Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bridgestone podsumowuje dotychczasowe testy

Bridgestone podsumowuje dotychczasowe testy

2007-02-06 - W. Nogalski     Tagi:

Bridgestone Motorsport zakończył w piątek czterodniowy test w Walencji, w którym wzięło udział aż dziesięć zespołów. Początkowo sesja zaplanowana była na trzy dni, jednak w związku ze złą pogodą została przedłużona o jeden dzień. Zespoły po raz pierwszy miały okazję porównać wszystkie cztery specyfikacje opon, które będą dostępne w sezonie 2007.

 

Poprzednio tylko jedna specyfikacja była dostępna na każdym z testów - twarda w Barcelonie i średnia w Jerez. W Walencji zespoły miały do dyspozycji średnią i miękką mieszankę, które będą używane podczas pierwszego wyścigu w Melbourne 18 marca.

 

Poniżej prezentujemy wywiad z Keesem van de Grintem z firmy Bridgestone.

 

Czy możesz wyjaśnić ile specyfikacji opon Bridgestone przygotuje w tym roku.

„Obecnie planujemy wyprodukować cztery typy opon na suchą nawierzchnię: twardą, średnią, miękka i super miękką. Z tych czterech specyfikacji zostaną wybrane dwie na każdy wyścig.”

 

Jakie opony były testowane w Walencji?

„W poprzednim tygodniu zespoły po raz pierwszy mogły przetestować i porównać opony średnie i miękkie, które będą używane w Australii. Była to również dobra okazja, aby ustalić różnicę w czasie okrążenia pomiędzy tymi dwoma specyfikacjami.”

 

Czy wszyscy kierowcy zdołali przeprowadzić testy porównawcze obu typów opon?

„Większość zawodników zdołała przetestować obie mieszanki, dzięki czemu wiedzą, czego mogą się spodziewać w Melbourne.”

 

Czy możesz nam coś powiedzieć o wrażeniach kierowców?

„Bardzo nas cieszy fakt, że opona miękka zachowywała się zgodnie z naszymi oczekiwaniami w porównaniu z oponą średnią. Miękka opona jest bardziej przyczepna i umożliwia osiąganie lepszych czasów. W czwartek degradacja opon miękkich była większa, jednak wraz z polepszaniem się warunków na torze, różnica w zużyciu pomiędzy oponami średnimi i miękkimi była zdecydowanie mniejsza - tak jak się spodziewaliśmy.”

 

Jakie są różnice w czasach osiąganych na średniej i miękkiej mieszance?

„Z pierwszych testów wynika, że różnica wynosi około pól sekundy na okrążeniu.”

 

Jak zespoły przystosowują się do nowych opon?

„Wszystkie zespoły przystosowują się bardzo dobrze i poczyniły ogromne postępy od pierwszych testów w listopadzie. Są bardziej pewne i lepiej rozumieją opony Bridgestone, i w końcu mogą skoncentrować się na dostrajaniu bolidów do opon. Patrząc na czasy myślę, że najbliższy sezon będzie bardzo wyrównany.”

 

Jak Bridgestone radzi sobie z dostarczaniem opon wszystkim zespołom?

„To wyjątkowe wyzwanie i musieliśmy zatrudnić dodatkowych ludzi, aby być w stanie zapewnić dostawy opon do wszystkich jedenastu zespołów. Byliśmy również zmuszeni przenieść część pracowników z fabryki w Japonii do naszego departamentu odpowiedzialnego za Formułę 1, który znajduje się w Wielkiej Brytanii.”




źródło: Bridgestone

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Bridgestone podsumowuje dotychczasowe testy

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit