Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
			
			
			
			 
									
					
					Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
							2016-03-29 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Zespoły F1, Haas, Pat Symonds, Williams, Ferrari
						
						
						Zespoły Formuły 1 są jeszcze mniej "konstruktorami" po tym jak dołączył do nich nowy team Haas z bolidem opartym o cudzą technologię, stwierdził dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.
Amerykańska ekipa przygotowała samochód na sezon 2016 z ogromną pomocą Dallary i Ferrari. Scuderia dostarczyła rywalowi nie tylko swój silnik, ale i wszystkie inne elementy pojazdu dozwolone w handlu między zespołami. Dodatkowo m. in. użyczyła mu tunelu aerodynamicznego. Symonds zasugerował, że stajnia funkcjonująca tak jak Haas jest szkodliwa dla F1.
„Status konstruktora stopniowo ulega erozji". - mówił.
„Niektórzy chcieliby go całkowicie usunąć".
„Taktyka Hassa jest dobra dla tego zespołu, ale nie wiem, czy F1 naprawdę powinna iść tą drogą". „To absolutnie legalne, lecz naprawdę tego chcemy? Nie jestem przekonany".
„Oryginalna, długa lista części, którymi zespoły nie mogą się wymieniać, była dosyć pragmatyczna. Pozwalała handlować takimi rzeczami jak skrzynia biegów, która jest kosztowna, a ma mały wpływ na szybkość bolidu".
	
	
	
	
						„Ale elementów nieobjętych zakazem handlu jest teraz więcej. Niektórzy chcą, aby było ich jeszcze więcej".
„Ja wolałbym, aby F1 kładła większy nacisk na status konstruktora".
Haas w debiucie od razu zajął 6. miejsce za sprawą Romaina Grosjeana, który pokonał dystans GP Australii bez pit-stopu, zmieniając opony w trakcie przerwy w zawodach.
Symonds nie wierzy w tak dobre wyniki rywala w kolejnych eliminacjach.„Nie odbieram niczego Haasowi, uzyskał fantastyczny wynik. Ale czy na innym torze Force India nie potrafiłoby go wyprzedzić tak długo? Nie jestem pewny". - powiedział.
					
Amerykańska ekipa przygotowała samochód na sezon 2016 z ogromną pomocą Dallary i Ferrari. Scuderia dostarczyła rywalowi nie tylko swój silnik, ale i wszystkie inne elementy pojazdu dozwolone w handlu między zespołami. Dodatkowo m. in. użyczyła mu tunelu aerodynamicznego. Symonds zasugerował, że stajnia funkcjonująca tak jak Haas jest szkodliwa dla F1.
„Status konstruktora stopniowo ulega erozji". - mówił.
„Niektórzy chcieliby go całkowicie usunąć".
„Taktyka Hassa jest dobra dla tego zespołu, ale nie wiem, czy F1 naprawdę powinna iść tą drogą". „To absolutnie legalne, lecz naprawdę tego chcemy? Nie jestem przekonany".
„Oryginalna, długa lista części, którymi zespoły nie mogą się wymieniać, była dosyć pragmatyczna. Pozwalała handlować takimi rzeczami jak skrzynia biegów, która jest kosztowna, a ma mały wpływ na szybkość bolidu".
„Ja wolałbym, aby F1 kładła większy nacisk na status konstruktora".
Haas w debiucie od razu zajął 6. miejsce za sprawą Romaina Grosjeana, który pokonał dystans GP Australii bez pit-stopu, zmieniając opony w trakcie przerwy w zawodach.
Symonds nie wierzy w tak dobre wyniki rywala w kolejnych eliminacjach.„Nie odbieram niczego Haasowi, uzyskał fantastyczny wynik. Ale czy na innym torze Force India nie potrafiłoby go wyprzedzić tak długo? Nie jestem pewny". - powiedział.
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
Podobne: Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
				 Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
					
					 Haas przejmie Smedleya z Williamsa, Williams Baldisserriego z Ferrari? »
Haas przejmie Smedleya z Williamsa, Williams Baldisserriego z Ferrari? »
					
					 De la Rosa: Wszystkie zespoły F1 blisko siebie przed sezonem 2019, z wyjątkiem Williamsa »
De la Rosa: Wszystkie zespoły F1 blisko siebie przed sezonem 2019, z wyjątkiem Williamsa »
					
					 Podział zysków F1 na 2019 rok. Ferrari znów dostanie najwięcej, Williams na siódmym miejscu »
Podział zysków F1 na 2019 rok. Ferrari znów dostanie najwięcej, Williams na siódmym miejscu »
					
				Podobne galerie: Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Ferrari
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			







 
						
						 
						
						 Tapety Ferrari
						
						Tapety Ferrari  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Seat
Tapety Seat  
 
			
 
 
			