Grand Prix Bahrajnu: BMW-Sauber
Zaledwie tydzień po Grand Prix Malezji zespoły udają się do Bahrajnu, aby wziąć udział w trzecim wyścigu sezonu - Grand Prix Bahrajnu na torze Sakhir.
Robert Kubica
„Wyścig w Bahrajnie w 2006 roku był moim pierwszym Grand Prix w roli trzeciego kierowcy - to było wyjątkowe przeżycie. Tor nie był zbyt przyczepny, głównie z powodu piasku, który został naniesiony przez pustynny wiatr, ale bez wątpienia tor jest zdecydowanie łatwiejszy teraz, gdy używamy silników V8, niż gdy w bolidach zamontowane były mocarne V10. Obecnie dwa lub trzy zakręty można przejechać z gazem w podłodze.”
„W 2007 opony są jednak zdecydowanie mniej przyczepne, więc tor stawia przed nami nowe wyzwania. Ogólnie obiekt w Bahrajnie jest bardzo przyjemny, a nasze ostatnie dwa dni testów na nim były bardzo produktywne.”
Nick Heidfeld
„Rozkład i infrastruktura toru w Bahrajnie są świetne, a fakt, że znajduje się na środku pustyni, sprawia że jest to wyjątkowe miejsce.”
„Jeśli jest silny wiatr, to tor jest bardzo zabrudzony, co skutkuje niższą przyczepnością i jest niezbyt korzystne dla bolidu. W tym roku większość zespołów posiada aktualne dane z Bahrajnu, ponieważ testowaliśmy tu w lutym przez dwa tygodnie.”
„Wyjątkowa jest również otoczka wyścigu - mężczyźni w długich szatach i zasłonięte kobiety. Wolę jednak coś bardziej zwykłego.”
Mario Theissen, Dyrektor BMW Motorsport
„Po dobrym starcie w Australii i bardzo gorącym wyścigu w Malezji, w Bahrajnie pierwsza długa podróż nowego sezonu dobiegnie końca. Chcemy zabrać ze sobą do Europy dużo punktów.”
„Przez lata BMW było powiązane z Bahrajnem. Część wyjątkowego obiektu w Bahrajnie jest wykorzystywane przez BMW jako miejsce szkoleń kierowców i szkoła dla zawodników Formuły BMW. Dla BMW, producenta samochodów z najwyższej półki, jest to bardzo ważny region.”
„W Bahrajnie nasi kierowcy, Nick Heidfeld i Robert Kubica, wezmą udział we wszystkich sesjach treningowych. Sebastian Vettel zadebiutuje w tym czasie w World Series by Renault, a Timo Glock będzie się ścigał w serii GP2, również w Bahrajnie.”
Willy Rampf, Dyrektor Techniczny
„Po tym jak większość zespołów wzięła udział w teście przedsezonowym w Bahrajnie, mamy dobre bazowe ustawienia bolidu. Z powodu piasku na torze, opony mogą silnie się zużywać. Pod kątem aerodynamiki musimy znaleźć kompromis - w wolnych zakrętach wymagany jest duży docisk, na długich i szerokich prostych, pod koniec których kierowcy mają okazję do wyprzedzania, bolid musi być szybki. Spodziewam się, że wzmocnimy naszą pozycję trzeciej siły w Formule 1.”
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.