Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rok
F1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rok

F1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rok

2017-04-01 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki
Formuła 1 wstępnie ustaliła wycofanie hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo w 2021 roku. Specyfikacja następnych silników jeszcze nie jest znana, ale uzgodniono kilka kryteriów, które muszą spełniać.

Zgodnie z zapowiedziami, wczoraj omawiano całą sprawę w Paryżu. W rozmowach na szczycie uczestniczyli nie tylko producenci samochodów aktualnie zaangażowani w F1, ale też np. przedstawiciel koncernu Volkswagena, szef Lamborghini - Stefano Domenicali. Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wydała oświadczenie naświetlające zaplanowaną charakterystykę nowych motorów.

Dogadano się, że będą prostsze, tańsze w rozwoju oraz głośniejsze. Mają też pozwalać kierowcom nieustannie jechać dynamicznie, co sugeruje zerwanie z promowaniem ekologii poprzez zmuszanie zawodników do oszczędzania paliwa.
F1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rokF1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rok
Nowe silniki jednocześnie jak obecne będą oparte na technologii znajdującej zastosowanie w napędach zwykłych samochodów. F1 planuje również pozostać przy dużej mocy.

„Byłem bardzo zadowolony z przebiegu procesu decyzyjnego i faktu, że tak wielu różnych udziałowców potrafiło porozumieć się co do kierunku Formuły 1 w tak ważnym obszarze technicznym".
- powiedział prezes FIA, Jean Todt.
„Oczywiście teraz musimy usiąść i wypracować szczegóły jednostek napędowych na sezon 2021 - ale dobrze zaczęliśmy".

PS: To nie jest primaaprilisowy żart.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

F1 zaplanowała prostsze, tańsze i głośniejsze silniki - na 2021 rok