Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy

GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
2018-06-08 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Grand Prix, Trening F1, Wyniki, Kanada, Montreal, Red Bull, Verstappen
Drugi piątkowy trening Formuły 1 w Kanadzie podobnie jak pierwszy zakończył się najlepszym czasem w wykonaniu Maxa Verstappena.
Kierowca Red Bulla po południu przyspieszył o ponad sekundę - i wyprzedził o 0,130 sekundy drugiego Kimiego Raikkonena (Ferrari). Trzecie miejsce zajął znowu drugi zawodnik Czerwonych Byków, zwycięzca ostatniego wyścigu Daniel Ricciardo. Australijczyk, wolniejszy od Verstappena o 0,405 sekundy, pokonał przeszło dwa razy mniej okrążeń niż Holender. Przyczyną był problem z elektryką w jego bolidzie.
Na czwartej pozycji znalazł się mistrz świata i lider klasyfikacji generalnej sezonu Lewis Hamilton. Kierowca Mercedesa stracił do Verstappena już 0,579 sekundy, ale ponownie nie użył zdecydowanie najprzyczepniejszych ultramiękkich opon. Wykręcił swój czas na najtwardszych slickach z dostępnych - supermiękkich. Sebastian Vettel (Ferrari) założył hipermiękką mieszankę, lecz pojechał jeszcze ponad 0,2 sekundy wolniej i został sklasyfikowany na 5. miejscu.
Najgorszy rezultat z czołówki ustanowił Valtteri Bottas (Mercedes), który jak Hamilton nie dostał najszybszego ogumienia.
Spośród reszty stawki najlepszy wynik uzyskał Romain Grosjean, prowadzący usprawniony bolid Haasa.
Francuzowi szwajcarskiego pochodzenia pomógł fakt, że najszybszy za plecami "pierwszej ligi" w porannej sesji Fernando Alonso (McLaren) tak jak kierowcy Mercedesa znów nie sięgnął po hipermiękką mieszankę. W efekcie był dziesiąty.
Pomiędzy Grosjeanem i Alonso uplasowali się kierowcy Force India - Esteban Ocon oraz wracający do akcji po ominięciu pierwszego treningu Sergio Perez.
Tuż za TOP 10 zameldował się Charles Leclerc (Sauber).
I tym razem nie obyło się bez wypadków. Krótko przed upływem 1/3 sesji Carlos Sainz Junior (Renault) uderzył tyłem w ścianę na siódmym zakręcie. Zajęcia przerwano na kilka minut, by porządkowi posprzątali odłamki z bolidu Hiszpana.Około pół godziny później Stoffel Vandoorne (McLaren) dotknął ściany bokiem i uszkodził sobie zawieszenie. Belg kontynuował jazdę, ale chwilę potem zatrzymał się na trawie - i spowodował okres wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Zobacz także: Galerie zdjęć z Formuły 1 »Były też wypadnięcia z toru Leclerca, Pierre'a Gasly'ego (Toro Rosso), Kevina Magnussena (Haas), Marcusa Ericssona (Sauber), czy Brendona Hartleya (Toro Rosso).
Kierowcy Williamsa, którzy mieli wypadki na pierwszym treningu, na drugim uniknęli ich, ale zajęli dwa ostatnie miejsca. Lance Stroll wylądował na 19. lokacie, Siergiej Sirotkin na 20.Poza tym jadący przed własną publicznością Stroll był o włos od kolejnego dotknięcia słynnej "Ściany Mistrzów". Inżynier zwracał mu uwagę, że za bardzo szarżuje.
„Wjeżdżasz za szybko w ostatni zakręt i niemal znów się rozbijasz". - powiedział nastolatkowi przez radio.
skrót treningu
Kierowca Red Bulla po południu przyspieszył o ponad sekundę - i wyprzedził o 0,130 sekundy drugiego Kimiego Raikkonena (Ferrari). Trzecie miejsce zajął znowu drugi zawodnik Czerwonych Byków, zwycięzca ostatniego wyścigu Daniel Ricciardo. Australijczyk, wolniejszy od Verstappena o 0,405 sekundy, pokonał przeszło dwa razy mniej okrążeń niż Holender. Przyczyną był problem z elektryką w jego bolidzie.
Na czwartej pozycji znalazł się mistrz świata i lider klasyfikacji generalnej sezonu Lewis Hamilton. Kierowca Mercedesa stracił do Verstappena już 0,579 sekundy, ale ponownie nie użył zdecydowanie najprzyczepniejszych ultramiękkich opon. Wykręcił swój czas na najtwardszych slickach z dostępnych - supermiękkich. Sebastian Vettel (Ferrari) założył hipermiękką mieszankę, lecz pojechał jeszcze ponad 0,2 sekundy wolniej i został sklasyfikowany na 5. miejscu.
Najgorszy rezultat z czołówki ustanowił Valtteri Bottas (Mercedes), który jak Hamilton nie dostał najszybszego ogumienia.
Spośród reszty stawki najlepszy wynik uzyskał Romain Grosjean, prowadzący usprawniony bolid Haasa.
Pomiędzy Grosjeanem i Alonso uplasowali się kierowcy Force India - Esteban Ocon oraz wracający do akcji po ominięciu pierwszego treningu Sergio Perez.
Tuż za TOP 10 zameldował się Charles Leclerc (Sauber).
I tym razem nie obyło się bez wypadków. Krótko przed upływem 1/3 sesji Carlos Sainz Junior (Renault) uderzył tyłem w ścianę na siódmym zakręcie. Zajęcia przerwano na kilka minut, by porządkowi posprzątali odłamki z bolidu Hiszpana.Około pół godziny później Stoffel Vandoorne (McLaren) dotknął ściany bokiem i uszkodził sobie zawieszenie. Belg kontynuował jazdę, ale chwilę potem zatrzymał się na trawie - i spowodował okres wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Zobacz także: Galerie zdjęć z Formuły 1 »
Kierowcy Williamsa, którzy mieli wypadki na pierwszym treningu, na drugim uniknęli ich, ale zajęli dwa ostatnie miejsca. Lance Stroll wylądował na 19. lokacie, Siergiej Sirotkin na 20.Poza tym jadący przed własną publicznością Stroll był o włos od kolejnego dotknięcia słynnej "Ściany Mistrzów". Inżynier zwracał mu uwagę, że za bardzo szarżuje.
„Wjeżdżasz za szybko w ostatni zakręt i niemal znów się rozbijasz". - powiedział nastolatkowi przez radio.
Formuła 1 - sezon 2018 - GP Kanady - 2. trening | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | Okr. | ||
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:12,198 | - | hipermiękkie | 39 | |
2. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:12,328 | 0,130s | hipermiękkie | 42 | |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:12,603 | 0,405s | hipermiękkie | 17 | |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12,777 | 0,579s | supermiękkie | 39 | |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:12,985 | 0,787s | hipermiękkie | 24 | |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:13,061 | 0,863s | ultramiękkie | 40 | |
7. | Romain Grosjean | Haas | 1:13,620 | 1,422s | hipermiękkie | 34 | |
8. | Esteban Ocon | Force India | 1:13,747 | 1,549s | hipermiękkie | 40 | |
9. | Sergio Perez | Force India | 1:13,754 | 1,556s | hipermiękkie | 40 | |
10. | Fernando Alonso | McLaren | 1:13,866 | 1,668s | ultramiękkie | 30 | |
11. | Charles Leclerc | Sauber | 1:13,884 | 1,686s | hipermiękkie | 39 | |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:13,889 | 1,691s | hipermiękkie | 42 | |
13. | Kevin Magnussen | Haas | 1:13,956 | 1,758s | hipermiękkie | 39 | |
14. | Nico Hulkenberg | Renault | 1:13,967 | 1,769s | hipermiękkie | 37 | |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:14,108 | 1,910s | hipermiękkie | 41 | |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:14,167 | 1,969s | ultramiękkie | 14 | |
17. | Carlos Sainz Jr | Renault | 1:14,433 | 2,235s | supermiękkie | 9 | |
18. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:14,486 | 2,288s | hipermiękkie | 39 | |
19. | Lance Stroll | Williams | 1:14,703 | 2,505s | hipermiękkie | 40 | |
20. | Siergiej Sirotkin | Williams | 1:14,782 | 2,584s | hipermiękkie | 35 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
RafaelDeSanta 2018-06-09 02:01
Jest tak jak powiedzial Lewis, to bedzie chyba ciezki weekend dla Merca a Max musi zrobic Pole Position jutro i byc na podium w niedziele zeby sie zrehabilitowac za poczatek sezonu. Pierwsze pole dla Max'a ? to by bylo cos fajnego
GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
Po czasach 2018-06-09 08:28
nie widać problemów merca i pp raczej jest dla Lewisa. Max jak zwykle przydzwoni.
GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
Obiektywny kibic 2018-06-09 09:23
Kimi po raz kolejny pokazuje, że to on jest nr1 , ale w Ferrari nie dadzą mu szansy, stawiają na cieniasa. Kimi robi za Kubicę tylko że na torze, przykre.
GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
Woj21 2018-06-09 09:59
Kierowcy Williamsa jak zwykle trzymają równy poziom :-D

GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy
Diesel Power 2018-06-09 10:10
Mnie zastanawia jak Mercedes chce sobie poradzić z problemem degradacji najbardziej miękkich mieszanek, kiedy w testach i treningach z nich nie korzystają? Niby mają tempo na twardszym ogumieniu, a potem pojawia się problem z miękkimi. Chyba, że zamierzają korzystać z nich jak najrzadziej, tylko w Q, a potem szybko przerzucić się na twarde opony.
Podobne: GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy




Podobne galerie: GP Kanady - 2. trening: Verstappen znów najszybszy



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter