Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1

FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1

Prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) - Jean Todt marzy o wprowadzeniu wspólnych przepisów silnikowych dla Formuły 1 i kategorii LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).

Francuz sugeruje, że uatrakcyjniłoby to obie serie dla producentów i uruchomiło przepływ zespołów pomiędzy nimi. Przykładowo, F1 odzyskałaby Toyotę, a cykl WEC pozyskał Mercedesa.
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
„W tej chwili każda seria wyścigowa ma własny regulamin dotyczący budowy silników. Nie musi tak być".
- mówi Todt cytowany przez niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

„Wymagania w Formule 1 i Długodystansowych Mistrzostwach Świata są bardzo podobne. Silnik F1 musi wytrzymać 5 tysięcy kilometrów. To mniej więcej tyle, ile wynosi dystans wyścigu Le Mans".
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
„Zastosowanie jednej koncepcji jednostki napędowej dla obu serii byłoby atrakcyjne dla potencjalnych nowych producentów i mogłoby doprowadzić do startów zespołów F1 w Le Mans - i odwrotnie".



źródło: auto-motor-und-sport.de

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1

Diesel Power
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Diesel Power 2017-12-06 16:41
Tja.... Żeby tak się stało, to musiały by się na to zgodzić wszyscy, a i tak nie było by pewności, że zespoły z F1 będą chciały pchać się w Le Mans, bo to wymaga stworzenia kolejnego zespołu, zatrudnienia kolejnych ludzi, ekip, a to kosztuje. Same silniki też musiałyby być sporo wytrzymalsze, a elektronika mniej zawodna. Dziś tego nie ma i awarie w F1 są przy każdym GP. Różnic jest na tyle dużo, że wątpię by udało się coś takiego zrobić. Prędzej stworzą kolejną klasę dla aut podobnych do tych z Formuły 1.
Borowczyk.
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Borowczyk. 2017-12-06 16:59
aha przecież niebawem i tak wszystko będzie wirtualne dla bezpieczeństwa i misiów polarnych jak teraz te zawody e spotrowe F1 psssshhh
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Bzdura 2017-12-06 18:51
silnik to nie wszystko. Skonstruowanie samego pojazdu tak by mógł walczyć o mistrzostwo pochłania gigantyczne nakłady. Ani Mercedes ani Ferrari nie chciały by takiego ciężaru dźwigać. Przykładem jest to, że Ferrari w latach 90 tych się wycofało z LMP a pojazdy wówczas były dużo prostsze.
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Humonguos 2017-12-06 20:10
Wprowadzić całkowity zakaz spalania oleju i Mercedes wylatuje bo "mają nowe cele, nową wizję" hahahahahahahahahaha
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Borat 2017-12-06 22:35
Dziwię się Liberty Media, że nie oleją całkowicie tego FIA, które jest tylko upierdliwym pasożytem.
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
haha 2017-12-07 01:02
nie no bez sensu F1 to sprint na maxa a WEC to seria wytrzymałościowa ,nie rozumiem po co je łączyc silnikowo
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Humunguos 2017-12-07 08:41
Myśle że te włoskie buraki razem z niemiecką parówką na czele nie odnajdą sie,obojętnie jakie wprowadza przepisy.Tak to jest jak stery przejmują przydupasy.Po odejściu Enzo i Szumachera zostały tam same ciepłe kluski no i sebastian,typowy przeciętniak którego wielbią zwykłe pajace którym zamydlił oczy Neawey robiąc z sebastiana następcę Szumachera swoimi doskonale dopracowanymi aero Red bullami,które maskowały słabości tego wolnojada i którymi tytuł zdobył by nawet Adam Małysz hahahaha
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1
Oczytany 2017-12-07 09:49
To jest sensowny pomysł. Chodzi o dostarczanie silników, a nie wystawianie całego zespołu. F1 zyskałoby dodatkowych dostawców silników, podobnie jak LMP1. W tej chwili wszyscy dostawcy za wyjątkiem Hondy wystawiają swoje zespoły, co sprawia, że zespoły klienckie są na straconej pozycji. Właśnie dlatego McLaren zmienił dostawcę z Mercedesa na Hondę. Czytajcie ze zrozumieniem.