Formuła 1 » Aktualności F1 » Bolid Force India na sezon 2015 z nowym zawieszeniem hydro-mechanicznym

Bolid Force India na sezon 2015 z nowym zawieszeniem hydro-mechanicznym
2015-01-22 - G. Filiks Tagi: Force India F1, Bolid F1, Zawieszenie
Zespół Force India ujawnił, że jego bolid na sezon 2015 otrzyma zupełnie nowe zawieszenie, które będzie jedną z najważniejszych zmian w porównaniu do zeszłorocznego samochodu.
Indyjska stajnia zaprezentowała wczoraj swoje tegoroczne malowanie na starym bolidzie, ale wyposażonym już w nowy nos. Wymuszony modyfikacją przepisów technicznych F1 inny dziób ma być największą nowinką w modelu VJM08 z tych widocznych gołym okiem. Z tych ukrytych, główna przygotowana zmiana to innowacyjne tylne zawieszenie hydro-mechaniczne, które zastąpi używane dotąd sprężyny skrętne.
Force India liczy, że dzięki nowemu zawieszeniu pozbędzie się problemów z ustawianiem bolidu. Trapiły one ubiegłego roku zwłaszcza Nico Hulkenberga. „Hydro-mechaniczne zawieszenie pozwoli znaleźć zupełnie nowe ustawienia tylnej osi, poza tym będziemy mogli szybciej zmieniać ustawienia bolidu w garażu". - wyjaśniał dyrektor techniczny teamu Andrew Green.
Force India pokłada duże nadzieje również w szykowanych koncepcjach aerodynamicznych, odkrytych w nowoczesnym tunelu aero Toyoty w niemieckiej Kolonii, do którego zespół właśnie się przeniósł.
Ekipa z Silverstone postanowiła wystawiać nowy bolid dopiero od drugiej tury zimowych testów, aby znalezione rozwiązania aerodynamiczne były obecne w VJM08 od pierwszego wyjazdu na tor, jednak Green zapowiedział, że prawdziwe efekty przenosin Force India do tunelu aero Toyoty zobaczymy dopiero kiedy ruszy europejska część sezonu.„Pierwszy znaczący pakiet poprawek powinniśmy wprowadzić mniej więcej na start europejskiej fazy sezonu i będzie to pierwszy zestaw usprawnień opracowany wyłącznie w nowym tunelu aerodynamicznym". - tłumaczył.
Force India dodatkowo zmodernizowało swoje centrum obliczeniowej mechaniki płynów (CFD).„Zwiększyliśmy jego możliwości tak, że teraz działa na maksimum dozwolone przez przepisy". - powiedział dyrektor operacyjny ekipy Otmar Szafnauer. „Korzyści z tego płynące staną się widoczne w okolicach półmetka sezonu".
Indyjska stajnia zaprezentowała wczoraj swoje tegoroczne malowanie na starym bolidzie, ale wyposażonym już w nowy nos. Wymuszony modyfikacją przepisów technicznych F1 inny dziób ma być największą nowinką w modelu VJM08 z tych widocznych gołym okiem. Z tych ukrytych, główna przygotowana zmiana to innowacyjne tylne zawieszenie hydro-mechaniczne, które zastąpi używane dotąd sprężyny skrętne.
Force India liczy, że dzięki nowemu zawieszeniu pozbędzie się problemów z ustawianiem bolidu. Trapiły one ubiegłego roku zwłaszcza Nico Hulkenberga. „Hydro-mechaniczne zawieszenie pozwoli znaleźć zupełnie nowe ustawienia tylnej osi, poza tym będziemy mogli szybciej zmieniać ustawienia bolidu w garażu". - wyjaśniał dyrektor techniczny teamu Andrew Green.
Force India pokłada duże nadzieje również w szykowanych koncepcjach aerodynamicznych, odkrytych w nowoczesnym tunelu aero Toyoty w niemieckiej Kolonii, do którego zespół właśnie się przeniósł.
Force India dodatkowo zmodernizowało swoje centrum obliczeniowej mechaniki płynów (CFD).„Zwiększyliśmy jego możliwości tak, że teraz działa na maksimum dozwolone przez przepisy". - powiedział dyrektor operacyjny ekipy Otmar Szafnauer. „Korzyści z tego płynące staną się widoczne w okolicach półmetka sezonu".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bolid Force India na sezon 2015 z nowym zawieszeniem hydro-mechanicznym
Podobne: Bolid Force India na sezon 2015 z nowym zawieszeniem hydro-mechanicznym




Podobne galerie: Bolid Force India na sezon 2015 z nowym zawieszeniem hydro-mechanicznym
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter