Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015

Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015

2014-06-26 - G. Filiks     Tagi: Ferrari, Formuła 1, Silniki, Turbosprężarka
Ferrari chce całkowicie wymienić turbosprężarkę swojego nowego silnika w Formule 1 przekonane, że to ona jest główną przyczyną jego słabej konkurencyjności.

Takie informacje podaje włoski magazyn Autosprint.

Tegoroczna rewolucja techniczna w F1 miała wywindować Scuderię z powrotem na szczyt, ale kierowcy zespołu Fernando Alonso i Kimi Raikkonen po ośmiu wyścigach sezonu 2014 nie mają żadnego zwycięstwa, ani widoków by je prędko odnieść.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Jest oczywiste, że Ferrari odstaje od dominującego Mercedesa przede wszystkim osiągami jednostki napędowej. Stajnia z Maranello miała zorientować się także, iż w jej motorze problem stanowi nieudana turbosprężarka.

„Nie chcę obarczać winą jednej rzeczy czy drugiej. To nie byłoby właściwe. Jednak bez wątpienia silnik Mercedesa pracuje lepiej". - mówił ostatnio nowy szef zespołu Marco Mattiacci. Ferrari nie opracowało turbosprężarki samo, ale kupiło od amerykańskiej firmy Honeywell. Według Autosprintu, teraz rozgląda się za nową na sezon 2015.

„Ferrari ma swoich historycznych partnerów, lecz coś musi się zmienić". - napisał korespondent magazynu Alberto Antonini.
Autosprint sugeruje, że Ferrari przejdzie od Honeywell do austriackiego APC Pankl, które stworzyło turbosprężarkę Renault.



źródło: Autosprint

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
13

Komentarze do:

Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015

Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Dymik 2014-06-26 17:21
Ferrari kasy ma dużo, ba raczej bardzo dużo, więc dlaczego nie skonstruuje własnej turbo sprężarki, lub nie zmodyfikuje swojego silnika i rozdzieli turbosprężarkę, tak jak to zrobił Mercedes? Przed blokiem cylindrów zamontował kompresor, aby był bliżej wlotu powietrza, co wiąże się z czystym i silnym powietrzem, a za blokiem turbo połączone dlugim wałkiem. Wiąże się to równierz ze zmniejszeniem wagi silnika za pomocą mniejszego intercoolera. Sprytny plan i ja raczej nad tym bym się zastanowił.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
fan1188 2014-06-26 17:41
Czyżby w Ferrari nawet turbosprężarka była gorsza niż u konkurencji. Bo boje się, że Ferrari to tylko nazwa została. A cała reszta zespołu począwszy od słabego bolidu i silnika to historia dawnego Ferrari, które wygrywało wyścig za wyścigiem.....
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Zamienił 2014-06-26 18:04
stryjek siekierkę na kijek. Silnik renault tez nie jest doskonały. Tylko rozdzielenie turbo i sprężarki pomoże dogonić mercedesa. Tak jak ktoś wyżej napisał. Prawdopodobnie do tego trzeba przebudować blok silnika o ile nie zrobić nowy. Tego ferrari nie zrobi. Więc za rok znowu będzie jako tako. Bez rewelacji.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
skorupa 2014-06-26 19:30
Nie bądźcie naiwni, turbo Merca może umożliwia inny rozkład podzespołów w bolidzie, ale nie będzie miało większego wpływu na osiągi samego silnika. Jak wiadomo sam proces sprężania podnosi temperaturę sprężanego gazu i dlatego wchodzi tu w grę intercooler.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Naiwni nie jesteśmy 2014-06-26 20:12
Zimniejsze powietrze z powodu rozdzielenia części zimnej i gorącej oraz umieszczenia sprężarki z przodu to mniejszy intercooler. Mniejszy do niego wlot i lepsza aerodynamika. Poza tym mercedes ma mguk czy jak mu tam między obiema częściami. I może dowolnie sterować turbiną i sprężarką. poprzez sprzęgła. Niby nic a kilkadziesiąt KM robi swoje.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Poza tym 2014-06-26 20:23
mercedes mógł wykorzystać jakieś doświadczenia z wieloletnich badań nad silnikami diesotto. Których pozostali nie mają. Silniki mercedesa w f1 mają odgłos bardziej przypominający kosiarkę niż np ferrari. Ale wszystkie tajemnice znają tylko inżynierowie.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
skorupa 2014-06-26 20:41
Jeżeli podgrzejesz gaz w stałej objętości to zwiększy się jego ciśnienie, więc podnoszenie temp przez ciepłe turbo niczego nie zmieni bo i tak jeżeli chcą dobić do jakiegoś konkretnego poziomu ciśnienia to osiągną daną temp. To że mają mniejszy intercooler może wynikać z czego innego niż z temp po sprężaniu. Merc coś ma ale nie jest to takie oczywiste.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
FAN F1 2014-06-27 06:52
W bolidzie wszystko jest wazne, dlaczego nikt nie mowi o przelozeniach skrzyni biegow? Na dlugich prostych przeciez szybkosc jest najwazniejsza, przyspieszanie przy wyjsciu z zakretu tez moze dac kilka czesci dziesiatych. Jezeli ktos oglada wyscigi na cwierc mili to wie ze nie zawsze wygrywa mocniejsze auto. Co komu po mocy jak skrzynie ma do kitu. Kiedys Nissan produkowal fajnego 300 ZX ktory mial zaledwie 286 Ps a przyspieszal do setki troche ponad 4,5 s przy przeszlo 1500 kg.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Sami fachowcy 2014-06-27 20:43
inżynierowie mercedesa pewnie nie znają tak dobrze fizyki jak nie którzy tutaj. Zaszaleli z tą dzieloną turbiną nie potrzebnie. Skomplikowali konstrukcję silnika i wydali kupę kasy bo nie znali fizyki i zrobili to dla jaj. Wystarczyło kupić gdzieś od dostawcy na rynku turbosprężarkę jak renault czy ferrari. Dodam, że jednym z powodów zastosowania turbosprężarki za silnikiem u renault czy ferrari. Były obawy o awaryjność i traktowanie tego elementu jako oddzielny od silnika. A co za tym idzie chodziło również o szybkość jej wymiany. 1/4 mili a f1 to dwa światy. Przewaga bolidów z silnikiem mercedesa. Jest widoczna głównie na torach z długimi prostymi i z małą ilością szybkich zakrętów. Przewagę na prostych daje moc a co za tym idzie możliwość zastosowania dłuższych przełożeń skrzyni biegów. Tyle w temacie.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
E tam 2014-06-27 23:45
Lepsi są Ci co zobaczyli jeden filmik w necie mówiący o tym jak działa turbo Mercedesa i już są święcie przekonani gdzie jest ich siła i wiedzą dokładnie ile to turbo daje przewagi.
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
FAN F1 2014-06-28 08:59
" sami fachowcy " to wytlumacz dlaczego ostatnio Wiliamsy byly na prostych duzo szybsze od Mercedesow? Podobno maja takie same silniki wiec i moc jest ta sama
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
FAN F1 2014-06-28 09:02
A jeszcze jedno, 1/4 mili to byl tylko przyklad ze nie zawsze mocniejszy jest szybszy a nie porownanie do F1, czytac uwaznie!
Ferrari nie trafiło z turbosprężarką? Ma kupić nową na sezon 2015
Po pierwsze 2014-06-28 12:01
Filmiki czy obrazki w necie mają mało wspólnego z rzeczywistością. Teamy często same publikują jakieś obrazki, filmiki by odwrócić uwagę od stanu faktycznego. Bolid to nie tylko sam silnik. Ale róniez aerodynamika. Byc może williams postawił na mniejszy docisk na zakrętach, których jest w austrii mało. I nie są tak szybkie jak na innych torach. Stąd klęska red bulla. Nie mierzmy wszystkich swoją miarą. Niektórzy zamiast oglądać jakieś tam filmiki coś tam przeczytają.