Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM

Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM

2017-04-05 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki
Formuła 1 w zeszłym tygodniu ustaliła wymienienie hybrydowych silników V6 turbo na nowe w 2021 roku. Media zaczynają dowiadywać się, jaka jednostka napędowa chodzi po głowie najważniejszym ludziom w mistrzostwach.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podała, że następne motory powinny być między innymi być prostsze, tańsze i głośniejsze. Poza tym, po ich wprowadzeniu kierowcy mają już nie zdejmować nogi z gazu w celu oszczędzania paliwa.
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KMFormuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
Teraz pojawiły się nieoficjalne wieści, jaki dokładnie silnik jest wstępnym faworytem.

To jednostka V6 z dwiema turbosprężarkami i rozbudowanym KERS (systemem odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania), o imponującej mocy 1200-1300 koni mechanicznych.

F1 ponoć skłania się ku rezygnacji z MGU-H, czyli systemu odzyskiwania energii cieplnej ze spalin, ponieważ o ile pomaga w uzyskiwaniu wysokiej wydajności, o tyle jest kosztowny, skomplikowany i szkodzi odgłosowi silnika.
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KMFormuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM

Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
lars33 2017-04-06 09:54
czas na zmiany. Jeszcze tylko przywrócić tankowanie i będzie git
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
RB1993 2017-04-06 10:25
To są te głośne i proste silniki o których była mowa? Dobre
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
Ja tam się 2017-04-06 11:49
nie dziwię. Ferrari czy Mercedes nie zrezygnują z systemów hybrydowych. Ferrari stosuje KERS w modelach drogowych. Mercedes też rozwija tę technologię. Odgłos silnika i tak będzie cichszy bo pozostaną turbosprężarki. Chociaż prawdopodobnie zastosują wastegate by spaliny których będzie nadmiar nie wykorzystany do napędu turbosprężarki wypuścić omijając ją. tak naprawdę silnik się dramatycznie nie zmieni. Zamiast jednego skomplikowanego turbo będą dwie mniejsze. W bolidzie dalej będą baterie.
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
PiotreW 2017-04-06 13:53
A po co komu tankowanie w czasie wyścigu??
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
SRX069 2017-04-06 15:51
A nie lepiej V8 bi turbo? Ryk V8 w połączeniu z gwizdem dwóch turbin byłby napewno efektowny.
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
aaaaaaaaaa 2017-04-06 16:19
PiotreW@ "A po co komu tankowanie w czasie wyścigu??" Po to, żeby kierowcy nie byli obciążeni litrami paliwa od samego początku wyścigu. po wiedź mi co to za oszczędność jest z tym zakazem w trakcie wyścigu dotankowania. Skoro i tak kierowcy muszą przejechać ponad 300KM dystansu w wyścigu. Dystans do przejechania w trakcie wyścigu został taki sam jak w latach kiedy były dotankowania czyli kierowcy nadal muszą przejechać ponad 300KM dystansu w wyścigu. Jeżeli są jakieś oszczędności to chyba dla tego, bo są te całe limity przepływu paliwa a wcześniej ich nie było. Ale sam dystans sie nie zmienił. Z resztą nie chce się wymądrzać ale te silniki 1.6 v6 są przecież dużo droższe w utrzymaniu od takich 2.4 v8 więc chyba na jeden pieron wyjdzie. Z resztą ja jestem za dotankowaniem w trakcie wyścigu postoje były dłuższe, a nie tak jak teraz sama zamiana kół mechanikom zajmuje ponad 2 może ponad 3 sekundy z hakiem. Ja wolałem jak te pit-stopy zajmowały mechanikom nie raz z 7-8 sekund może nawet dłużej im schodziło. Teraz to dobrze nie wjedzie do alei serwisowej kierowca dobrze sie nie obejrzysz a już z niej wyjeżdża. Dla mnie pot tym względem to nuda żadna atrakcja. A tak niedoź, że ci kierowcy są dotankowani może już pod sam korek to już aż tak to nie ale mimo wszystko. Z początku wyścigu są ciężcy przez to paliwo. A tak to byli lżejsi szybsze kręcili okrążenia z początku wyścigu nie jak teraz
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
domino jachas 2017-04-06 17:54
"There is no replacement for displacement"
Formuła 1 myśli o V6 twin-turbo z KERS, generującym 1200-1300 KM
Adrza1 2017-04-06 18:21
akurat hasło "no replacement to displacement" nie pasuje do F1, zawsze w formula 1 pojemność zastępywano albo obrotami albo doładowaniem, bo gdyby tak było silniki miały by 10litrów z limitem 5000 obr/min