Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Monako - 1. trening: Hamilton najszybszy, sypnęło incydentami

GP Monako - 1. trening: Hamilton najszybszy, sypnęło incydentami
2016-05-26 - G. Filiks Tagi: Monte Carlo, Hamilton, Rosberg, Wyniki, Formuła 1, Monako, Mercedes, Grand Prix, Trening F1
Mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas w trakcie wypełnionego incydentami pierwszego czwartkowego treningu w Monako.
Kierowca Mercedesa ustanowił na nowych, ultramiękkich oponach rezultat 1:15,537 i wyprzedził o 0,101 sekundy zespołowego partnera oraz lidera klasyfikacji generalnej Nico Rosberga.
Hamilton już zbliżył się na mniej niż pół sekundy do czasu, którym rok temu zdobył pole position na ulicach Monte Carlo.
Najszybszy za plecami Srebrnych Strzał był Sebastian Vettel. Zawodnik Ferrari okazał się słabszy od Hamiltona o 0,419 sekundy.
Czwarty Daniel Ricciardo dosiadający Red Bulla wyposażonego w usprawniony silnik Renault stracił do obrońcy tytułu już 0,771 sekundy. W pewnym momencie Australijczyk mocno złościł się na kogoś - pokazał z kokpitu środkowy palec i przeklął przez radio. Piąte miejsce zajął jego teamowy kolega Max Verstappen. Sensacyjny triumfator ostatniego GP Hiszpanii jadąc jeszcze na jednostce napędowej bez poprawek, był gorszy o 0,063 sekundy.
Na szóstej pozycji uplasował się Daniił Kwiat. Rosjanin, kosztem którego Verstappen awansował do Red Bulla, w samochodzie Toro Rosso był wolniejszy niż Holender o zaledwie 0,055 sekundy i to na mniej przyczepnym, supermiękkim ogumieniu.
Kolejne dwie lokaty przypadły kierowcom Force India - Nico Hulkenbergowi oraz Sergio Perezowi. Oni także użyli opon supermiękkich.
Dopiero dziewiątą pozycję zajął drugi kierowca Ferrari - Kimi Raikkonen, wolniejszy od Vettela o prawie sekundę.
Czołową dziesiątkę uzupełnił drugi reprezentant Toro Rosso - Carlos Sainz Junior. Na miękkich oponach, czyli najtwardszych z dostępnych tutaj.
Tymczasem wiążący duże nadzieje z GP Monako duet McLaren-Honda znalazł się w pierwszej połowie drugiej dziesiątki. Fernando Alonso był 13., Jenson Button 15.
Incydenty
Na specyficznej pętli Księstwa sypnęło wypadkami. Najpierw Felipe Massa rozbił się na pierwszym zakręcie. Kierowca Williamsa zdążył pokonać tylko 10 okrążeń.
Następnie Hamilton nie wyhamował w Ste Devote, ale w nic nie uderzył. Podobną przygodę mieli Felipe Nasr i Kwiat. Było też dużo ścięć szykany za tunelem.
Mniej niż pół godziny przed końcem zajęć Esteban Gutierrez stanął przed łukiem Portier. Zawodnik zespołu Haas zgłosił problemy z silnikiem. Potem okazało się, że zawiodła go dokładnie elektryka.
Chwilę później Jolyon Palmer uszkodził samochód na barierach przy wyjeździe z Tabac. Debiutant z Renault wcześniej dotknął ich w finałowym wirażu.
Cztery minuty przed końcem trening przerwano i już nie wznowiono. Poluzowana pokrywa studzienki kanalizacyjnej na wyjściu z pierwszego zakrętu najpierw przebiła oponę Rosbergowi, a potem podbita przez Niemca urwała połowę przedniego skrzydła Buttonowi.
Kierowca Mercedesa ustanowił na nowych, ultramiękkich oponach rezultat 1:15,537 i wyprzedził o 0,101 sekundy zespołowego partnera oraz lidera klasyfikacji generalnej Nico Rosberga.
Hamilton już zbliżył się na mniej niż pół sekundy do czasu, którym rok temu zdobył pole position na ulicach Monte Carlo.
Najszybszy za plecami Srebrnych Strzał był Sebastian Vettel. Zawodnik Ferrari okazał się słabszy od Hamiltona o 0,419 sekundy.
Czwarty Daniel Ricciardo dosiadający Red Bulla wyposażonego w usprawniony silnik Renault stracił do obrońcy tytułu już 0,771 sekundy. W pewnym momencie Australijczyk mocno złościł się na kogoś - pokazał z kokpitu środkowy palec i przeklął przez radio. Piąte miejsce zajął jego teamowy kolega Max Verstappen. Sensacyjny triumfator ostatniego GP Hiszpanii jadąc jeszcze na jednostce napędowej bez poprawek, był gorszy o 0,063 sekundy.
Na szóstej pozycji uplasował się Daniił Kwiat. Rosjanin, kosztem którego Verstappen awansował do Red Bulla, w samochodzie Toro Rosso był wolniejszy niż Holender o zaledwie 0,055 sekundy i to na mniej przyczepnym, supermiękkim ogumieniu.
Kolejne dwie lokaty przypadły kierowcom Force India - Nico Hulkenbergowi oraz Sergio Perezowi. Oni także użyli opon supermiękkich.
Czołową dziesiątkę uzupełnił drugi reprezentant Toro Rosso - Carlos Sainz Junior. Na miękkich oponach, czyli najtwardszych z dostępnych tutaj.
Tymczasem wiążący duże nadzieje z GP Monako duet McLaren-Honda znalazł się w pierwszej połowie drugiej dziesiątki. Fernando Alonso był 13., Jenson Button 15.
Incydenty
Na specyficznej pętli Księstwa sypnęło wypadkami. Najpierw Felipe Massa rozbił się na pierwszym zakręcie. Kierowca Williamsa zdążył pokonać tylko 10 okrążeń.
Następnie Hamilton nie wyhamował w Ste Devote, ale w nic nie uderzył. Podobną przygodę mieli Felipe Nasr i Kwiat. Było też dużo ścięć szykany za tunelem.
Mniej niż pół godziny przed końcem zajęć Esteban Gutierrez stanął przed łukiem Portier. Zawodnik zespołu Haas zgłosił problemy z silnikiem. Potem okazało się, że zawiodła go dokładnie elektryka.
Chwilę później Jolyon Palmer uszkodził samochód na barierach przy wyjeździe z Tabac. Debiutant z Renault wcześniej dotknął ich w finałowym wirażu.
Cztery minuty przed końcem trening przerwano i już nie wznowiono. Poluzowana pokrywa studzienki kanalizacyjnej na wyjściu z pierwszego zakrętu najpierw przebiła oponę Rosbergowi, a potem podbita przez Niemca urwała połowę przedniego skrzydła Buttonowi.
Formuła 1 - sezon 2016 - GP Monako - 1. trening | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr. | ||
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:15,537 | - | 31 | |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15,638 | 0,101s | 39 | |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:15,956 | 0,419s | 26 | |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:16,308 | 0,771s | 29 | |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:16,371 | 0,834s | 30 | |
6. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | 1:16,426 | 0,889s | 37 | |
7. | Nico Hulkenberg | Force India | 1:16,560 | 1,023s | 34 | |
8. | Sergio Perez | Force India | 1:16,697 | 1,160s | 28 | |
9. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:16,912 | 1,375s | 24 | |
10. | Carlos Sainz Jr | Toro Rosso | 1:17,130 | 1,593s | 39 | |
11. | Valtteri Bottas | Williams | 1:17,562 | 2,025s | 44 | |
12. | Romain Grosjean | Haas | 1:17,599 | 2,062s | 33 | |
13. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:17,838 | 2,301s | 27 | |
14. | Esteban Gutierrez | Haas | 1:17,909 | 2,372s | 25 | |
15. | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:17,920 | 2,383s | 26 | |
16. | Felipe Nasr | Sauber | 1:18,187 | 2,650s | 29 | |
17. | Kevin Magnussen | Renault | 1:18,274 | 2,737s | 34 | |
18. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:18,301 | 2,764s | 33 | |
19. | Felipe Massa | Williams | 1:18,746 | 3,209s | 10 | |
20. | Jolyon Palmer | Renault | 1:18,871 | 3,334s | 22 | |
21. | Rio Haryanto | Manor | 1:20,528 | 4,991s | 28 | |
22. | Pascal Wehrlein | Manor | 1:20,868 | 5,331s | 25 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
GP Monako - 1. trening: Hamilton najszybszy, sypnęło incydentami
Podobne: GP Monako - 1. trening: Hamilton najszybszy, sypnęło incydentami




Podobne galerie: GP Monako - 1. trening: Hamilton najszybszy, sypnęło incydentami



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter