Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan

Kierowcy Formuły 1 poprosili FIA o ponowne przeanalizowanie problemu ścinania zakrętów, który był przyczyną ukarania Lewisa Hamiltona podczas wyścigu na Spa-Francorchamps.
Przewodniczący Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA) Pedro de la Rosa uważa, że federacja powinna zaproponować lepsze rozwiązanie problemu niż obecne zalecenia odnośnie oddania nieuczciwie zyskanej pozycji. „Przede wszystkim powinniśmy znaleźć lepsze rozwiązanie, które zadowoli wszystkich”, powiedział de la Rosa w wywiadzie dla Autosportu. „Rozmawialiśmy już o tym z Charlim Whitingiem i FIA.”
Ścinanie zakrętów i szykan stało się problemem odkąd pobocza zamiast trawą i żwirem pokryte są równiutkim asfaltem, przez co kierowcy bez żadnych konsekwencji mogą wypadać z toru i ścinać zakręty.
De la Rosa przyznał, że w chwili obecnej nie ma rozwiązania, które z jednej storny zapewniłoby bezpieczeństwo, a z drugiej skutecznie powstrzymało kierowców przed nagminnym „używaniem” poboczy.
„Aktualnie znaleźliśmy chyba najlepszy kompromis”, powiedział. „Wszyscy od dawna chcieliśmy wyasfaltowanych poboczy, ale z drugiej strony w chwili obecnej można ścinać zakręty - nie tak jak wcześniej, gdy pobocze było pokryte żwirem czy trawą. Aktualne rozwiązanie ma więc słabe strony, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze.”
„Pobocza są wyasfaltowane ze względów bezpieczeństwa, więc kolejnym krokiem będzie zapewnienie, aby szykany nie były ścinane. To nasz główny cel, ale z drugiej strony przede wszystkim zależy nam na bezpieczeństwie.”
„Obowiązkiem FIA będzie zapewnienie, aby kierowca, który zetnie szykanę, stracił odpowiednio dużo czasu.”
De la Rosa uważa, że szersze stosowanie „śpiących policjantów” nie jest dobrym rozwiązaniem.
„Wszystko zależy oczywiście od tego, gdzie zostaną rozlokowane progi zwalniające. Na pewno nie w strafach bezpieczeństwa, ponieważ wtedy istnieje niebezpieczeństwo wybicia bolidu w powietrze. Jestem jednak przekonany, że istnieje inne rozwiązanie.”
„Jesteśmy jednak zadowoleni z wyasfaltowanych stref bezpieczeństwa - to potężny krok w przód. Każdy kij ma jednak dwa końce.”
Przewodniczący Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA) Pedro de la Rosa uważa, że federacja powinna zaproponować lepsze rozwiązanie problemu niż obecne zalecenia odnośnie oddania nieuczciwie zyskanej pozycji. „Przede wszystkim powinniśmy znaleźć lepsze rozwiązanie, które zadowoli wszystkich”, powiedział de la Rosa w wywiadzie dla Autosportu. „Rozmawialiśmy już o tym z Charlim Whitingiem i FIA.”
Ścinanie zakrętów i szykan stało się problemem odkąd pobocza zamiast trawą i żwirem pokryte są równiutkim asfaltem, przez co kierowcy bez żadnych konsekwencji mogą wypadać z toru i ścinać zakręty.
De la Rosa przyznał, że w chwili obecnej nie ma rozwiązania, które z jednej storny zapewniłoby bezpieczeństwo, a z drugiej skutecznie powstrzymało kierowców przed nagminnym „używaniem” poboczy.
„Pobocza są wyasfaltowane ze względów bezpieczeństwa, więc kolejnym krokiem będzie zapewnienie, aby szykany nie były ścinane. To nasz główny cel, ale z drugiej strony przede wszystkim zależy nam na bezpieczeństwie.”
„Obowiązkiem FIA będzie zapewnienie, aby kierowca, który zetnie szykanę, stracił odpowiednio dużo czasu.”
De la Rosa uważa, że szersze stosowanie „śpiących policjantów” nie jest dobrym rozwiązaniem.
„Wszystko zależy oczywiście od tego, gdzie zostaną rozlokowane progi zwalniające. Na pewno nie w strafach bezpieczeństwa, ponieważ wtedy istnieje niebezpieczeństwo wybicia bolidu w powietrze. Jestem jednak przekonany, że istnieje inne rozwiązanie.”
„Jesteśmy jednak zadowoleni z wyasfaltowanych stref bezpieczeństwa - to potężny krok w przód. Każdy kij ma jednak dwa końce.”
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
Haziaj 2008-09-25 15:02
Hehe to sobie polepszyli. Sami sobie gola strzelili ;-)
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
jak_23 2008-09-25 15:27
Obecne rozwiązanie (25 s kary) jest bardzo dobre i bezpieczne. Oczywiście nie dla tych którzy regularnie ścinają szykany. Na Monzy wszyscy bardzo ładnie oddawali pozycje po ścięciu szykany, bez hamowatych przepychanek i nikt po wyścigu nie miał żadnych problemów.
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
Ola9595 2008-09-25 19:06
I co, oni się dziwią, że pan de la Rosa (kierowca testowy teamu McLaren-Mercedes) to mówi??
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
Piotre_k 2008-09-25 21:07
Najlepszy byłby powrót do żwirowych pułapek. Wbrew temu co mówi pan de la Rosa nie ucierpiałoby na tym bezpieczeństwo a tylko ego kierowców, którzy by się w nich zatrzymywali.
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
Obeebok 2008-09-25 21:08
Dzięki, że nas uświadomiłaś :-)
FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan
Roch Kowalski 2008-09-25 22:13
Ja jako prosty człowiek mam proste lekarstwo na takowe wyprzedzanie,
wystarczy zapis , że kierowca który zetnie szykane może wyprzedzać dopiero po następnym zakręcie, który przejedzie prawidłowo :-) i sprawa załatwiona.
Pozdrawiam Was, ja syn Rocha ;-)
Podobne: FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan




Podobne galerie: FIA jeszcze raz przeanalizuje problem ścinania szykan



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć


Newsletter