Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
Bolid Haasa oznaką 'erozji' statusu konstruktora w F1

Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1

2016-03-29 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Zespoły F1, Haas, Pat Symonds, Williams, Ferrari
Zespoły Formuły 1 są jeszcze mniej "konstruktorami" po tym jak dołączył do nich nowy team Haas z bolidem opartym o cudzą technologię, stwierdził dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.

Amerykańska ekipa przygotowała samochód na sezon 2016 z ogromną pomocą Dallary i Ferrari. Scuderia dostarczyła rywalowi nie tylko swój silnik, ale i wszystkie inne elementy pojazdu dozwolone w handlu między zespołami. Dodatkowo m. in. użyczyła mu tunelu aerodynamicznego.
Bolid Haasa oznaką 'erozji' statusu konstruktora w F1Bolid Haasa oznaką 'erozji' statusu konstruktora w F1
Symonds zasugerował, że stajnia funkcjonująca tak jak Haas jest szkodliwa dla F1.

„Status konstruktora stopniowo ulega erozji". - mówił.

„Niektórzy chcieliby go całkowicie usunąć".

„Taktyka Hassa jest dobra dla tego zespołu, ale nie wiem, czy F1 naprawdę powinna iść tą drogą". „To absolutnie legalne, lecz naprawdę tego chcemy? Nie jestem przekonany".

„Oryginalna, długa lista części, którymi zespoły nie mogą się wymieniać, była dosyć pragmatyczna. Pozwalała handlować takimi rzeczami jak skrzynia biegów, która jest kosztowna, a ma mały wpływ na szybkość bolidu".
„Ale elementów nieobjętych zakazem handlu jest teraz więcej. Niektórzy chcą, aby było ich jeszcze więcej".

„Ja wolałbym, aby F1 kładła większy nacisk na status konstruktora".


Haas w debiucie od razu zajął 6. miejsce za sprawą Romaina Grosjeana, który pokonał dystans GP Australii bez pit-stopu, zmieniając opony w trakcie przerwy w zawodach.

Symonds nie wierzy w tak dobre wyniki rywala w kolejnych eliminacjach.
Bolid Haasa oznaką 'erozji' statusu konstruktora w F1Bolid Haasa oznaką 'erozji' statusu konstruktora w F1
„Nie odbieram niczego Haasowi, uzyskał fantastyczny wynik. Ale czy na innym torze Force India nie potrafiłoby go wyprzedzić tak długo? Nie jestem pewny". - powiedział.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1

Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
Borat 2016-03-29 17:43
Idąc tym tropem co z Williamsa za konstruktor skoro najważniejsze rzeczy czyli silnik wraz z agregatem i skrzynia biegów kupują od Mercedesa? Reszta to tylko skorupka z kilkoma spojlerami i elementami zawieszenia.
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
henry 2016-03-29 18:20
Trochę to przykre jak nowicjusz jest lepszy od fabrykanta...
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
Szewco 2016-03-29 18:56
Podobno pierwsza jaskółka wiosny nie czyni. Zobaczymy co będzie w dalszej części sezonu. Jestem zdania, że Trzeba być super konstruktorem żeby kupić to co najlepsze i połączyć w jedną całość i być naj! Czy inni nie kupują rozwiązań z firm zewnętrznych? Sami wszystko projektują i produkują?
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
FrankW 2016-03-29 20:31
Williams sam robi skrzynie biegów
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
panafinea 2016-03-29 20:43
@Borat; czy Ty w ogóle rozumiesz, co piszesz ? Zrób sobie byle "byle skorupkę", kilka spojlerków, jakąś dechę na podłogę, zawieś to byle czym na kołach, potem wstaw sobie silnik o dowolnie wysokiej mocy tysięcy KM /bo to jedynie najważniejszy element/ i startuj. Jesteś najlepszy, no nie...? Pat ma sporo racji, bo wszystko podejrzeli i kupili od SF. Mieli wszystko na tacy. To nie jest konstruktor, ale kupiec. Stworzenie od podstaw nadwozia, podwozia, zawieszenia i całej aerodynamiki, wymaga ogromnej wiedzy i lat doświadczeń. Hass tej wiedzy nie posiadał. Dostał gotowca. Ichniejsze wyścigówki, tzn. te po drugiej stronie sadzawki, bez względu na rodzaj serii wyścigowej, są tak bardzo mocno zacofane technologicznie i aerodynamicznie w porównaniu do F1, że tego nawet nie sposób porównać.
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
panafinea 2016-03-29 20:58
...dodałbym jeszcze to, że taki Manor zlałby ile wlezie każdą jankeską wyścigówkę na normalnych torach wyścigowych, tzn. takich nie w kołowojtek, ale prawo/lewo, zakładając, konstruowanie wg tego samego regulaminu technicznego. Hass "wkleił" się w F1. Nie wróżę im jednak na dłuższą metę sukcesów. Brak im odpowiedniej kadry inżynierów z doświadczeniem w F1, a SF ich i tak oleje z czasem.
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
Borat 2016-03-30 01:32
@panafinea Ale taka jest prawda bo dzisiaj 2/3 bolidu to części kupione od prawdziwych konstruktorów jakimi są Mercedes czy Ferrari.
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
ProfesorF1 2016-03-30 07:31
Symonds nie płacz, wysmarkaj nosek i głowa do góry zamiast hejtowania bo pokazujesz jaką starą pierdołą się pomału robisz.
Bolid Haasa oznaką "erozji" statusu konstruktora w F1
skorupa 2016-03-30 14:33
Mercedes i Ferrari to są fabryki, nie konstruktorzy. To właśnie konstruktorzy w F1 składają swoje bolidy bazując na kupionym silniku, czyli teamy takie jak RB, Williams, Force India itd.