Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Boullier: Sezon 2011 był dla nas próbą charakteru
			
			
			
			 
									
					
					Boullier: Sezon 2011 był dla nas próbą charakteru
							2011-10-10 - G. Filiks     Tagi: Suzuka, Eric Boullier, Lotus Renault, Japonia
						
						
						Na ten rok Lotus Renault GP planowało wejść do pierwszej trójki najlepszych zespołów, regularnie stawać na podium oraz odnieść zwycięstwo. Śmiałe cele trzeba było jednak szybko zweryfikować, gdy lider ekipy Robert Kubica trafił do szpitala z wielonarządowymi ciężkimi obrażeniami i diagnozą przynajmniej dwunastomiesięcznej przerwy od ścigania. Podły los na tym nie poprzestał, postanawiając doświadczyć team z Enstone kolejnymi problemami. Słaba jazda Nicka Heidfelda, zawirowania związane z wydechem oraz wolny rozwój sprawił, że obecnie szefa zespołu Erica Boulliera cieszy rywalizacja o choćby jakiekolwiek punkty.
						Francuz w wywiadzie poniżej wspomina trudności, z jakimi przyszło się zmierzyć Lotus Renault GP podczas tegorocznej kampanii, podsumowuje wczorajsze GP Japonii oraz omawia najbliższe GP Korei Południowej. Nie zabrakło również pytania dotyczącego walki w klasyfikacji konstruktorów o utrzymanie piątej lokaty.
Jakiego słowa najtrafniej opisują Twoje odczucia po występie w Japonii - czy jesteś z niego zadowolony albo usatysfakcjonowany?
Eric Boullier: „Raczej usatysfakcjonowany. Po słabiutkim weekendzie w Singapurze przyjechaliśmy do Japonii z bardzo dużymi nadziejami na dobry wynik. Byliśmy przekonani, że Suzuka jest torem, na którym R31 będzie się świetnie spisywać. Na swój sposób, mieliśmy rację - utrzymywaliśmy dobre tempo przez cały weekend, ale wbrew naszym oczekiwaniom, nie znaleźliśmy się w czołówce. Bardzo optymistycznie zapatrywałem się na wyścig po udanych kwalifikacjach. Byłem pewien, że oba nasze bolidy znajdą się w pierwszej dziesiątce i zdobędą kolejne punkty. Niestety, nasze nadzieje spełniły się połowicznie. Z jednej strony, przyjęliśmy dla Witalija strategię dwóch pit stopów, która sprawdziła się w praktyce. Z drugiej strony, Bruno miał problemy po starcie i nie zdołał odzyskać straconej pozycji. Nie pomogło mu nawet pojawienie się na torze samochodu bezpieczeństwa. To nie był po prostu jego dzień".
Zdobyte przez Witalija punkty są bardzo ważne dla zespołu, który chce zdobyć piąte miejsce w Mistrzostwach Konstruktorów …
„Te punkty są dla nas bardzo ważne. Myśląc o Grand Prix Japonii, muszę wyznaczać realistyczne zadania. Zbliża się koniec sezonu i nasze cele stają się coraz bardziej konkretne. Wiemy, co jesteśmy w stanie osiągnąć w ciągu kolejnych siedmiu tygodni i dlatego postanowiliśmy skupić się na zdobyciu piątego miejsca w mistrzostwach konstruktorów. Dwa punkty zdobyte w Japonii przybliżają nas do realizacji tego celu, ale nie możemy ani na sekundę popaść w samozadowolenie".
	
	
	
	
						Grand Prix Korei jest stosunkowo nową imprezą w kalendarzu F1 - jak ją oceniasz? 
„W pełni zgadzam się ze stanowiskiem, że jeśli Formuła 1 chce być postrzegana jako międzynarodowy sport, wyścigi muszą przekraczać granice i być rozgrywane w nowych krajach. Korea dołączyła do kalendarza F1 w ubiegłym roku i bardzo cieszę się, że pierwsze Grand Prix było bardzo udane. Grand Prix Japonii jest imprezą o wieloletnich tradycjach, czego nie można powiedzieć o Korei. Myślę jednak, że ten kraj zasługuje na szansę, by wypromować swoją markę w świecie Formuły 1. Bardzo cieszę się, ze znów tam będziemy, by zobaczyć jak bardzo zmienił się sam tor i organizacja imprezy w porównaniu z ubiegłym rokiem".
Do końca sezonu zostały tylko cztery imprezy - czy wybiegacie już myślami w 2012 rok?
„Jeśli mam być szczery, to bardzo dużo myślę o przyszłym sezonie. W chwili obecnej, naszym priorytetem jest zdobycie piątego miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów i dołożenie wszelkich starań, aby zwiększyć szanse Bruno i Witalija podczas kolejnych czterech wyścigów, ale coraz częściej zastanawiam się też, co możemy zrobić, by wyżej podnieść poprzeczkę. Pod wieloma względami rok 2011 stał dla nas pod znakiem wielu zmian. Trudności i próba charakteru podczas ich pokonywania są jednak nieodłącznymi elementami sportu. Lubię myśleć, że rozwiązaliśmy wszystkie problemy w odpowiedni sposób i czekają nas lepsze czasy. Aby wszystko było jasne - najważniejszym celem tego zespołu jest po raz kolejny przywieźć puchar do Enstone".
					
Jakiego słowa najtrafniej opisują Twoje odczucia po występie w Japonii - czy jesteś z niego zadowolony albo usatysfakcjonowany?
Eric Boullier: „Raczej usatysfakcjonowany. Po słabiutkim weekendzie w Singapurze przyjechaliśmy do Japonii z bardzo dużymi nadziejami na dobry wynik. Byliśmy przekonani, że Suzuka jest torem, na którym R31 będzie się świetnie spisywać. Na swój sposób, mieliśmy rację - utrzymywaliśmy dobre tempo przez cały weekend, ale wbrew naszym oczekiwaniom, nie znaleźliśmy się w czołówce. Bardzo optymistycznie zapatrywałem się na wyścig po udanych kwalifikacjach. Byłem pewien, że oba nasze bolidy znajdą się w pierwszej dziesiątce i zdobędą kolejne punkty. Niestety, nasze nadzieje spełniły się połowicznie. Z jednej strony, przyjęliśmy dla Witalija strategię dwóch pit stopów, która sprawdziła się w praktyce. Z drugiej strony, Bruno miał problemy po starcie i nie zdołał odzyskać straconej pozycji. Nie pomogło mu nawet pojawienie się na torze samochodu bezpieczeństwa. To nie był po prostu jego dzień".
Zdobyte przez Witalija punkty są bardzo ważne dla zespołu, który chce zdobyć piąte miejsce w Mistrzostwach Konstruktorów …
„Te punkty są dla nas bardzo ważne. Myśląc o Grand Prix Japonii, muszę wyznaczać realistyczne zadania. Zbliża się koniec sezonu i nasze cele stają się coraz bardziej konkretne. Wiemy, co jesteśmy w stanie osiągnąć w ciągu kolejnych siedmiu tygodni i dlatego postanowiliśmy skupić się na zdobyciu piątego miejsca w mistrzostwach konstruktorów. Dwa punkty zdobyte w Japonii przybliżają nas do realizacji tego celu, ale nie możemy ani na sekundę popaść w samozadowolenie".
„W pełni zgadzam się ze stanowiskiem, że jeśli Formuła 1 chce być postrzegana jako międzynarodowy sport, wyścigi muszą przekraczać granice i być rozgrywane w nowych krajach. Korea dołączyła do kalendarza F1 w ubiegłym roku i bardzo cieszę się, że pierwsze Grand Prix było bardzo udane. Grand Prix Japonii jest imprezą o wieloletnich tradycjach, czego nie można powiedzieć o Korei. Myślę jednak, że ten kraj zasługuje na szansę, by wypromować swoją markę w świecie Formuły 1. Bardzo cieszę się, ze znów tam będziemy, by zobaczyć jak bardzo zmienił się sam tor i organizacja imprezy w porównaniu z ubiegłym rokiem".
Do końca sezonu zostały tylko cztery imprezy - czy wybiegacie już myślami w 2012 rok?
„Jeśli mam być szczery, to bardzo dużo myślę o przyszłym sezonie. W chwili obecnej, naszym priorytetem jest zdobycie piątego miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów i dołożenie wszelkich starań, aby zwiększyć szanse Bruno i Witalija podczas kolejnych czterech wyścigów, ale coraz częściej zastanawiam się też, co możemy zrobić, by wyżej podnieść poprzeczkę. Pod wieloma względami rok 2011 stał dla nas pod znakiem wielu zmian. Trudności i próba charakteru podczas ich pokonywania są jednak nieodłącznymi elementami sportu. Lubię myśleć, że rozwiązaliśmy wszystkie problemy w odpowiedni sposób i czekają nas lepsze czasy. Aby wszystko było jasne - najważniejszym celem tego zespołu jest po raz kolejny przywieźć puchar do Enstone".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Boullier: Sezon 2011 był dla nas próbą charakteru
Podobne: Boullier: Sezon 2011 był dla nas próbą charakteru
				 Liga Typerów - GP Japonii 2018 »
Liga Typerów - GP Japonii 2018 »
					
					 Liga Typerów - GP Japonii 2017 »
Liga Typerów - GP Japonii 2017 »
					
					 Liga Typerów - GP Japonii 2015 »
Liga Typerów - GP Japonii 2015 »
					
				Podobne galerie: Boullier: Sezon 2011 był dla nas próbą charakteru
				 GP Japonii - wyścig »
GP Japonii - wyścig »
					
					 GP Japonii - sobotni trening i kwalifikacje »
GP Japonii - sobotni trening i kwalifikacje »
					
					 Grand Prix Japonii - czwartkowe przygotowania i piątkowe treningi »
Grand Prix Japonii - czwartkowe przygotowania i piątkowe treningi »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			








 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Jaguar
Tapety Jaguar  Yamaha YFZ450R
Yamaha YFZ450R .jpg) Volkswagen Race Touareg 3 - prezentacja
Volkswagen Race Touareg 3 - prezentacja  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory 
 
			
 
 
			