Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
2016-07-30 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, FIA, Hockenheim, Niemcy
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wprowadziła kompromisowe rozwiązanie dotyczące egzekwowania przestrzegania przez kierowców granicy toru na pierwszym zakręcie toru Hockenheimring goszczącego rundę Formuły 1 o GP Niemiec.
FIA zakazała wypadania z łuku nr 1 na wyasfaltowane pobocze wszystkimi kołami wbrew Grupie Strategicznej F1, która dwa dni temu uzgodniła, że w Niemczech na próbę zawodnicy będą mogli dowolnie przekraczać granice toru (oczywiście o ile nie zetną zakrętu).
Zobacz także: GP Niemiec - galeria zdjęć z piątkowych treningów »Czołowe zespoły poszły na skargę do szefa mistrzostw Berniego Ecclestone'a. Dodatkowo temat poruszono na piątkowej odprawie kierowców.
Dziś FIA poinformowała teamy o przesunięciu elektronicznego pomiaru na RAVENOL-Kurve (dawniej Nordkurve) i pozwoleniu zawodnikom wyjeżdżać tam na pobocze, o ile nie wysuną bolidu poza zewnętrzną krawędź szerokiego krawężnika. Gdy kierowca to zrobi, sędziowie będą analizować, czy w danej sytuacji zyskał w ten sposób przewagę.
Zobacz także: Alonso już nie ma cierpliwości do zmian w przepisach F1 »
FIA zakazała wypadania z łuku nr 1 na wyasfaltowane pobocze wszystkimi kołami wbrew Grupie Strategicznej F1, która dwa dni temu uzgodniła, że w Niemczech na próbę zawodnicy będą mogli dowolnie przekraczać granice toru (oczywiście o ile nie zetną zakrętu).
Zobacz także: GP Niemiec - galeria zdjęć z piątkowych treningów »
Dziś FIA poinformowała teamy o przesunięciu elektronicznego pomiaru na RAVENOL-Kurve (dawniej Nordkurve) i pozwoleniu zawodnikom wyjeżdżać tam na pobocze, o ile nie wysuną bolidu poza zewnętrzną krawędź szerokiego krawężnika. Gdy kierowca to zrobi, sędziowie będą analizować, czy w danej sytuacji zyskał w ten sposób przewagę.
Zobacz także: Alonso już nie ma cierpliwości do zmian w przepisach F1 »
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
Borat 2016-07-30 12:02
To jest po prostu żałosne. Nie ma świcie tak żałosnej serii wyścigowej, w której co wyścig byłby inne przepisy. A już najgłupsze jest to, że wprowadza się nowe zasady po czym w kolejnym wyścigu wraca z powrotem do poprzednich
FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
Diesel Power 2016-07-30 13:33
Śmieszne to całe zamieszanie z zakrętami. Albo niech zmienią granice toru i zakrętu, albo usuną ten szeroki "krawężnik" i zrobią sztuczną trawę, prawdziwą czy pułapkę żwirową, cokolwiek by kierowcy wiedzieli, że nie można przekroczyć granicy. Teraz to wykorzystują ile się da, jak np. Vettel który lubi ostro ścinać zakręty i wylatywać tak daleko jak to możliwe.
Podobne: FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
Liga Typerów - GP Niemiec 2018 »
Liga Typerów - GP Niemiec 2014 »
Liga Typerów - GP Niemiec 2012 »
Liga Typerów - GP Niemiec 2016 »
Podobne galerie: FIA poszła na kompromis ws. granicy toru na zakręcie nr 1 toru Hockenheimring
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter