Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1
Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1

Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1

2015-05-24 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Pay driver, Klienckie bolidy
Pomysł klienckich bolidów w Formule 1 jest jednocześnie sposobem na pozbycie się z niej pay-driverów, stwierdził szef najważniejszej serii wyścigowej świata Bernie Ecclestone.

84-letni Brytyjczyk zdecydowanie opowiada się za propozycją, aby mniej zamożne ekipy kupowały samochody dużych teamów zamiast konstruowały własne, na którą postawiła zeszłego tygodnia Grupa Strategiczna F1.
Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1
Według Ecclestone'a, stajnie używające klienckich bolidów byłyby zdolne funkcjonować niemal wyłącznie za pieniądze otrzymywane z kasy mistrzostw, tym samym wreszcie skończyłoby się zatrudnianie przez niektóre zespoły zawodników imponujących posiadanym wsparciem finansowym sponsorów bardziej niż umiejętnościami za kierownicą.

„Zamiast biegać i szukać kierowcy z pieniędzmi, teamy mogłyby wybierać talenty".
- wskazywał boss F1. „W ten sposób przychodziłoby dużo więcej nowych kierowców, dużo bardziej utalentowanych.

„Jaką różnicę robi zespołowi, że ma bolid skonstruowany przez inną ekipę? Chcę, by stajnie z klienckimi bolidami utrzymywały się za 70 milionów dolarów (rocznie). Większość tej kwoty już dostają od nas".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1

Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1
Widać Berni 2015-05-24 11:24
pracuje nad tym by zniszczyć f1. Głupia rewolucja techniczna to mało. Teraz nowy ciekawy pomysł. F1 stanie się pucharem markowym mercedesa. RBR się wycofa. Zostanie ferrari i mc laren. Reszta to będą mercedesy w różnych kolorach. Oczywiście mercedes sprzeda klienckim teamom auto o oczko niżej w rozwoju niż jego bolid. Dalej będzie dominował a reszta zajmie się walką o pietruszkę.
Ecclestone: Klienckie bolidy rozwiązaniem problemu pay-driverów w F1
Ewentualnie to 2015-05-24 11:34
miało by sens tylko wtedy. Gdy zniesione zostały by ograniczenia dotyczące rozwoju silników. Tak aby renault czy honda mogły zbudować swoje silniki od nowa. Jeśli popełnione zostały na tyle duże błędy konstrukcyjne przed sezonem 2014, że teraz nie można ze względu na ograniczenia ich naprawić. A prawdopodobnie w przypadku renault takie błędy popełniono. I dlatego rbr i tr są nie konkurencyjne i już nie będą konkurencyjne.