Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari z podwójnym DRS od GP Hiszpanii?

Ferrari z podwójnym DRS od GP Hiszpanii?
2012-05-04 - G. Filiks Tagi: Barcelona, Ferrari, Testy F1, Mercedes GP, DRS, Catalunya, Skrzydło, Hiszpania
Według niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, podczas przyszłotygodniowego GP Hiszpanii zespół Ferrari jako pierwszy pokaże własną wersję tzw. "podwójnego DRS", którego pionierem jest stajnia Mercedesa.
System zwiększający efektywność DRS według wstępnych wyliczeń daje kilka dziesiątych sekundy na jednym okrążeniu podczas kwalifikacji, gdy kierowcy regulują tylne skrzydło bardzo często. W wyścigu wynalazek jest użyteczny znacznie mniej, ponieważ DRS można wtedy aktywować tylko na jednym lub dwóch odcinkach i wyłącznie podążając mniej niż sekundę za rywalem. Właśnie dlatego oraz ze względu na fakt, że skopiowanie urządzenia jest skomplikowane i kosztowne, wdrażać go do swojego auta nie zamierza Sauber. Jednak Ferrari dysponujące zdecydowanie większym budżetem i chcące za wszelką cenę jak najszybciej poprawić osiągi tegorocznego czerwonego bolidu, ponoć ma już przygotowaną własną wersję słynnego wynalazku Mercedesa. Wprowadzenie systemu wymaga modyfikacji m. in. tylnego skrzydła. Jak donosi Auto Motor und Sport, ostatniego dnia zakończonych wczoraj testów na torze Mugello Scuderia rzeczywiście sprawdzała nowy tylny płat, tyle że niewielu to zauważyło.
„Skrzydło miało tylko drobne zmiany. Trzeba było przyjrzeć się mu z bliska, by zobaczyć różnicę". - wyjaśnia niemiecki magazyn. Resztę "osprzętu" podwójnego DRS Ferrari ma pokazać dopiero podczas najbliższego Grand Prix, razem z pełnym pakietem poprawek, jaki oficjalnie przygotowuje do swojego F2012. Inną czynnością niezbędną do wprowadzenia wynalazku Mercedesa jest modyfikacja przedniego skrzydła.
„To skrzydło, wspólnie z nowym dyfuzorem i nosem zadebiutuje w Barcelonie". - dodaje Auto Motor und Sport.
System zwiększający efektywność DRS według wstępnych wyliczeń daje kilka dziesiątych sekundy na jednym okrążeniu podczas kwalifikacji, gdy kierowcy regulują tylne skrzydło bardzo często. W wyścigu wynalazek jest użyteczny znacznie mniej, ponieważ DRS można wtedy aktywować tylko na jednym lub dwóch odcinkach i wyłącznie podążając mniej niż sekundę za rywalem. Właśnie dlatego oraz ze względu na fakt, że skopiowanie urządzenia jest skomplikowane i kosztowne, wdrażać go do swojego auta nie zamierza Sauber. Jednak Ferrari dysponujące zdecydowanie większym budżetem i chcące za wszelką cenę jak najszybciej poprawić osiągi tegorocznego czerwonego bolidu, ponoć ma już przygotowaną własną wersję słynnego wynalazku Mercedesa. Wprowadzenie systemu wymaga modyfikacji m. in. tylnego skrzydła. Jak donosi Auto Motor und Sport, ostatniego dnia zakończonych wczoraj testów na torze Mugello Scuderia rzeczywiście sprawdzała nowy tylny płat, tyle że niewielu to zauważyło.
„Skrzydło miało tylko drobne zmiany. Trzeba było przyjrzeć się mu z bliska, by zobaczyć różnicę". - wyjaśnia niemiecki magazyn. Resztę "osprzętu" podwójnego DRS Ferrari ma pokazać dopiero podczas najbliższego Grand Prix, razem z pełnym pakietem poprawek, jaki oficjalnie przygotowuje do swojego F2012. Inną czynnością niezbędną do wprowadzenia wynalazku Mercedesa jest modyfikacja przedniego skrzydła.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari z podwójnym DRS od GP Hiszpanii?
Podobne: Ferrari z podwójnym DRS od GP Hiszpanii?




Podobne galerie: Ferrari z podwójnym DRS od GP Hiszpanii?
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter