Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki

Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki

2013-03-06 - G. Filiks     Tagi: Suzuka, Formuła 1, DRS, Monako, Grand Prix
W tym roku niemal podczas każdego grand prix obowiązywać będą dwie strefy DRS, ujawnił niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Dotychczas na zdecydowanej większości torów wytyczano jeden odcinek regulacji tylnego skrzydła, ale podczas sezonu 2013 dwóch stref DRS nie będzie mieć tylko GP Monako oraz GP Japonii.
Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i SuzukiDwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
W Monako drugiej strefy DRS zwyczajnie nie było gdzie umieścić, ponieważ oprócz prostej startowej, jedynym dłuższym odcinkiem pokonywanym z całkowicie otwartą przepustnicą jest sekcja w tunelu. Zmniejszanie tam docisku bolidu byłoby zbyt niebezpieczne. Jeśli chodzi o Japonię, drugą po tej na głównej prostej strefę DRS teoretycznie można było wyznaczyć na odcinku po zakręcie Spoon. Jednak FIA obawiała się, że kierowcy wjeżdżaliby przez to ze zbyt dużą prędkością w dynamiczny łuk 130R. Dwoma strefami obdarowano możliwie najwięcej grand prix, aby ustawiając swe samochody, zespoły nadal dbały o skuteczność DRS, wprowadzonego dla ułatwienia manewrów wyprzedzania. Od tego roku podczas kwalifikacji, jak i treningów, zmieniać kąt nachylenia tylnego skrzydła będzie bowiem można już nie wszędzie, a tak jak w wyścigu tylko na wskazanych odcinku/odcinkach.
Formuła 1- strefy DRS w sezonie 2013

WyścigTorStrefy DRS
1. GP Australii
Albert Park
prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4)
2. GP Malezji
Sepang
prosta startowa, tylna prosta (między zakrętami 14 i 15)
3.
GP Chin
Shanghai prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 13 i 14)
4. GP Bahrajnu
Sakhir
prosta startowa, prosta za boksami (między zakrętami nr 10 i 11)
5. GP Hiszpanii
Catalunya
prosta startowa, prosta między zakrętami nr 9 i 10
6.
GP Monako
Monte-Carlo
prosta startowa
7. GP Kanady
Circuit Gilles Villeneuve
prosta startowa, tylna prosta (między nawrotem i ostatnią szykaną)
8. GP Wielkiej Brytanii
Silverstone
Prosta Wellington (między zakrętami 5 i 6), Prosta Hangar (między zakrętami 14 i 15)
9.GP Niemiec
Nurburgring
prosta startowa, odcinek Hatenzbach-Bogen (między zakrętami 11 i 13)
10.GP Węgier
Hungaroring
prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4)
11.GP Belgii
Spa-Francorchamps
prosta startowa, Prosta Kemmel
12.GP Włoch
Monza
prosta startowa,odcinek między drugim zakrętem Lesmo i szykaną Variante Ascari
13.GP Singapuru
Marina Bay
prosta startowa, odcinek między zakrętami 5 i 7
14.GP Korei
Yeongam
prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 2 i 3)
15.GP Japonii
Suzuka
prosta startowa
16.GP Indii
Buddh
prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 3 i 4)
17.GP Abu Zabi
Yas Marina
dwie najdłuższe proste (pierwsza między zakrętami 7 i 8, druga 10 i 11)
18.GP USA
Circuit of the Americas
prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 11 i 12)
19.GP Brazylii
Interlagos
prosta startowa, Prosta Reta Oposta (między zakrętami 3 i 4)



źródło: auto-motor-und-sport.de

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki

Podobne: Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Podobne galerie: Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit