Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020

F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020

2018-06-03 - G. Filiks     Tagi: Toto Wolff, Mercedes, Silniki, Formuła 1
Producenci silników w Formule 1 być może zakończą ulepszanie swoich hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo po sezonie 2018.

Mistrzostwa są bliskie ustalenia specyfikacji nowego motoru na sezon 2021 - i rozmawiają o zamrożeniu rozwoju obecnego, aby nie prowadzić prac nad dwoma jednostkami jednocześnie. Ze względu na koszty.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
„Jedyna poważna rzecz, którą musimy się zająć, jest fakt, że nadal wydajemy dużo na rozwój silnika". - mówi szef Mercedesa w królowej sportów motorowych, "Toto" Wolff.

„Musimy uniknąć podwójnego wydawania przez następne dwa lata: dalszego poprawiania aktualnego silnika, a zarazem konstruowania nowego". Mercedes godzi się na nowy silnik

Mercedes podobnie jak Ferrari i Renault sprzeciwiał się wprowadzaniu nowego silnika, pozbawionego systemu odzyskiwania energii cieplnej ze spalin (MGU-H). Ale ostatecznie przystał na przygotowanie napędu bez tego urządzenia.

„Odstąpiliśmy od naszego stanowiska w pewnych aspektach".
- tłumaczy Wolff. „Zaakceptowaliśmy utratę MGU-H".
„Uważamy, że technologicznie nowy silnik to krok wstecz, ale chodzi o osiągnięcie kompromisu dla dobra widowiska. Znika MGU-H, obroty idą w górę, znikają ograniczenia paliwa. Myślę, że będziemy mieć głośniejszy silnik i nie będziemy ograniczeni przez paliwo".

„Nie dajemy przesłania, które jest najprzyjaźniejsze dla środowiska, ale potrafimy zrozumieć, że ze względu na dobro widowiska trzeba to rozważyć i zaakceptować. Tak więc w większości tematów porozumieliśmy się".
Finalne ustalenia ws. nowego silnika do końca czerwca

FIA wcześniej zapowiadała ostateczne uzgodnienie szczegółów nowego silnika do końca maja, ale nie udało się zdążyć w tym terminie. Nowy to koniec czerwca. Więcej opóźnień ma już nie być.



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020

F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Silnik 2018-06-03 10:46
Mercedesa osiągnął wszystko co jest możliwe dla tej konfiguracji. Więc Mercedes boi się, że inne stajnie zaczną go doganiać i z lepszymi samochodami mogą mu odebrać dominację. Więc dlatego nagle taka dbałość o koszty. Z którymi nie liczyli się zaczynając pracę nad tym napędem od 207 roku do czego sami się przyznali. Szczyt hipokryzji i brak umiejętności przegrywania.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
xsawierr 2018-06-03 11:00
Ale co prawda to prawda Wolf ma rację - technologicznie to krok wstecz. F 1 jest najwyższą serią wyścigową i powinna sobie radzić z każdymi technologiami,a z obecnym motorem Honda i Reno dopiero zaczynają co nie co ogarniać
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
rrufi93 2018-06-03 11:02
"Znika MGU-H, obroty idą w górę, znikają ograniczenia paliwa" Krok może wstecz, ale może w końcu w dobrą stronę,,,
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Hahaha 2018-06-03 11:19
Bardzo zaawansowane technologicznie silniki nie koniecznie są dobre dla motorsportu. Dla pojazdów drogowych ok, jest ich mnóstwo, tam można myśleć o ekologii. F1 wystarczył by 3 litrowy bi turbo, może nawet mniejszej pojemnosci. Bez baterii mieli byśmy lżejsze bolidy, lepsze wyścigi, taniutkie i wytrzymałe silniki.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Tak tylko 2018-06-03 13:05
limity powinny być narzucane od początku. A nie gdy jeden team zbuduje mocny motor i domaga się zamrożenia by inne nie mogły dogonić.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Rako 2018-06-03 13:48
Tia, za to spalanie oleju jest takie super nowoczesne i przyjazne dla środowiska.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Skoczek120 2018-06-03 14:46
Nic nie warte te sukcesy Merca - "kupiona" dominacja i tyle... Nie ma to nic wspólnego ze sportem... :-P
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
do xsawierr 2018-06-03 18:09
Nie pajacuj.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
ccc 2018-06-03 19:48
Słaby pomysł lepiej wprowadzić taki system że silniki będą zamrożone w zależności od wyników danego dostawcy np 2 dostawcy są lepsi od innych (liczba zd pkt, zwycięstwa podia,) to należy pozwolić reszcie dostawców na rozwinięcie się
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
adam_vf 2018-06-03 19:54
ccc, bardzo głupi pomysł, wręcz dziecinny. No ale pewnie masz max 12 lat stąd takie dziecinne pomysły.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
do adam_vf 2018-06-03 20:16
czy ja wiem czy taki dziecinny. W motogp działa to od lat i się sprawdza więc nie jest taki głupi. ale tak, lepiej obrazić kogoś niż sprawdzić takie informacje zanim się wyda opinie na jakiś temat
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
adam_vf 2018-06-03 21:26
w motogp to działa na całkowicie innej zasadzie niż tutaj przytoczony dziecinny pomysł, tak więc najpierw dokształć się brzdącu a później porozmawiamy o temacie obrażanie którego nie było snieżynko
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
OBIGO 2018-06-03 22:06
Mercedesowi zwisa czy będzie MGU-H czy nie. Niezależni eksperci od początku mówi, że siła silnika Mercedesa polega na doskonale przemyślnym zaprojektowaniu. Nic dziwnego w końcu Mercedes już w 2007 roku wiedział jaki silnika wejdzie w 2014 i miał znaczną przewagę czasu. Np. Renault w pierwszej wersji silnika umieściło sprężarkę w taki sposób, że ta w ciągu chwili się przegrzewała. Z powodu talonów na rozwój silnika Renault musiało stosować jakieś farby odporne na wysoką temperaturę, ponieważ silnika mogło przeprojektować dopiero po zakończeniu sezonu. Mercedes ma więc nadal porządny silnik, który wystarczy dostosować do przepisów na rok.
F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
@Skoczek120 2018-06-04 08:28
Ktoś ci pozwolił się odzywać yebana c!oto?
Podobne: F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Podobne galerie: F1 rozmawia o zamrożeniu rozwoju silników na lata 2019-2020
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit