Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii

Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii

2015-10-27 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, V6 turbo
Przez wprowadzenie w Formule 1 hybrydowego silnika V6 turbo najważniejsza seria wyścigowa świata znalazła się w największych tarapatach w całej swojej historii, powiedział jej szef Bernie Ecclestone.

Używana drugi rok nowa jednostka napędowa miała przynieść F1 postęp technologiczny, ekologię i zbliżyć do przemysłu samochodowego, co faktycznie się stało, jednak w pakiecie zafundowała dominację Mercedesa, rażąco cichy odgłos bolidów, jazdę nastawioną na oszczędzanie paliwa, duży wzrost kosztów, odczuwalny zwłaszcza przez prywatne zespoły, czy wreszcie ryzyko odejścia Red Bulla po sezonie 2015 w rezultacie trudności z pozyskaniem motoru. Zapytany parę dni temu przez oficjalną stronę internetową o rozwiązanie dla Red Bulla, Ecclestone odpowiedział: „Tutaj nie chodzi o posiadanie rozwiązania, ale o to, aby ludzie się na nie zgodzili. Jest wiele różnych wyjść z sytuacji!"

„Gdy przypominam sobie historię F1, to muszę powiedzieć, że silnik, który mamy teraz, przyniósł tym mistrzostwom największe kłopoty, z jakimi kiedykolwiek się zmagały. Po wejściu tej jednostki nagle pojawiły się wszystkie problemy, jakie mamy dzisiaj". „Na początku posiadaliśmy dwa silniki - Ferrari i Coswortha. W większości przypadków angielskie teamy miały szczęście i dysponowały nieco lepszym motorem. Widzę, że wracamy do czegoś podobnego - robi się sytuacja, w której Ferrari oraz Mercedes kontrolują Formułę Jeden za pomocą swoich silników, zaopatrują całą stawkę. Ale to nie jest F1..."

Spytany, czy chciałby zobaczyć w swoim czempionacie więcej producentów silników, niespełna 85-letni Brytyjczyk odparł: „Tak, ale wolałbym też, aby silnik był trochę prostszy".
„To co mamy teraz jest wspaniałym dziełem technologicznym - lecz ekstremalnie drogim, więc każdy przychodzący producent nie może sobie pozwolić na porażkę. Tymczasem skonstruować ten silnik dobrze jest ciężko".

„Jak już powiedziałem, wolałbym mniej skomplikowaną jednostkę, ale ci, którzy teraz wygrywają, nie puszczą się jej - bo mają pewność sukcesu".
Ecclestone razem z FIA szykują jednak alternatywny, tani silnik - prawdopodobnie 2,2-litrowe V6 twin-turbo - który ma być wykorzystywany obok obecnego od sezonu 2017. Wczoraj zostało to oficjalnie ogłoszone.



źródło: f1.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii

Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
Skoczek120 2015-10-27 17:51
To czemu się na nie zgodziłeś? By dogodzić producentom? Cóż, sami jesteście sobie winni... ;-)
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
HEHEHE 2015-10-27 18:02
Jazda nastawiona na oszczedzanie paliwa to wina tylko i wylacznie przepisow, a nie silnika. Odglos tez moglby byc lepszy a same jednostki mocniejsze jakby krecono te silniki na tyle na ile je na prawde stac. Teraz sie nie da bo smieszny limit jednostek na sezon i do tego rowniez limitowany przeplyw paliwa. Problemy f1 to wina w duzej mierze chorych przepisow, nie samych silnikow.
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
MBM 2015-10-27 18:13
On był przeciw ale pewnie go przegłosowali. Co ciekawe Renault bardzo chciało taki motor i się poślizgnęło. Przepisy owszem je ograniczają. Jak by kręcili na maksa to musieli by podwoić ilość silników no i pewnie paliwa by nie wystarczyło.
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
aero 2015-10-27 20:38
To nie wina Berniego, nie bezpośrednio. To FIA ustawia tego typu zasady. Bernie może wprawdzie bardzo dużo (bo to Bernie przekonał FIA aby wszedł niezależny dostawca), lecz brak mu wyobraźni i / lub dobrych analityków doradców przez co działa powoli i opieszale, nie tak jak za starych dobrych czasów w poprzednim wieku.
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
xsawierr 2015-10-27 21:55
Bernie to cham,burak głupol,gamoń,inteligent TECHNICZNY!!,menda zbolałych jajec,padalec i śmieć!!Obecny motor można kręcić wyżej i prócz osiągów pojawi się dzwięk,wystarczy dwa motory na sezon więcej i trochę wyższy limit przepływu paliwa,a wtedy będzie dobrze! Rbr natomiast sam jest sobie winny bo zbluzgał reno więc niech spiżdża z F1 i to bieg,won chamie austriacki!!
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
xsawierr 2015-10-27 21:57
Bernie to inteligent techniczny!!!!!!!
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
xsawierr 2015-10-27 21:59
inteligent
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
Skoczek120 2015-10-27 23:08
Bernie był za tymi silnikami do czasu, aż okazało się, że zaczął przynosić straty. Naiwnie wierzył, że stanie się atrakcyjny... ;-)
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
Nie był 2015-10-27 23:18
j.w. Był przeciw. Nie jechał po tym pomyśle, ale był przeciw.
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
Skoczek120 2015-10-28 10:36
No cóż, jest to wszystko konsekwencją "oddania" części władzy zespołom. Gdyby był reżim, nie byłoby teraz problemu. Po raz kolejny się potwierdza, gdzie "gdzie kucharek sześć, tam nie ma gdzie jeść". Rządzić ma jeden, a nie wielu. ;-)
Ecclestone: Silnik V6 turbo źródłem największych problemów F1 w jej historii
ROZWIĄZANIE 2015-10-28 11:45
Nielimitowany przepływ paliwa !! To są wyścigi a nie wyjazd studentów na wycieczkę w góry !!