Formuła 1 » Aktualności F1 » Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
2013-03-06 - G. Filiks Tagi: Suzuka, Formuła 1, DRS, Monako, Grand Prix
W tym roku niemal podczas każdego grand prix obowiązywać będą dwie strefy DRS, ujawnił niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Dotychczas na zdecydowanej większości torów wytyczano jeden odcinek regulacji tylnego skrzydła, ale podczas sezonu 2013 dwóch stref DRS nie będzie mieć tylko GP Monako oraz GP Japonii. W Monako drugiej strefy DRS zwyczajnie nie było gdzie umieścić, ponieważ oprócz prostej startowej, jedynym dłuższym odcinkiem pokonywanym z całkowicie otwartą przepustnicą jest sekcja w tunelu. Zmniejszanie tam docisku bolidu byłoby zbyt niebezpieczne. Jeśli chodzi o Japonię, drugą po tej na głównej prostej strefę DRS teoretycznie można było wyznaczyć na odcinku po zakręcie Spoon. Jednak FIA obawiała się, że kierowcy wjeżdżaliby przez to ze zbyt dużą prędkością w dynamiczny łuk 130R. Dwoma strefami obdarowano możliwie najwięcej grand prix, aby ustawiając swe samochody, zespoły nadal dbały o skuteczność DRS, wprowadzonego dla ułatwienia manewrów wyprzedzania. Od tego roku podczas kwalifikacji, jak i treningów, zmieniać kąt nachylenia tylnego skrzydła będzie bowiem można już nie wszędzie, a tak jak w wyścigu tylko na wskazanych odcinku/odcinkach.
Zobacz także: Webber popiera ograniczenie DRS »
Dotychczas na zdecydowanej większości torów wytyczano jeden odcinek regulacji tylnego skrzydła, ale podczas sezonu 2013 dwóch stref DRS nie będzie mieć tylko GP Monako oraz GP Japonii. W Monako drugiej strefy DRS zwyczajnie nie było gdzie umieścić, ponieważ oprócz prostej startowej, jedynym dłuższym odcinkiem pokonywanym z całkowicie otwartą przepustnicą jest sekcja w tunelu. Zmniejszanie tam docisku bolidu byłoby zbyt niebezpieczne. Jeśli chodzi o Japonię, drugą po tej na głównej prostej strefę DRS teoretycznie można było wyznaczyć na odcinku po zakręcie Spoon. Jednak FIA obawiała się, że kierowcy wjeżdżaliby przez to ze zbyt dużą prędkością w dynamiczny łuk 130R. Dwoma strefami obdarowano możliwie najwięcej grand prix, aby ustawiając swe samochody, zespoły nadal dbały o skuteczność DRS, wprowadzonego dla ułatwienia manewrów wyprzedzania. Od tego roku podczas kwalifikacji, jak i treningów, zmieniać kąt nachylenia tylnego skrzydła będzie bowiem można już nie wszędzie, a tak jak w wyścigu tylko na wskazanych odcinku/odcinkach.
Zobacz także: Webber popiera ograniczenie DRS »
Formuła 1- strefy DRS w sezonie 2013 | ||||
---|---|---|---|---|
Wyścig | Tor | Strefy DRS | ||
1. | GP Australii | Albert Park | prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4) | |
2. | GP Malezji | Sepang | prosta startowa, tylna prosta (między zakrętami 14 i 15) | |
3. | GP Chin | Shanghai | prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 13 i 14) | |
4. | GP Bahrajnu | Sakhir | prosta startowa, prosta za boksami (między zakrętami nr 10 i 11) | |
5. | GP Hiszpanii | Catalunya | prosta startowa, prosta między zakrętami nr 9 i 10 | |
6. | GP Monako | Monte-Carlo | prosta startowa | |
7. | GP Kanady | Circuit Gilles Villeneuve | prosta startowa, tylna prosta (między nawrotem i ostatnią szykaną) | |
8. | GP Wielkiej Brytanii | Silverstone | Prosta Wellington (między zakrętami 5 i 6), Prosta Hangar (między zakrętami 14 i 15) | |
9. | GP Niemiec | Nurburgring | prosta startowa, odcinek Hatenzbach-Bogen (między zakrętami 11 i 13) | |
10. | GP Węgier | Hungaroring | prosta startowa, druga prosta (między zakrętami 3 i 4) | |
11. | GP Belgii | Spa-Francorchamps | prosta startowa, Prosta Kemmel | |
12. | GP Włoch | Monza | prosta startowa,odcinek między drugim zakrętem Lesmo i szykaną Variante Ascari | |
13. | GP Singapuru | Marina Bay | prosta startowa, odcinek między zakrętami 5 i 7 | |
14. | GP Korei | Yeongam | prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 2 i 3) | |
15. | GP Japonii | Suzuka | prosta startowa | |
16. | GP Indii | Buddh | prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 3 i 4) | |
17. | GP Abu Zabi | Yas Marina | dwie najdłuższe proste (pierwsza między zakrętami 7 i 8, druga 10 i 11) | |
18. | GP USA | Circuit of the Americas | prosta startowa, najdłuższa prosta (między zakrętami 11 i 12) | |
19. | GP Brazylii | Interlagos | prosta startowa, Prosta Reta Oposta (między zakrętami 3 i 4) |
źródło: auto-motor-und-sport.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Podobne: Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Liga Typerów - GP Japonii 2018 »
Liga Typerów - GP Monako 2018 »
Liga Typerów - GP Japonii 2017 »
Liga Typerów - GP Monako 2017 »
Podobne galerie: Dwie strefy DRS w sezonie 2013 na każdym torze oprócz Monako i Suzuki
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć