Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa

Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa

2008-04-22 - W. Nogalski     Tagi: Ferrari
Nicolas Tombazis twierdzi, że radykalny dziurawy nos nie jest niczym przełomowym, chociaż jest tak samo ważny jak każdy inny element, który pozwoli Ferrari utrzymać przewagę nad rywalami.

„Na pewno nie jest to rewolucyjna zmiana, dzięki której zyskamy dwie sekundy na okrążeniu”, powiedział Główny Projektant Ferrari, Nicolas Tombazis, w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport.

Tombazis przyznał, że jednym z powodów, dlaczego włoski zespół dopiero teraz zaprezentował nowe rozwiązanie był po prostu brak mocy przerobowych, aby przygotować nowe części oraz przejść dodatkowe testy zderzeniowe, które musiała zaliczyć nowa konstrukcja.

„Pracowaliśmy nad tą koncepcją już od jakiegoś czasu, ale na pewno nie był to jeden z głównych elementów nowego bolidu, jak twierdzą niektórzy. Przecież F2008 spisywało się doskonale już wcześniej.”

„Nowy nos pozwala lepiej kontrolować przepływ powietrza wokół przedniego skrzydła, co ma pozytywny wpływ na pozostałe komponenty, w tym dyfuzor i tylne skrzydło”, tłumaczył Tombazis.

„Kierowcy czuli, że przyczepność aerodynamiczna była wyższa, dzięki czemu mogli szybciej pokonywać zakręty. Jednak zawdzięczamy to także innym elementom, które zaprezentowaliśmy w Barcelonie, a które nie są widoczne gołym okiem.”



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa

Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
slakoz 2008-04-22 15:18
Uzyskałem potweirdzenie moich przypuszczeń. Nos jest tylko dla picu, pod publikę. Ważniejsze są inne części które sumarycznie dają znacznie więcej niż nos.
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Gelson 2008-04-22 17:37
Troche sie mylisz bbo wydzialem wykresy areodynamiczne tego nosa i naprawde sporo daje.POdcisnienie kture wytwarza niezle przysysa bolid o nawierzchni.
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Gelson 2008-04-22 17:38
sory za "które":-)
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Carlos 2008-04-22 17:54
To pokaż te wykresy albo daj linka
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
rzc666 2008-04-22 19:54
i nie ma wykresu sam bym zobaczył :d
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Fgydy 2008-04-23 14:13
oglądałem testy na n sport i ferrari bylo najszybsze
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
rzc666 2008-04-23 17:15
no ale tylko w pierwszy dzień a potem podobne czasy Alonso krecił
Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
michu_znajomy 2008-04-23 19:59
za rok nowe przepisy które radykalnie zmniejsza aero, nadszedł czas na nową ere interpretowania przepisów "po swojemu", ale zgodnie z prawem ;-)
Podobne: Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Podobne galerie: Ferrari bagatelizuje znaczenie "dziurawego" nosa
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari