Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari najszybsze raz jeszcze na koniec testów F1 przed sezonem 2016
Ferrari najszybsze raz jeszcze na koniec testów F1 przed sezonem 2016
Zimowe testy Formuły 1 na torze Barcelona-Catalunya zakończyły się tak samo, jak rozpoczęły - najlepszym czasem Ferrari i Sebastiana Vettela.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »Były 4-krotny mistrz świata uzyskał dzisiaj rezultat 1:22,852 na supermiękkich oponach. To wynik słabszy o 0,087 sekundy od rekordu całych testów, ustanowionego wczoraj przez drugiego kierowcę zespołu Kimiego Raikkonena na nowym ogumieniu ultramiękkim.
Na osiem dni zajęć, Ferrari było najszybsze 5-krotnie.
Vettel w piątek tak jak w czwartek Raikkonen dodatkowo wypróbował osłonę "Halo" na kokpit, która ma wejść do F1 w 2017 roku. Warto też nadmienić, że przejechał najdłuższy dystans ze wszystkich - 142 okrążenia.Drugie miejsce zajął Carlos Sainz Junior z Toro Rosso. Stracił do Vettela 0,282 sekundy mimo założenia ultramiękkich slicków. Trzecia pozycja przypadła Felipe Massie z Williamsa, który używając takich samych opon co Ferrari okazał się wolniejszy o 0,792 sekundy.
Supermiękką mieszankę miał na swoim najszybszym kółku też czwarty Sergio Perez z Force India. Meksykanin pojechał nieznacznie gorzej niż Massa - o 0,077 sekundy.
"Checo" w pewnym momencie stanął na zakręcie nr 11 i spowodował przerwę w testach. Pokonał tylko 60 okrążeń.
Mistrz świata Lewis Hamilton wbrew zapowiedziom nie przycisnął bolidem Mercedesa, notując 5. czas. Srebrna Strzała znów jako jedyna nie założyła lepszych opon niż pośrednie.Model W07 dotąd imponował niezawodnością, ale dziś pod koniec porannej sesji się zepsuł i miał pierwszy postój na torze. Zawiniła skrzynia biegów, naprawa której opóźniła wyjazd z garażu drugiego zawodnika stajni Nico Rosberga.
Za Hamiltonem, szóste miejsce zajął Daniel Ricciardo z Red Bulla. Choć założono mu miękkie opony, ustąpił obrońcy tytułu o 0,294 sekundy.Na 7. lokacie sklasyfikowano Jensona Buttona z zespołu McLaren-Honda, który stracił do Vettela już 1,862 sekundy pomimo wykorzystania ultramiękkiej mieszanki.
Ósmy był Jolyon Palmer z Renault. Brytyjski debiutant ponownie miał problemy techniczne z samochodem - tym razem z hydrauliką. Aczkolwiek zdołał nabić 90 kółek. Jadąc na takim samym ogumieniu co Vettel był od niego wolniejszy o 2,007 sekundy.Na dziewiątej pozycji uplasował się Marcus Ericsson z Saubera, zaopatrzony w miękkie opony.
Na dziesiątej znalazł się Romain Grosjean z nowej ekipy Haas. Po założeniu takiego samego ogumienia co Ericsson ustąpił mu o 0,224 sekundy. Francuz dziś już nie miał kłopotów z hamulcami, przez które wczoraj dwa razy wypadł z toru, za to na popołudnie musiał oddać bolid zespołowemu partnerowi Estebanowi Gutierrezowi.Haas zmienił pierwotne plany, by wynagrodzić Gutierrezowi czas stracony we wtorek i środę.
Ale Meksykanin pokonał ledwie 25 okrążeń i okazał się wolniejszy od Grosjeana o 0,167 sekundy mimo otrzymania supermiękkich opon.
Do bolidu Manora drugi raz z rzędu założono ultramiękkie slicki, lecz Rio Haryanto pojechał na nich prawie sekundę wolniej niż wczoraj Pascal Wehrlein, w efekcie zajął przedostatnią lokatę ze stratą ponad 3 sekund do Vettela.Indonezyjczyk pokonał tylko 58 okrążeń, zmagając się z jakimś problemem mechanicznym.
Tabelę zamknął Rosberg.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów »
Vettel w piątek tak jak w czwartek Raikkonen dodatkowo wypróbował osłonę "Halo" na kokpit, która ma wejść do F1 w 2017 roku. Warto też nadmienić, że przejechał najdłuższy dystans ze wszystkich - 142 okrążenia.Drugie miejsce zajął Carlos Sainz Junior z Toro Rosso. Stracił do Vettela 0,282 sekundy mimo założenia ultramiękkich slicków. Trzecia pozycja przypadła Felipe Massie z Williamsa, który używając takich samych opon co Ferrari okazał się wolniejszy o 0,792 sekundy.
Supermiękką mieszankę miał na swoim najszybszym kółku też czwarty Sergio Perez z Force India. Meksykanin pojechał nieznacznie gorzej niż Massa - o 0,077 sekundy.
Mistrz świata Lewis Hamilton wbrew zapowiedziom nie przycisnął bolidem Mercedesa, notując 5. czas. Srebrna Strzała znów jako jedyna nie założyła lepszych opon niż pośrednie.Model W07 dotąd imponował niezawodnością, ale dziś pod koniec porannej sesji się zepsuł i miał pierwszy postój na torze. Zawiniła skrzynia biegów, naprawa której opóźniła wyjazd z garażu drugiego zawodnika stajni Nico Rosberga.
Za Hamiltonem, szóste miejsce zajął Daniel Ricciardo z Red Bulla. Choć założono mu miękkie opony, ustąpił obrońcy tytułu o 0,294 sekundy.Na 7. lokacie sklasyfikowano Jensona Buttona z zespołu McLaren-Honda, który stracił do Vettela już 1,862 sekundy pomimo wykorzystania ultramiękkiej mieszanki.
Ósmy był Jolyon Palmer z Renault. Brytyjski debiutant ponownie miał problemy techniczne z samochodem - tym razem z hydrauliką. Aczkolwiek zdołał nabić 90 kółek. Jadąc na takim samym ogumieniu co Vettel był od niego wolniejszy o 2,007 sekundy.Na dziewiątej pozycji uplasował się Marcus Ericsson z Saubera, zaopatrzony w miękkie opony.
Na dziesiątej znalazł się Romain Grosjean z nowej ekipy Haas. Po założeniu takiego samego ogumienia co Ericsson ustąpił mu o 0,224 sekundy. Francuz dziś już nie miał kłopotów z hamulcami, przez które wczoraj dwa razy wypadł z toru, za to na popołudnie musiał oddać bolid zespołowemu partnerowi Estebanowi Gutierrezowi.Haas zmienił pierwotne plany, by wynagrodzić Gutierrezowi czas stracony we wtorek i środę.
Ale Meksykanin pokonał ledwie 25 okrążeń i okazał się wolniejszy od Grosjeana o 0,167 sekundy mimo otrzymania supermiękkich opon.
Do bolidu Manora drugi raz z rzędu założono ultramiękkie slicki, lecz Rio Haryanto pojechał na nich prawie sekundę wolniej niż wczoraj Pascal Wehrlein, w efekcie zajął przedostatnią lokatę ze stratą ponad 3 sekund do Vettela.Indonezyjczyk pokonał tylko 58 okrążeń, zmagając się z jakimś problemem mechanicznym.
Tabelę zamknął Rosberg.
| Formuła 1 - II testy przed sezonem 2016 - dzień 4/4 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | Okr. | ||
| 1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:22,852 | supermiękkie | 142 | ||
| 2. | Carlos Sainz Jr | Toro Rosso | 1:23,134 | 0,282s | ultramiękkie | 133 | |
| 3. | Felipe Massa | Williams | 1:23,644 | 0,792s | supermiękkie | 129 | |
| 4. | Sergio Perez | Force India | 1:23,721 | 0,869s | supermiękkie | 60 | |
| 5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24,133 | 1,281s | pośrednie | 69 | |
| 6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:24,427 | 1,575s | miękkie | 123 | |
| 7. | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:24,714 | 1,862s | utramiękkie | 121 | |
| 8. | Jolyon Palmer | Renault | 1:24,859 | 2,007s | supermiękkie | 90 | |
| 9. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:25,031 | 2,179s | miękkie | 132 | |
| 10. | Romain Grosjean | Haas | 1:25,255 | 2,403s | miękkie | 66 | |
| 11. | Esteban Gutierrez | Haas | 1:25,422 | 2,570s | supermiękkie | 25 | |
| 12. | Rio Haryanto | Manor | 1:25,899 | 3,047s | ultramiękkie | 58 | |
| 13. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26,140 | 3,288s | pośrednie | 70 | |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari najszybsze raz jeszcze na koniec testów F1 przed sezonem 2016
Podobne: Ferrari najszybsze raz jeszcze na koniec testów F1 przed sezonem 2016
Podobne galerie: Ferrari najszybsze raz jeszcze na koniec testów F1 przed sezonem 2016
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć

