Formuła 1  »  Aktualności F1  »  ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Standardowe ECU McLarena zaszkodziło Ferrari...

ECU McLarena powodem problemów Ferrari?

2008-03-19 - W. Nogalski     Tagi: McLaren Mercedes, Ferrari
Ferrari podejrzewa, że źródło problemów z Melbourne leży w błędnej współpracy systemów Ferrari ze standardowym ECU produkowanym przez McLaren Electronic Systems i Microsoft.

Podczas otwierającego sezon Grand Prix Australii oba bolidy Ferrari nie ukończyły wyścigu w związku z awariami jednostek napędowych. Tuż po Grand Prix oba uszkodzone silniki zostały wysłane do Maranello i po wnikliwych badaniach inżynierowie Ferrari podobno wykluczyli możliwość, aby obie awarie były następstwem błędów projektowych lub wadliwych elementów.

Mówi się również, że awaria elektronicznej pompy paliwa w bolidzie Kimiego Raikkonena podczas kwalifikacji także była związana z ECU McLarena.

„Takie rzeczy się zdarzają, gdy pracujesz z procedurami, których zbyt dobrze nie znasz. Po analizie problemów wiemy, że wewnątrz systemu doszło do konfliktu i robimy wszystko, aby sytuacja się już nie powtórzyła”, powiedział rzecznik Ferrari dziennikarzom magazynu GP Week.



źródło: f1-live.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
20

Komentarze do:

ECU McLarena powodem problemów Ferrari?

ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Horky 2008-03-19 14:13
No to wszystko jasne - Kimi podczas kwalifikacji mial bluskrina ;-)
seba1b
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
seba1b 2008-03-19 14:25
Ale to jest kpina żeby McLaren dostarczał system Ferrari jak już co to powinna robić to jakaś firma nie związana z żadnym teamem.
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
HonadaPL 2008-03-19 14:54
dokladnie Horky ;-) niedługo system zacznie sie sam resetować a podczas GP Raikkonen bedzie musiał robić reinstalacje systemu aby dalej jechać. w Australii tego jeszcze nie umiał ale teraz już pewnie wie jak to zrobić.... ;-) a kwestia wyboru firmy projektującej ECU pozostawiam bez komentarza..........................
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
kara_fxx 2008-03-19 14:57
Teraz McLaren w taki sposób próbuje eliminować FERRARI!
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
slakoz 2008-03-19 15:10
zaczyna się robić nie tyle nie ciekawie co niesmacznie. wydaje mi się również iż z powodu takich właśnie sytuacji z przetargu powinny być automatycznie wykluczone firmy powiązane w jakikolwiek sposób z F1. Tak przynajmniej powinno być w każdym normalnym przetargu...
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Bartek. 2008-03-19 15:23
McLaren chce po prostu wyeliminować z walki o mistrzostwo Ferrari.
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Bartek. 2008-03-19 15:27
FIA powinna firmie która robi to ECU wyeliminować a McLarenowi cofnąć punkty zdobyte w Australii a przyznać ja Ferrari.
Nogal
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Nogal 2008-03-19 15:41
To ze MES bedzie produkowac ECU było wiadomo od kilku lat przeciez.
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
djescape 2008-03-19 16:58
Bartek. 2008-03-19 15:27 FIA powinna firmie która robi to ECU wyeliminować a McLarenowi cofnąć punkty zdobyte w Australii a przyznać ja Ferrari. Ty się weź zastanów co mówisz cofnąć punkty i przyznać je za co? Myślisz że to takie proste punkty cofnąć... a dodanie za to że do mety nie dojechali to jeszcze bardziej inteligentny pomysł ...
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
djescape 2008-03-19 17:00
Rozumiem że jest to chamskie zachowanie McLarena ale takie pomysły jak ten to lepiej zachowaj dla siebie nie pisząc tutaj
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
kusik12 2008-03-19 17:29
tego co widziałem to tylko Ferrari ma z tym problemy,a wszystkie zespoły posługuja sie tym samym ECU. Musza sie jakoś wytłumaczyć z takiej wpadki a ze nie wiedzą jak to znależli sobie taki powód.
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
dembol76 2008-03-19 17:53
Mam pytanie myślę, że retoryczne! Czy przed sezonem zespół McLaren wiedział tyle samo o pracy ECU co inne zespoły? pozdro
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
rejmont 2008-03-19 21:06
No wszyscy tutaj mówią o ECU made in MC i że nie powinno tak być, że produkuje je jedna z firm startujących, ale czy inni producenci nie postępują podobnie ?? (nie bronie tutaj absolutnie mclarena, chodzi mi tylko o obiektywizm), no bo w końcu kto dostarcza paliwo do F1 ?
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
outlaw 2008-03-19 21:19
Spokojnie. Faktem jest, że ECU produkuje firma związana z McLarenem. Faktem jest, że McLaren jest mocno faworyzowany przez FIA (vide: zeszły sezon:śmieszna kara za szpiegostwo - zmniejszona finansowo o połowę, nie przesunięcie teamu na koniec paddoku itp. itd.). Faktem jest również, że Ferrari rok tremu też miało słabszy początek, ale cieszyli się na końcu. Poza tym Heikki to nie Fernando, a Hamilton grzeszy pychą,więc los mu nosa znowu pewnie utrze. Inna sprawa, że Ferrari będzie trudno obronić tytuł w konstruktorach, bo Felipe bez TC słaby. Cóż, być może miejsce w Ferrari się szykuje, bo jak oddadzą 2 tytuły to będzie trzęsienie ziemi.
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
rejmont 2008-03-19 21:21
Ja bym tam nie doszukiwał się spisku w ECU od mclarena ani też podobnych w BMW jeśli chodzi o faworyzowanie nicka, nie dajmy się zwariować
Cutin
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Cutin 2008-03-19 21:36
dokalnie... najlepiej zwalic wszystko na McLarena, bo sie czegos nie potrafilo dopracowac. Nikt na prawde nie wie przez co powysiadaly bolidy Ferrari a takie komentarze ze to wszystko przez MCLarena sa denne. Moge sobie dac reke obciac ze nikt w firmie McLaren produkujacej ECU nie wie do ktorej stajni powedruja konkretne egzemplarze bo to by bylo chore i nie na miejscu. Troche che mi sie smiac z Ferrari bo tak sie chwalili jaki ich bolid nie jest wspanialy i nie wiedza czy w nastepnym sezonie moga stworzyc lepszy bolid niz jest dotychczas. No to sie pochwalili ... Nie wiedzialem ze taka renomowana firma jak Ferrari zdolna jest do takich hamskich komentarzy. Po prostu czegos niedopracowliscie i tyle, przyznaj sie do bledu a nie jeszcze wieszasz koty na kims bo kiedys miales z nim na pienku...załosne P.S. Szkoda ze jeszcze reszta teamow ktorym zepsuly sie bolidy nie jadzie po McLarenie... bo przeciez onie tez mieli ich produkt !!
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
sunsets 2008-03-19 21:52
Panowie przeciez firma blisko związania z Mclarenem która przyłozyła ręke do ECU tio nie kto inny jak Microsoft...... To wystarczy za potencjalne źródło problemów
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
dawwin 2008-03-19 22:46
Racja. W końcu czy microsoft zrobił kiedykolwiek coś jak należy?
Rysiek
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
Rysiek 2008-03-19 22:55
tak, zrobil mega kase na kradziezy zawsze czyichs pomyslow :-)
ECU McLarena powodem problemów Ferrari?
agentwrogiegoukladu 2008-03-20 10:34
Microsoft w F1 dostarcza tylko "helpa" ;-)