Bridgestone podsumowuje dotychczasowe testy
Bridgestone Motorsport zakończył w piątek czterodniowy test w Walencji, w którym wzięło udział aż dziesięć zespołów. Początkowo sesja zaplanowana była na trzy dni, jednak w związku ze złą pogodą została przedłużona o jeden dzień. Zespoły po raz pierwszy miały okazję porównać wszystkie cztery specyfikacje opon, które będą dostępne w sezonie 2007.
Poprzednio tylko jedna specyfikacja była dostępna na każdym z testów - twarda w Barcelonie i średnia w Jerez. W Walencji zespoły miały do dyspozycji średnią i miękką mieszankę, które będą używane podczas pierwszego wyścigu w Melbourne 18 marca.
Poniżej prezentujemy wywiad z Keesem van de Grintem z firmy Bridgestone.
Czy możesz wyjaśnić ile specyfikacji opon Bridgestone przygotuje w tym roku.
„Obecnie planujemy wyprodukować cztery typy opon na suchą nawierzchnię: twardą, średnią, miękka i super miękką. Z tych czterech specyfikacji zostaną wybrane dwie na każdy wyścig.”
Jakie opony były testowane w Walencji?
„W poprzednim tygodniu zespoły po raz pierwszy mogły przetestować i porównać opony średnie i miękkie, które będą używane w Australii. Była to również dobra okazja, aby ustalić różnicę w czasie okrążenia pomiędzy tymi dwoma specyfikacjami.”
Czy wszyscy kierowcy zdołali przeprowadzić testy porównawcze obu typów opon?
„Większość zawodników zdołała przetestować obie mieszanki, dzięki czemu wiedzą, czego mogą się spodziewać w Melbourne.”
Czy możesz nam coś powiedzieć o wrażeniach kierowców?
„Bardzo nas cieszy fakt, że opona miękka zachowywała się zgodnie z naszymi oczekiwaniami w porównaniu z oponą średnią. Miękka opona jest bardziej przyczepna i umożliwia osiąganie lepszych czasów. W czwartek degradacja opon miękkich była większa, jednak wraz z polepszaniem się warunków na torze, różnica w zużyciu pomiędzy oponami średnimi i miękkimi była zdecydowanie mniejsza - tak jak się spodziewaliśmy.”
Jakie są różnice w czasach osiąganych na średniej i miękkiej mieszance?
„Z pierwszych testów wynika, że różnica wynosi około pól sekundy na okrążeniu.”
Jak zespoły przystosowują się do nowych opon?
„Wszystkie zespoły przystosowują się bardzo dobrze i poczyniły ogromne postępy od pierwszych testów w listopadzie. Są bardziej pewne i lepiej rozumieją opony Bridgestone, i w końcu mogą skoncentrować się na dostrajaniu bolidów do opon. Patrząc na czasy myślę, że najbliższy sezon będzie bardzo wyrównany.”
Jak Bridgestone radzi sobie z dostarczaniem opon wszystkim zespołom?
„To wyjątkowe wyzwanie i musieliśmy zatrudnić dodatkowych ludzi, aby być w stanie zapewnić dostawy opon do wszystkich jedenastu zespołów. Byliśmy również zmuszeni przenieść część pracowników z fabryki w Japonii do naszego departamentu odpowiedzialnego za Formułę 1, który znajduje się w Wielkiej Brytanii.”
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.