Formuła 1  »  Aktualności F1  »  De la Rosa: Pomimo zmian sezon 2009 nie będzie rewolucyjnym
			
			
			
			 
									
					
					De la Rosa: Pomimo zmian sezon 2009 nie będzie rewolucyjnym
							2008-11-18 - P. Kątski     Tagi: McLaren Mercedes, de la Rosa, Formuła 1
						
						
						Pedro de la Rosa sądzi, że pomimo wejścia nowych przepisów, Formuła 1 nie ulegnie radykalnym zmianom.
Co prawda Hiszpan uważa, że zmienione regulacje ułatwią wyprzedzanie, jednakże jego zdaniem, cała reszta pozostanie po staremu.
"Tak to prawda, wyprzedzanie stanie się łatwiejsze. Jeśli jednak ktoś sądzi, że wprowadzenie KERS i slicków czy redukcja elementów aerodynamicznych sprawią, że Formuła 1 stanie się zupełnie innym sportem, to jest on w błędzie." "F1 to nie MotoGP, gdzie wyprzedza się często i gęsto. Ludzie muszą to zrozumieć."
"Moim zdaniem zmiany idą w dobrym kierunku, jednakże jest ich tak dużo, że trudno je wszystkie ogarnąć."
"Sprawią one, że znacznie trudniej będzie ci dopasować bolid między wyścigami. Nie będziesz miał po prostu czasu, aby wszystko to przetestować w takim wymiarze czasu jak wcześniej."
Co zaś Hiszpan myśli o powrocie na tor slicków?
"Mamy mniej docisku aerodynamicznego, ale wprowadzenie gładkich opon zrównoważy ten brak poprzez wygenerowanie większych docisków mechanicznych."
"Trudno jest mi w tej chwili jednoznacznie osądzić jaki wpływ będą miały slicki na przyszłoroczne rozgrywki. Z jednej strony będziemy mogli o wiele szybciej wchodzić w zakręty. Z drugiej jednak, nie będziemy mogli osiągać takich prędkości maksymalnych jak w tym roku."
	
	
	
	
						Kierowca testowy McLarena, stwierdził również, że trzeba jeszcze włożyć sporo pracy w KERS, aby był on gotowy do użycia w warunkach wyścigowych.
"Jeszcze czeka nas nad nim sporo pracy. Musimy go zgrać z układem hamulcowym oraz silnikiem. to nie jest jakiś tam osobny układ. Chodzi o to aby go w komponować w resztę wozu, tak aby cała maszyneria chodziła bez zarzutu."
"Mamy 3 testy: w Barcelonie, na Jerez i w Portimao. Mamy sporo rzeczy do sprawdzenia. Zaczniemy od slicków. Będziemy używali koców grzewczych, aby uzyskać odpowiednie temperatury i ciśnienia w oponach."
"Będziemy chcieli też po raz pierwszy przetestować KERS na torze. Zobaczymy również jak radzi sobie ogołocony z aerodynamiki MP23. Wszystko to po to, aby nauczyć się w jaki sposób uzyskać jak najwięcej potrzebnych danych przy ograniczonej ilości mil testowych."
					
Co prawda Hiszpan uważa, że zmienione regulacje ułatwią wyprzedzanie, jednakże jego zdaniem, cała reszta pozostanie po staremu.
"Tak to prawda, wyprzedzanie stanie się łatwiejsze. Jeśli jednak ktoś sądzi, że wprowadzenie KERS i slicków czy redukcja elementów aerodynamicznych sprawią, że Formuła 1 stanie się zupełnie innym sportem, to jest on w błędzie." "F1 to nie MotoGP, gdzie wyprzedza się często i gęsto. Ludzie muszą to zrozumieć."
"Moim zdaniem zmiany idą w dobrym kierunku, jednakże jest ich tak dużo, że trudno je wszystkie ogarnąć."
"Sprawią one, że znacznie trudniej będzie ci dopasować bolid między wyścigami. Nie będziesz miał po prostu czasu, aby wszystko to przetestować w takim wymiarze czasu jak wcześniej."
Co zaś Hiszpan myśli o powrocie na tor slicków?
"Mamy mniej docisku aerodynamicznego, ale wprowadzenie gładkich opon zrównoważy ten brak poprzez wygenerowanie większych docisków mechanicznych."
"Trudno jest mi w tej chwili jednoznacznie osądzić jaki wpływ będą miały slicki na przyszłoroczne rozgrywki. Z jednej strony będziemy mogli o wiele szybciej wchodzić w zakręty. Z drugiej jednak, nie będziemy mogli osiągać takich prędkości maksymalnych jak w tym roku."
"Jeszcze czeka nas nad nim sporo pracy. Musimy go zgrać z układem hamulcowym oraz silnikiem. to nie jest jakiś tam osobny układ. Chodzi o to aby go w komponować w resztę wozu, tak aby cała maszyneria chodziła bez zarzutu."
"Mamy 3 testy: w Barcelonie, na Jerez i w Portimao. Mamy sporo rzeczy do sprawdzenia. Zaczniemy od slicków. Będziemy używali koców grzewczych, aby uzyskać odpowiednie temperatury i ciśnienia w oponach."
"Będziemy chcieli też po raz pierwszy przetestować KERS na torze. Zobaczymy również jak radzi sobie ogołocony z aerodynamiki MP23. Wszystko to po to, aby nauczyć się w jaki sposób uzyskać jak najwięcej potrzebnych danych przy ograniczonej ilości mil testowych."
źródło: Autosport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
De la Rosa: Pomimo zmian sezon 2009 nie będzie rewolucyjnym
Podobne: De la Rosa: Pomimo zmian sezon 2009 nie będzie rewolucyjnym
				 Pedro de la Rosa powróci do F1? »
Pedro de la Rosa powróci do F1? »
					
					 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 De la Rosa: Wszystkie zespoły F1 blisko siebie przed sezonem 2019, z wyjątkiem Williamsa »
De la Rosa: Wszystkie zespoły F1 blisko siebie przed sezonem 2019, z wyjątkiem Williamsa »
					
				Podobne galerie: De la Rosa: Pomimo zmian sezon 2009 nie będzie rewolucyjnym
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 Ewolucjyjna ale, nie rewolucyjna - taka zdaniem Pedro de la Rosy będzie Formuła 1 w sezonie 2009
Ewolucjyjna ale, nie rewolucyjna - taka zdaniem Pedro de la Rosy będzie Formuła 1 w sezonie 2009


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nowa Skoda Superb Combi
Nowa Skoda Superb Combi  Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  Tapety MV Agusta
Tapety MV Agusta  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! 
 
			
 
 
			