
Zobacz także: Typuj wyniki i wygraj wyjazd na Grand Prix Formuły 1! »
Jednak to wcale nie oznacza, że będzie automatycznie nudno. Hockenheimring ma dwa miejsca kuszące do wyprzedzania - nawrót i zakręt nr 8 - a w tym roku po raz pierwszy są na nim dodatkowo dwie strefy DRS. Nie zdziwilibyśmy się więc, gdybyśmy zobaczyli Grand Prix naszpikowane akcją.
Przed półmetkiem sezonu, walka o mistrzostwo świata F1 wśród kierowców stała się z powrotem niezmiernie wyrównana. Lewis Hamilton dzięki wygraniu domowego wyścigu na Silverstone i odpadnięciu z niego Nico Rosberga, ma teraz tylko 4 punkty straty do lidera klasyfikacji generalnej. Rosberg liczy, że tego weekendu powtórzy wyczyn Hamiltona i triumfuje przed własną publicznością, tym samym odbuduje nieco swoją przewagę w rywalizacji o tytuł. Hamilton zdopingowany piątym zwycięstwem w sezonie, zrobi wszystko co w jego mocy, aby samemu zapewnić Mercedesowi wygraną na domowym torze.
Zobacz także: Oglądaj weekend z Formułą 1 na żywo w Internecie! »
GP Niemiec - Szereg Szybkich Faktów
1. Przed nami 61. edycja Grand Prix Niemiec w Formule 1.
2. Wyścig zostanie rozegrany po raz 34. na torze Hockenheimring. Gospodarzem GP Niemiec były jeszcze dwa inne obiekty. Wszystkie pozostałe edycje zawodów z wyjątkiem jednej zorganizowano na torze Nurburgring. W 1959 roku GP Niemiec przeprowadzono natomiast na berlińskiej autostradzie AVUS. Tamto Grand Prix było wyjątkowe, ponieważ rozegrano dwa biegi i przyznano zwycięstwo po zsumowaniu wyników. Okazało się, że całe podium przypadło kierowcom Ferrari. Triumfował Tony Brooks z Wielkiej Brytanii, miejsca drugie i trzecie zdobyli amerykańscy zawodnicy, odpowiednio Dan Gurney oraz Phil Hill.
3. Hockenheimring zadebiutował w Formule 1 blisko 44 lata temu, 2 sierpnia 1970 roku. Przeniesiono tam GP Niemiec z powodu obaw o poziom bezpieczeństwa na torze Nurburgring.
4. Pierwszy wyścig F1 w Badenii-Wirtembergii padł łupem Jochena Rindta. Był
to jego ostatni triumf przed tragiczną śmiercią pięć tygodni później na
treningu do GP Włoch.
5. Najwięcej razy GP Niemiec zwyciężał Michael Schumacher. Najbardziej utytułowany kierowca w historii F1 wygrał domowy wyścig czterokrotnie, za każdym razem na Hockenheimringu (w 1995 roku bolidem Benettona i w latach 2002, 2004 oraz 2006 bolidami Ferrari).
Pięciu zawodników ma po trzy triumfy w GP Niemiec - Juan Manuel Fangio, Jackie Stewart, Nelson Piquet, Ayrton Senna i Fernando Alonso.
6. Jedyny wciąż ścigający się z tej piątki Alonso jak Schumacher za każdym razem zwyciężał na Hockenheimringu. Hiszpan najpierw wygrał GP Niemiec w sezonie 2005 samochodem Renault, a później w sezonach 2010 i 2012 wozami Ferrari.
7. Lewis Hamilton jest jedynym obok Alonso kierowcą z obecnej stawki, który zwyciężył GP Niemiec więcej niż jeden raz. Brytyjczyk triumfował w 2008 roku na Hockenheimringu i w sezonie 2011 na Nurburgringu.
8. Tylko trzech niemieckich zawodników F1 wygrało domowe Grand Prix. Obok wspomnianego Michaela Schumachera, zrobił to także jego brat Ralf w 2001 roku jako kierowca zespołu Williams-BMW oraz Sebastian Vettel ubiegłego roku bolidem Red Bull Racing, za szóstym podejściem.
9. Bądź co bądź niemieccy zawodnicy wygrywali wyścig F1 już 148 razy. Michael Schumacher odniósł 91 triumfów, Sebastian Vettel zwyciężał 39-krotnie, Ralf Schumacher i Nico Rosberg po 6 razy, Heinz-Harald Frentzen zanotował 3 wygrane, a Wolfgang von Trips triumfował 2-krotnie.
10. Od debiutu w 2002 roku przeprojektowanej pętli Hockenheimring, rozegrano tutaj osiem wyścigów F1. Pięć padło łupem kierowcy ustawionego na pole position. W sezonach 2006 i 2010 wygrywał zawodnik z drugiego pola, a w 2005 roku Alonso triumfował z trzeciego.
Informacje o torze Hockenheimring oraz GP Niemiec:
- Długość okrążenia: 5.574 kilometra
- Rekord okrążenia: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
- Różnica w odległości punktów startu oraz mety: brak
- Liczba zakrętów: 17
- Liczba okrążeń do pokonania w wyścigu: 67
- Całkowity dystans wyścigu: 306.458 kilometra
- Ograniczenia prędkości w alei serwisowej: 80 km/h podczas treningów, kwalifikacji i wyścigu
- Zmiany dokonane na obiekcie od momentu poprzedniej organizacji Grand Prix:
- położono pas nawierzchni betonowo-trawiastej (ażurowej) o szerokości jednego metra obok toru na wjeździe w zakręt nr 1
- aby zapobiec większym zniszczeniom pasa trawiastego pobocza przy łuku nr 15, umieszczono dodatkowy krawężnik na wierzchołku zakrętu
- zainstalowano system drenażowy na zewnętrznej ostatniego łuku, dzięki czemu już nie powinna się tam gromadzić woda
- Sędziowie:
Garry Connelly - Australijczyk, wiceprezydent Instytutu FIA ds. Bezpieczeństwa i Równowagi w Sportach Motorowych, dyrektor Australijskiego Instytutu ds. Bezpieczeństwa w Sportach Motorowych, sędzia na wyścigach F1 oraz WTCC, członek Światowej Rady Sportów Motorowych
Vincenzo Spano - Włoch, prezydent komisji sportowej wenezuelskiego związku motorowego
Jochen Mass - 67-letni Niemiec, kierowca F1 w latach 1973-1980 i 1982. Wygrał jeden wyścig, zdobył siedem innych podiów
- Wybór mieszanek opon Pirelli: miękka (żółte oznaczenie), super miękka (czerwone oznaczenie)
- Strefy DRS:
Po pierwszym zakręcie i na 2/3 odcinka Parabolika. Mają oddzielne punkty pomiaru odległości między bolidami
- Pogoda: Piątek - słonecznie
Sobota - słonecznie
Niedziela - deszczowo
- 1. trening - piątek 10:00 (na żywo w Polsat Sport)
- 2. trening - piątek 14:00 (na żywo w Polsat Sport, powtórki w Polsat Sport News w nocy z piątku na sobotę o godzinie 01:15 i w sobotę rano o godzinie 09:07)
- 3. trening - sobota 11:00 (na żywo w Polsat Sport)
- Kwalifikacje - sobota 14:00 (na żywo w Polsat Sport, powtórki w Polsat Sport News o godzinie 21:07 i w niedzielę o godzinie 09:07)
- Wyścig - niedziela 14:00 (na żywo w Polsat Sport, powtórki w Polsat Sport News o 23:00, następnie w poniedziałek o 11:07, we wtorek o 15:07 itd.)
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
GP Niemiec 2014 - zapowiedź






