Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji
Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji

Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji

2013-02-14 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Peter Sauber, Sauber, Malezja
Po testach Formuły 1 na torze Jerez, które były pierwszym sprawdzianem tegorocznych bolidów, Peter Sauber zapewnił, że nowy samochód jego zespołu mimo krańcowo zwężonych sekcji bocznych nie ma żadnych problemów z niezawodnością.

Napędzany silnikiem Ferrari model C32 szwajcarskiej stajni posiada najbardziej podcięte sidepody, jakie widziała współczesna F1. Rozwiązanie to daje korzyści aerodynamiczne, ale jednocześnie budzi obawy, czy w tak małych sekcjach bocznych można upakować wystarczająco dobre chłodnice. Podejrzewano, że wyścigówka będzie się przegrzewać.

„Nie mieliśmy najmniejszego kłopotu z chłodzeniem".
- zapewnił Peter Sauber. Słowom założyciela i współwłaściciela ekipy z Hinwil trudno nie wierzyć, gdyż na czterodniowych testach w Jerez bolid Saubera pokonał aż 430 okrążenia, zdecydowanie najwięcej ze wszystkich samochodów. Jednak pojawiły się pytania, czy C32 sprosta większym temperaturom niż tym panującym w lutym, jak np. upałowi klimatu równikowego podczas GP Malezji. „W Jerez auto działało tak dobrze, że możemy oczekiwać, iż wytrzyma temperaturę do 35 stopni Celsjusza". - wyjaśniał Sauber. „To dokładnie tyle, ile potrzeba na Malezję". - dodał.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji