Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
FIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red Bulla

FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla

2013-10-30 - G. Filiks     Tagi: Red Bull, FIA, podłoga, Bolid F1, Rozdzielacz
Podczas GP Indii doszukano się kolejnego sekretu dominacji Red Bulla - elastycznego przodu podłogi ich bolidu.

Seryjne zwycięstwa Sebastiana Vettela w drugiej połowie sezonu ściągnęły na Czerwonych Byków podejrzenia o stosowanie zakazanej kontroli trakcji, sprytnego mapowania silnika, czy regulowania pracy zawieszenia przy pomocy KERS. Dyrektor techniczny zespołu Adrian Newey przyznał natomiast, że konkurencyjność modelu RB9 poprawiła m. in. zmiana opon Pirelli na półmetku mistrzostw.
FIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red BullaFIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red Bulla
Do wzrostu formy Red Bulla miało przyczynić się również wymyślenie genialnego sposobu na samoistne ruchy pionowe tzw. rozdzielacza, śliniaka, albo jak kto woli splittera w samochodzie austriackiej stajni. Chodzi o element wystający pod nosem wyścigówki.

Ujęcia z kamery termicznej ujawniły, że na torze Buddh końcówka rozdzielacza w aucie Marka Webbera ku zaskoczeniu mocno się nagrzewała gdy Australijczyk jechał powoli.
FIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red BullaFIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red Bulla
Powstała teoria, według której rozszerzalność cieplna materiałów, z jakich zbudowany jest uchwyt mocujący śliniak, podnosi go o 1 lub 2 milimetry przy wysokich prędkościach, gdy większy docisk zbliża pojazd do podłoża.

Oznaczałoby to, że Red Bull dla poprawienia wydajności aerodynamicznej może zawieszać niżej niż rywale przód swojego bolidu, bez nadmiernego tarcia rozdzielaczem o asfalt.
Sprawę opisała oficjalna strona internetowa F1, a Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zbadała w Indiach legalność podłogi samochodu Czerwonych Byków. Nie zdołano odkryć odstępstw od regulaminu technicznego.
FIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red BullaFIA sprawdziła elastyczny przód podłogi w bolidzie Red Bulla



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla

FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
VAX 2013-10-30 14:05
Newey to ma łeb,niby takie drobnostki,a dzięki nim bolid staje się bezkonkurencyjny,oczywiście kiedy to jeżdzi nim b.dobry kierowca.Brawooo za geniusz.
FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
korba 2013-10-30 15:46
Newey w tych sprawach jest najlepszy i przebija swoimi pomysłami pozostałych i to wszystko zgodne z regulaminem. Tam gdzie by się wydawało,że nic już nie można zmienić,on znajduje korzystne rozwiązanie które zwiększa konkurencyjność bolidu RBR.
FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
robert1111 2013-10-30 16:57
FIA nawet jakby stwierdziła nieprawidłowości, to by tego nie ogłosili-to by był strzał w kolano
FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
kiko1 2013-10-30 18:34
Wszyscy macie rację,tylko to wszystko potwierdza to o czym już dawno pisałem, - to nie Vettelek jest taki dobry, tylko auto- A że o oponach gadają ,to przecież trzeba odwrócić uwagę
FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
Skorupa 2013-10-30 20:41
Buahahahaha, już goście zaczynają przechodzić samych siebie szukaniu skandalu z RBR w roli głównej.
FIA sprawdziła "elastyczny" przód podłogi w bolidzie Red Bulla
emnou 2013-10-30 21:23
Znowu nie udało się znaleźć niczego nielegalnego w bolidzie Vettela? Niech to szlag trafi! Co za niesprawiedliwość...