Formuła 1 » Aktualności F1 » Deszczowe opony Pirelli również rozczarowują kierowców F1

Deszczowe opony Pirelli również rozczarowują kierowców F1
2013-11-24 - G. Filiks Tagi: Interlagos, Formuła 1, Opony, Pirelli, Brazylia
Kierowcy Formuły 1 nie są zadowoleni z deszczowych opon Pirelli, jakich muszą używać przez cały weekend GP Brazylii.
Pirelli wcześniej było krytykowane za krótką żywotność swoich slicków, na torze Interlagos zawodnicy wskazali, że również ogumieniu rowkowemu włoskiego producenta daleko do ideału. „Te opony potrafią potrafią poradzić sobie z niewielkimi kałużami, ale nie odprowadzają wody tak dobrze, jak ogumienie poprzedniego dostawcy F1". - powiedział Heikki Kovalainen, nawiązując do Bridgestone.
Inni kierowcy potwierdzili opinię Fina, ale tym razem postanowiono nie podnosić rabanu. Pirelli zdaje sobie sprawę z nienajlepszej pracy swoich deszczówek, jednak znów wskazuje, że wobec ograniczeń testowych Formuły 1, trudno jest rozwijać opony.
„Ile testów możemy zorganizować?" - pytał Paul Hembery, dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych. „Dokonaliśmy pewnych zmian na sezon 2014 w deszczowych oponach, ale koniec końców takie ogumienie ulepsza się podczas testów w mokrych warunkach, a my mamy minimalne możliwości do przeprowadzania tego typu jazd".
Jako że deszczowe opony nie radzą sobie idealnie z odprowadzaniem wody, kierowcy poparli decyzję o opóźnieniu wczoraj trzeciej części kwalifikacji aż o 45 minut ze względu na trudne warunki atmosferyczne.
„Gdyby ktoś się rozbił, co wtedy?" - pytał Mark Webber. „To trudny tor i w przeszłości już mieliśmy na nim parę dużych wypadków, więc nieważne, co myślą ludzie przed telewizorami. Trzeba podejmować właściwe decyzje dla nas".
Mistrz świata Sebastian Vettel wskazywał: „Było zbyt dużo wody. Istniało za duże ryzyko aquaplaningu".
Jenson Button tłumaczył: „Kiedy na torze stoi za dużo wody, bolidem F1 właściwie nie da się jeździć.„W takich okolicznościach podróżowałbyś szybciej po trasie Fordem Fiestą.
„Słyszy się komentatorów telewizyjnych mówiących 'Cóż, źle zrobili opóźniając Q3 aż o tyle, powinni wystartować wcześniej. Zobacz, od razu zmieniają pełne deszczówki na przejściówki..."„Jednak trzeba podjąć właściwą decyzję. Ludzie za to odpowiadający są w bardzo trudnej sytuacji i moim zdaniem postępują trafnie częściej niż rzadziej".
Nico Rosberg dodał: „Nawet kiedy już ruszyło Q3, dalej były małe rzeczki na trasie.
„Lepiej zachować ostrożność niż potem żałować".
Pirelli wcześniej było krytykowane za krótką żywotność swoich slicków, na torze Interlagos zawodnicy wskazali, że również ogumieniu rowkowemu włoskiego producenta daleko do ideału. „Te opony potrafią potrafią poradzić sobie z niewielkimi kałużami, ale nie odprowadzają wody tak dobrze, jak ogumienie poprzedniego dostawcy F1". - powiedział Heikki Kovalainen, nawiązując do Bridgestone.
Inni kierowcy potwierdzili opinię Fina, ale tym razem postanowiono nie podnosić rabanu. Pirelli zdaje sobie sprawę z nienajlepszej pracy swoich deszczówek, jednak znów wskazuje, że wobec ograniczeń testowych Formuły 1, trudno jest rozwijać opony.
„Ile testów możemy zorganizować?" - pytał Paul Hembery, dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych. „Dokonaliśmy pewnych zmian na sezon 2014 w deszczowych oponach, ale koniec końców takie ogumienie ulepsza się podczas testów w mokrych warunkach, a my mamy minimalne możliwości do przeprowadzania tego typu jazd".
„Gdyby ktoś się rozbił, co wtedy?" - pytał Mark Webber. „To trudny tor i w przeszłości już mieliśmy na nim parę dużych wypadków, więc nieważne, co myślą ludzie przed telewizorami. Trzeba podejmować właściwe decyzje dla nas".
Mistrz świata Sebastian Vettel wskazywał: „Było zbyt dużo wody. Istniało za duże ryzyko aquaplaningu".
Jenson Button tłumaczył: „Kiedy na torze stoi za dużo wody, bolidem F1 właściwie nie da się jeździć.„W takich okolicznościach podróżowałbyś szybciej po trasie Fordem Fiestą.
„Słyszy się komentatorów telewizyjnych mówiących 'Cóż, źle zrobili opóźniając Q3 aż o tyle, powinni wystartować wcześniej. Zobacz, od razu zmieniają pełne deszczówki na przejściówki..."„Jednak trzeba podjąć właściwą decyzję. Ludzie za to odpowiadający są w bardzo trudnej sytuacji i moim zdaniem postępują trafnie częściej niż rzadziej".
Nico Rosberg dodał: „Nawet kiedy już ruszyło Q3, dalej były małe rzeczki na trasie.
„Lepiej zachować ostrożność niż potem żałować".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Deszczowe opony Pirelli również rozczarowują kierowców F1
Podobne: Deszczowe opony Pirelli również rozczarowują kierowców F1



Podobne galerie: Deszczowe opony Pirelli również rozczarowują kierowców F1


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć