Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Domenicali

Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS

2009-01-15 - W. Nogalski     Tagi: BMW Sauber, Ferrari, KERS, Stefano Domenicali
Szef Scuderii Ferrari Stefano Domenicali obwinił BMW Sauber za brak porozumienia w sprawie odroczenia w czasie debiutu KERS.

Zespół w Maranello najgłośniej wyrażał swój sprzeciw wobec systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), jednakże niemal wszystkie zespoły chciały przełożenia debiutu nowej technologii o rok. Projekt Ferrari nie przeszedł jednak, ponieważ zgodnie z zasadami Stowarzyszenia Zespołów F1 (FOTA) wszelkie decyzje muszą zostać podjęte jednogłośnie.

„Na samym początku zdecydowaliśmy, że wszelkie decyzje muszą być jednogłośne”, powiedział Domenicali podczas dorocznej imprezy Ferrari we włoskich Dolomitach.

„Jednakże czasami potrzebny jest po prostu kompromis - wszyscy byli gotowi zrezygnować z KERS poza BMW Sauber.”

„Tylko jeśli będziemy wspólnie pracować, przyszłość F1 widzę w jasnych barwach. W przeciwnym wypadku wygląda ona blado, co właśnie ma miejsce”, stwierdził Domenicali.
Mimo, że debiut nowego Ferrari F60 wyposażonego w system KERS wypadł pomyślnie, Włoch stwierdził, że „to nieodpowiedni moment, aby wprowadzać tak skomplikowany system.”

„To nie ma nic wspólnego z F1. Cała masa pieniędzy została wyrzucona w błoto”, zapewniał.



źródło: f1-live.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
25

Komentarze do:

Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS

Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Heruur666 2009-01-15 08:48
Już dawno nie słyszałem takiej rozpaczy w Ferrari. Gdyby było odwrotnie czyli F60 miałby super dopracowany KERS, to czy by pozwolili innym zespołom na odłożenie debiutu. Myślę że na razie minęły czasy z początku lat 21 wieku gdzie wygrywało Ferrari w połowie sezonu. Brać się do roboty a nie płakać.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
84did 2009-01-15 09:03
placz placz... bedziecie teraz wachac spaliny BMW widac ze bardzo ich boli KERS...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
slakoz 2009-01-15 09:56
Raczej chodzi o koszty. Ferrari nie jest autorem swojego KERS, Ferrari musiało dużo kasy dać więc za gotowe rozwiązanie żeby liczyć się w walce. BMW zrobiło własny KERS, pracowali nad nim znacznie dłużej niż Ferrari. Nie od dziś wiadomo, że "duże" stajnie próbują przechylać szalę zwycięstwa poza torem za pomocą mechanizmu zwanego "polityką".
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
heller09 2009-01-15 10:03
Żeby tylko znowu nie przyszła pomoc z FIA w tej sprawie !!! Bo już nie raz tak bywało ze nagle pojawiała się pomocna dłoń dla uciemiężonej ekipy z pod znaku konika :-(
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
84did 2009-01-15 10:03
ale to jest taka dziecinada... najpierw byla decyzja ze wprowadzaja KERS... i to dawno temu... a teraz Ci ktorym sie nie udalo go zrobic zadaja jego wycofania... wiadomo komu sie nie udalo musi go kupic... i dostosowac bolid do systemu a nie system do bolidu... to jest cena ferrari za zeszly sezon... teraz powinni miec pretensje wylacznie do siebie...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
falth 2009-01-15 10:14
przecież dostali od Berniego 80 mln gratis za wygranie mistrzostwa konstruktorów, taki dodatek akurat na KERS więc skąd ten płacz... poza tym nikt ich nie zmusza do wprowadzania KERSu w tym roku ...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Kit 2009-01-15 11:24
Widac że boli ich ten KERS - najwyraźniej nie działa to tak jak powinno. Ale takie krytykowanie nie ma sensu - jak by mieli dobry KERS to też by sie nie zgodzili na odłożenie debiutu, poza tym w tym sezonie moga jeździć bez niego jak im sie on tak nie podoba :-P
Nogal
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Nogal 2009-01-15 11:42
W przyszłym roku KERS ma być standardowy, więc wszelkie pieniądze, wydane na prace nad tą technologią są wg mnie wyrzucone w błoto - zgadzam się więc z Domenicalim.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
84did 2009-01-15 11:50
nie powiedzial bym ze to wyzucanie kasy w bloto... jesli mialo by to przyniesc mistrzostwo w tym sezonie to dlaczego nie?? to tak samo gdyby przestali zmieniac aerodynamike w zeszlym sezonie wiedzac ze w tym bedzie bardzo ograniczona...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
chicken89 2009-01-15 11:51
Ja myślę, że ta wypowiedz jest zasłoną dymną. Niby maja problemy z KRES, a okaże się, że będą bardzo mocni. Już nie raz tak Ferrari robiło.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
bobo 2009-01-15 12:41
Nogal, czy Ty nie mylisz pojęć??? KERS standardowy??? Chciałeś chyba napisać "obowiązkowy" ale wtedy reszta Twojego wywodu nie miałaby sensu...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
F1_Team 2009-01-15 13:44
Oj Ferrari chyba zaczyna sie bać o swój tylek. Zawsze tak przychylnie nastawieni do wszelkiego rodzaju nowych przepisów itp a tu nagle taki lament z ust Domenicalego?? cos tu nie gra...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
agentwrogiegoukladu 2009-01-15 13:52
z tym standardowym KERSem to chyba jeszcze nie jest przesadzone? zdaje się że wciąż nad tym debatują...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
PiotreW 2009-01-15 15:41
„Tylko jeśli będziemy wspólnie pracować, przyszłość F1 widzę w jasnych barwach. W przeciwnym wypadku wygląda ona blado, co właśnie ma miejsce” Jeśli tak bardzo troszczy się o F1 to czemu nie chce dostarczać Hondzie silników? No i powinien sobie przypomnieć GP USA 2005,kiedy Michelin dostarczył wadliwe opony. 7 zespołom uniemożliwiono start w wyścigu,pomimo kilku propozycji rozwiązania tego problemu, ponieważ Ferrari nie zgodziło sie na żadną tych propozycji. Dla dobra F1 i kibiców w wyścigu powinny wtedy wystartować wszystkie zespoły,a nie tylko Ferrari. Jordan i Minardi. Ferrari myśli tylko o sobie, więc dlaczego BMW Sauber miałoby troszczyć się o Ferrari?
slawex1983
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
slawex1983 2009-01-15 15:55
"W przyszłym roku KERS ma być standardowy, więc wszelkie pieniądze, wydane na prace nad tą technologią są wg mnie wyrzucone w błoto - zgadzam się więc z Domenicalim. " Racja. W przyszłym sezonie KERS ma być standardowy. Problem w tym, że najpierw trzeba go OPRACOWAĆ! co robią teraz wszystkie ekipy. Gdy F1 nabierze doświadczenia z tą technologią, to będzie można wprowadzić standardowy KERS, przy budowie którego czerpać będzie się z obecnie projektowanych modeli.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Kimi_SF 2009-01-15 15:58
Jak BMW wyłamuję się z czegoś wbrew wszystkim innym to jest wszystko cacy ale pewnie, gdyby to Ferrari wyłamało się to też byłyby bluzgi tylko w ich stronę (ze strony fanów Kubicy) ;p
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Skoczek120 2009-01-15 17:22
Niech wprowadzą ten system. Rok nic nie da. Przecież kryzys może trwac latami, a nie rok. Jestem jak najbardziej za BMW
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
PiotreW 2009-01-15 17:35
Kimi_SF powiedz mi, dlaczego BMW miałoby sobie szkodzić? Wydali grube miliony na rozwój KERS,włożyli dużo pracy i wysiłku,zrezygnowali z prac nad bolidem z 2008 by lepiej przygotować nowy na 2009(kosztem wyników w 200:-) , a teraz mieliby się na to zgodzić? To nie wina BMW,że Ferrari jest opóźnione z KERS. BMW ma najlepiej dopracowany i rozwinięty KERS i zasługują na to by zebrać owoce swojej pracy.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
BMW16 2009-01-15 17:40
mówi tak bo sa m nie ma dobrego KERSu
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Kimi_SF 2009-01-15 18:29
PiotreW, a ty na jakiej podstawie sądzisz, że Ferrari jest opóźnione z KERSem ?!? BMW16, a ty z kolei skąd wiesz, że ich KERS jest do bani ?!? Ale to w sumie dobrze, że takie opinie krążą. Będzie większe zdziwienie co poniektórych jak SF wcale nie będzie w tyle ;p
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
PiotreW 2009-01-15 18:35
Choćby na podstawie wypowiedzi Domenicalego. Gdyby mieli dobry KERS powiedziałby,że wprowadzenie KERS to świetny pomysł, a nie opowiadał się za odroczeniem jego debiutu. A jak jest naprawdę przekonamy się 29 marca.
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
Kimi_SF 2009-01-15 18:45
Ja to traktuję bardziej jako zasłonę dymną ale czas pokaże...
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
F1_Team 2009-01-15 19:39
Ja też uważam ze Ferrari ma jakieś problemy z KERS'em bo zawsze byli przychylnie nastawieni do zmian (a potem jeździli świetnie) więc wątpie żeby to była taka ściema jak podczas testów zimowych BMW przed rozpoczęciem ubiegłego sezonu, a jak potem BMW rozpoczęło to wszyscy wiemy, a o końcówce nie będę mowił zeby nie potrzebnie siebie ani was nie denerwować :-P
szpyrus23
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
szpyrus23 2009-01-15 19:59
BMW pracuje nad KERSem bardzo długo i nie pozwolą sobie na straty tego wkładu teraz, a Ferrari?? Cały sezon 2009 to będzie jedna wielka niewiadoma
Domenicali krytykuje stanowisko BMW Sauber w sprawie KERS
czyzyk1802 2009-01-15 22:35
a o co ma ferrari pretensje ??? o KERS juz wiedzieli dawno a jezeli BMW odpusciło sezon 2008 gdzie mogli walczyc o mistrza zeby pracowac juz na 20009 i tu wygrywać a Ferrari nie to ich problem i gdyby to oni byli w lepszej sytuacji inaczej by się nie zachowali