Formuła 1 » Aktualności F1 » Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
Formuła 1 ponownie jest napiętnowana za dużą ekspozycję reklam napojów alkoholowych i naciskana na wycofanie ich.
Sprawę podniosła Europejska Rada na rzecz Badań Związanych z Alkoholem, Rehabilitacji i Edukacji (Eurocare), zrzeszająca pozarządowe organizacje działające na rzecz zmniejszania szkód wyrządzanych przez alkohol na Starym Kontynencie. Eurocare przedstawiło raport, z którego wynika, że F1 promuje napoje wyskokowe bardziej niż jakikolwiek inny globalny sport.
Przykładowo, podczas transmisji zeszłorocznego GP Monako pokazywano reklamę alkoholu 500-milionowej widowni średnio co 5 sekund.
Trzy zespoły Formuły 1 mają duże umowy sponsorskie z producentami alkoholu - Williams promuje wermut Martini, na bolidach Force India widnieją loga wódki Smirnoff i piwa Kingfisher, a McLaren reklamuje szkocką whisky Johnnie Walker. Sekretarz generalny Eurocare - Mariann Skar zaalarmowała: „Ilość ekspozycji reklam alkoholu w F1 jest ekstremalna według wszelkich standardów.
„Wydaje się, że brakuje w tym sporcie poczucia odpowiedzialności za to (...)
„Nawołujemy teraz podmioty uczestniczące w F1 do wycofania z niej sponsoringu branży alkoholowej".
Eurocare postawiło pod pręgierzem szczególnie prezydenta FIA - Jeana Todta wskazując, że nie interweniuje, choć jego Federacja prowadzi kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach, a on sam został wybrany na specjalnego wysłannika Organizacji Narodów Zjednoczonych w tej samej sprawie.
„To tak, jakby powołać szefa firmy tytoniowej na specjalnego wysłannika ONZ na rzecz walki z rakiem". - cytują media list do Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisany przez 108 organizacji walczących o bezpieczeństwo w ruchu drogowym z 50 krajów.Ponadto wskazano, że Formuła Jeden swoimi reklamami alkoholu może już łamać europejskie dyrektywy, wśród których jest zapis: „Reklamy telewizyjne... nie powinny łączyć konsumpcji alkoholu ze wzmożoną aktywnością fizyczną lub prowadzeniem pojazdów".
Reklamy alkoholu w F1 są potępiane coraz bardziej tak samo, jak kiedyś reklamy wyrobów tytoniowych, w sprawie których najważniejsza seria wyścigowa ostatecznie ustąpiła i pozbyła się ich po sezonie 2006.
Sprawę podniosła Europejska Rada na rzecz Badań Związanych z Alkoholem, Rehabilitacji i Edukacji (Eurocare), zrzeszająca pozarządowe organizacje działające na rzecz zmniejszania szkód wyrządzanych przez alkohol na Starym Kontynencie. Eurocare przedstawiło raport, z którego wynika, że F1 promuje napoje wyskokowe bardziej niż jakikolwiek inny globalny sport.
Przykładowo, podczas transmisji zeszłorocznego GP Monako pokazywano reklamę alkoholu 500-milionowej widowni średnio co 5 sekund.
Trzy zespoły Formuły 1 mają duże umowy sponsorskie z producentami alkoholu - Williams promuje wermut Martini, na bolidach Force India widnieją loga wódki Smirnoff i piwa Kingfisher, a McLaren reklamuje szkocką whisky Johnnie Walker. Sekretarz generalny Eurocare - Mariann Skar zaalarmowała: „Ilość ekspozycji reklam alkoholu w F1 jest ekstremalna według wszelkich standardów.
„Wydaje się, że brakuje w tym sporcie poczucia odpowiedzialności za to (...)
„Nawołujemy teraz podmioty uczestniczące w F1 do wycofania z niej sponsoringu branży alkoholowej".
„To tak, jakby powołać szefa firmy tytoniowej na specjalnego wysłannika ONZ na rzecz walki z rakiem". - cytują media list do Organizacji Narodów Zjednoczonych podpisany przez 108 organizacji walczących o bezpieczeństwo w ruchu drogowym z 50 krajów.Ponadto wskazano, że Formuła Jeden swoimi reklamami alkoholu może już łamać europejskie dyrektywy, wśród których jest zapis: „Reklamy telewizyjne... nie powinny łączyć konsumpcji alkoholu ze wzmożoną aktywnością fizyczną lub prowadzeniem pojazdów".
Reklamy alkoholu w F1 są potępiane coraz bardziej tak samo, jak kiedyś reklamy wyrobów tytoniowych, w sprawie których najważniejsza seria wyścigowa ostatecznie ustąpiła i pozbyła się ich po sezonie 2006.
źródło: autosport.com, The Telegraph
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
marcosss 2015-05-23 11:21
czas zeby formula zrezygnowala wogole ze scigania sie, 0 reklam, 0 spalin, 0 kłopotów.
Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
Borowczyk. 2015-05-23 11:28
ale żenada alkoholików nie uleczą zakazem reklam jak ktoś się będzie chciał napić i tak się napije reklama na bolidach raczej ich do tego nie namawia
Podobne: Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - sezon 2019 na start! »
Zmiany w regulaminie F1 na rok 2019 »
Liga Typerów - sezon 2018 rozstrzygnięty! Nagroda dla zwycięzcy »
Podobne galerie: Formuła 1 znów wzywana do pozbycia się reklam alkoholu
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter