettel | 27.153 |
5 | Robert Kubica | 27.179 |
6 | Fernando Alonso | 27.190 |
7 | Felipe Massa | 27.225 |
8 | Rubens Barrichello | 27.282 |
9 | Mark Webber | 27.288 |
10 | Nico Hulkenberg | 27.309 |
11 | Michael Schumacher | 27.339 |
12 | Kamui Kobayashi | 27.413 |
13 | Vitaly Petrov | 27.470 |
14 | Pedro de la Rosa | 27.473 |
15 | Sebastien Buemi | 27.547 |
16 | Vitantonio Liuzzi | 27.657 |
17 | Heikki Kovalainen | 27.678 |
18 | Paul di Resta | 27.684 |
19 | Jaime Alguersuari | 27.749 |
20 | Timo Glock | 27.978 |
21 | Jarno Trulli | 28.126 |
22 | Bruno Senna | 28.464 |
23 | Lucas di Grassi | 28.529 |
24 | Christian Klien | 28.581 |
Grand Prix Europy: Trening - Czasy 2. sektora | ||
---|---|---|
Kierowca | Czas | |
1 | Lewis Hamilton | 45.836 |
2 | Nico Rosberg | 45.866 |
3 | Jenson Button | 45.978 |
4 | Robert Kubica | 46.011 |
5 | Rubens Barrichello | 46.169 |
6 | Michael Schumacher | 46.265 |
7 | Fernando Alonso | 46.275 |
8 | Felipe Massa | 46.355 |
9 | Nico Hulkenberg | 46.449 |
10 | Mark Webber | 46.453 |
11 | Sebastian Vettel | 46.523 |
12 | Vitantonio Liuzzi | 46.534 |
13 | Sebastien Buemi | 46.650 |
14 | Vitaly Petrov | 46.665 |
15 | Paul di Resta | 46.690 |
16 | Pedro de la Rosa | 46.803 |
17 | Kamui Kobayashi | 47.006 |
18 | Jaime Alguersuari | 47.031 |
19 | Heikki Kovalainen | 47.152 |
20 | Timo Glock | 47.754 |
21 | Bruno Senna | 48.051 |
22 | Lucas di Grassi | 48.189 |
23 | Christian Klien | 48.427 |
24 | Jarno Trulli | 48.499 |
Grand Prix Europy: Trening 1 - Czasy 3. sektora | ||
---|---|---|
Kierowca | Czas | |
1 | Robert Kubica | 28.276 |
2 | Sebastian Vettel | 28.277 |
3 | Lewis Hamilton | 28.300 |
4 | Nico Rosberg | 28.309 |
5 | Jenson Button | 28.369 |
6 | Michael Schumacher | 28.472 |
7 | Mark Webber | 28.476 |
8 | Felipe Massa | 28.516 |
9 | Kamui Kobayashi | 28.715 |
10 | Fernando Alonso | 28.721 |
11 | Vitaly Petrov | 28.737 |
12 | Rubens Barrichello | 28.771 |
13 | Nico Hulkenberg | 28.778 |
14 | Pedro de la Rosa | 28.834 |
15 | Sebastien Buemi | 28.834 |
16 | Vitantonio Liuzzi | 28.967 |
17 | Paul di Resta | 29.063 |
18 | Jaime Alguersuari | 29.197 |
19 | Heikki Kovalainen | 29.594 |
20 | Timo Glock | 29.733 |
21 | Jarno Trulli | 30.183 |
22 | Lucas di Grassi | 30.203 |
23 | Christian Klien | 30.335 |
24 | Bruno Senna | 30.413 |
Grand Prix Europy: Trening 1 - Największe prędkości | ||
---|---|---|
Kierowca | Prędkość | |
1 | Jenson Button | 315.2 |
2 | Lewis Hamilton | 314.0 |
3 | Sebastien Buemi | 311.5 |
4 | Fernando Alonso | 310.8 |
5 | Felipe Massa | 310.5 |
6 | Jaime Alguersuari | 310.1 |
7 | Vitantonio Liuzzi | 310.1 |
8 | Paul di Resta | 309.2 |
9 | Pedro de la Rosa | 307.7 |
10 | Nico Rosberg | 307.7 |
11 | Nico Hulkenberg | 307.5 |
12 | Bruno Senna | 307.4 |
13 | Michael Schumacher | 307.3 |
14 | Robert Kubica | 307.0 |
15 | Sebastian Vettel | 306.7 |
16 | Rubens Barrichello | 306.5 |
17 | Heikki Kovalainen | 305.9 |
18 | Vitaly Petrov | 305.5 |
19 | Kamui Kobayashi | 304.9 |
20 | Mark Webber | 304.9 |
21 | Jarno Trulli | 302.5 |
22 | Christian Klien | 302.0 |
23 | Timo Glock | 301.8 |
24 | Lucas di Grassi | 298.8 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Grand Prix Europy: Trening 1 - Sukces Rosberga i kanału F, Kubica 4
Podobne: Grand Prix Europy: Trening 1 - Sukces Rosberga i kanału F, Kubica 4




Podobne galerie: Grand Prix Europy: Trening 1 - Sukces Rosberga i kanału F, Kubica 4



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
Newsletter