Formuła 1 » Aktualności F1 » Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji

Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji
2013-02-14 - G. Filiks Tagi: Testy F1, Peter Sauber, Sauber, Malezja
Po testach Formuły 1 na torze Jerez, które były pierwszym sprawdzianem tegorocznych bolidów, Peter Sauber zapewnił, że nowy samochód jego zespołu mimo krańcowo zwężonych sekcji bocznych nie ma żadnych problemów z niezawodnością.
Napędzany silnikiem Ferrari model C32 szwajcarskiej stajni posiada najbardziej podcięte sidepody, jakie widziała współczesna F1. Rozwiązanie to daje korzyści aerodynamiczne, ale jednocześnie budzi obawy, czy w tak małych sekcjach bocznych można upakować wystarczająco dobre chłodnice. Podejrzewano, że wyścigówka będzie się przegrzewać.
„Nie mieliśmy najmniejszego kłopotu z chłodzeniem". - zapewnił Peter Sauber. Słowom założyciela i współwłaściciela ekipy z Hinwil trudno nie wierzyć, gdyż na czterodniowych testach w Jerez bolid Saubera pokonał aż 430 okrążenia, zdecydowanie najwięcej ze wszystkich samochodów. Jednak pojawiły się pytania, czy C32 sprosta większym temperaturom niż tym panującym w lutym, jak np. upałowi klimatu równikowego podczas GP Malezji. „W Jerez auto działało tak dobrze, że możemy oczekiwać, iż wytrzyma temperaturę do 35 stopni Celsjusza". - wyjaśniał Sauber. „To dokładnie tyle, ile potrzeba na Malezję". - dodał.
Napędzany silnikiem Ferrari model C32 szwajcarskiej stajni posiada najbardziej podcięte sidepody, jakie widziała współczesna F1. Rozwiązanie to daje korzyści aerodynamiczne, ale jednocześnie budzi obawy, czy w tak małych sekcjach bocznych można upakować wystarczająco dobre chłodnice. Podejrzewano, że wyścigówka będzie się przegrzewać.
„Nie mieliśmy najmniejszego kłopotu z chłodzeniem". - zapewnił Peter Sauber. Słowom założyciela i współwłaściciela ekipy z Hinwil trudno nie wierzyć, gdyż na czterodniowych testach w Jerez bolid Saubera pokonał aż 430 okrążenia, zdecydowanie najwięcej ze wszystkich samochodów. Jednak pojawiły się pytania, czy C32 sprosta większym temperaturom niż tym panującym w lutym, jak np. upałowi klimatu równikowego podczas GP Malezji. „W Jerez auto działało tak dobrze, że możemy oczekiwać, iż wytrzyma temperaturę do 35 stopni Celsjusza". - wyjaśniał Sauber. „To dokładnie tyle, ile potrzeba na Malezję". - dodał.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji
Podobne: Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji




Podobne galerie: Bolid Saubera z dramatycznie podciętymi sekcjami bocznymi wytrzyma upał GP Malezji
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć