Formuła 1 » Aktualności F1 » Ericsson spowalniany nawet o 0,4 sekundy przez dodatkowe kilogramy

Ericsson spowalniany nawet o 0,4 sekundy przez dodatkowe kilogramy
Marcus Ericsson twierdzi, że ma wolniejszy bolid w tegorocznym sezonie Formuły Jeden niż drugi kierowca Saubera Pascal Wehrlein - od kilku wyścigów nawet o 0,4 sekundy na okrążeniu.
Szwed jako jedyny z regularnie startujących zawodników nie zdobył jeszcze ani jednego punktu w tym roku. Dla porównania, Wehrlein wywalczył już 5 oczek. Ericsson usprawiedliwia swoje słabe wyniki większą masą ciała, odbijającą się na szybkości samochodu. Bolid Saubera jest na tyle ciężki, że z 27-latkiem w kokpicie w przeciwieństwie do większości albo wszystkich innych aut F1 nie waży najmniej ile pozwalają przepisy.
„Jesteśmy blisko siebie (z Wehrleinem - red.), ale on ma dobrą przewagę wyników nade mną, co mi się nie podoba". - mówi Marcus. „Jest mi też trudno z większą wagą". „Na początku roku było to mniej, ale przez ostatnie 4-5 zawodów różnica w wadze między mną a nim wynosi 10 kilogramów. Mocno przekłada się to na czas okrążenia, na każdym torze - zwykle mówią, że 10 kg spowalnia o 0,3 albo 0,4 sekundy".
Ericsson „cały czas" próbuje schudnąć, ale niełatwo mu gubić kilogramy. „Taki jest problem, gdy jesteś wysoki". - tłumaczy.
Niemniej portal Motorsport.com podaje, że mimo dodatkowych kilogramów średnio jest wolniejszy od Wehrleina o zaledwie 0,049%. W żadnym innym zespole kierowcy nie prezentują tak zbliżonego tempa.
Dwudziesty kierowca klasyfikacji generalnej chciałby z pomocą stojących za nim sponsorów awansować do lepszego zespołu - pytał o posadę na sezon 2018 m. in. Williamsa - lecz według mediów nie ma szans na angaż w ekipie z Grove. Co więcej, ostatnio zaczęło się mówić, że choć jest powiązany z właścicielem Saubera, może nie zdobyć zatrudnienia na przyszły rok nawet w tej stajni.
„Wiele lat startowałem w F1 prawdopodobnie najgorszym bolidem, a wtedy jest trudno pokazać swoje umiejętności". - żali się. „Jest też ciężej dostać lepszy fotel".
Szwed jako jedyny z regularnie startujących zawodników nie zdobył jeszcze ani jednego punktu w tym roku. Dla porównania, Wehrlein wywalczył już 5 oczek. Ericsson usprawiedliwia swoje słabe wyniki większą masą ciała, odbijającą się na szybkości samochodu. Bolid Saubera jest na tyle ciężki, że z 27-latkiem w kokpicie w przeciwieństwie do większości albo wszystkich innych aut F1 nie waży najmniej ile pozwalają przepisy.
„Jesteśmy blisko siebie (z Wehrleinem - red.), ale on ma dobrą przewagę wyników nade mną, co mi się nie podoba". - mówi Marcus. „Jest mi też trudno z większą wagą". „Na początku roku było to mniej, ale przez ostatnie 4-5 zawodów różnica w wadze między mną a nim wynosi 10 kilogramów. Mocno przekłada się to na czas okrążenia, na każdym torze - zwykle mówią, że 10 kg spowalnia o 0,3 albo 0,4 sekundy".
Ericsson „cały czas" próbuje schudnąć, ale niełatwo mu gubić kilogramy. „Taki jest problem, gdy jesteś wysoki". - tłumaczy.
Dwudziesty kierowca klasyfikacji generalnej chciałby z pomocą stojących za nim sponsorów awansować do lepszego zespołu - pytał o posadę na sezon 2018 m. in. Williamsa - lecz według mediów nie ma szans na angaż w ekipie z Grove. Co więcej, ostatnio zaczęło się mówić, że choć jest powiązany z właścicielem Saubera, może nie zdobyć zatrudnienia na przyszły rok nawet w tej stajni.
„Wiele lat startowałem w F1 prawdopodobnie najgorszym bolidem, a wtedy jest trudno pokazać swoje umiejętności". - żali się. „Jest też ciężej dostać lepszy fotel".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ericsson spowalniany nawet o 0,4 sekundy przez dodatkowe kilogramy
Podobne: Ericsson spowalniany nawet o 0,4 sekundy przez dodatkowe kilogramy




Podobne galerie: Ericsson spowalniany nawet o 0,4 sekundy przez dodatkowe kilogramy
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter