Formuła 1  »  Aktualności F1  »  BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
BMW Sauber

BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu

2008-10-04 - P. Kątski     Tagi: BMW Sauber, Mario Theissen
Mario Theissen wierzy, iż jego zespołowi uda się ustalić przyczyny słabszego tempa rozwoju bolidu, które znacznie utrudniło jego kierowcom walkę z Ferrari i McLarenami w drugiej części sezonu.

Bardzo dobra dyspozycja drużyny na początku roku pozwoliła Robertowi Kubicy wywalczyć pierwsze miejsce podczas Grand Prix Kanady. Również zespół bardzo szybko znalazł się w ścisłej czołówce klasyfikacji konstruktorów. Jednakże w miarę kolejnych wyścigów bolid BMW Sauber coraz bardziej ustępował samochodom Ferrari i McLarena.

Jeśli niemiecka stajnia poważnie myśli o przyszłorocznym mistrzostwie, musi dokładnie przeanalizować drugą część sezonu 2008. Szef BMW nie ma jednak wątpliwości, czy zespołowi uda się znaleźć przyczyny niepowodzeń.

"Aktualnie jesteśmy w trakcie analizowania drugiej części sezonu. Podjęliśmy takie same działania, jak na początku roku, kiedy wyniki nie satysfakcjonowały nas."

"Postaramy się dojść powodów, dla których tak się działo. W 2007 roku szło nam bardzo dobrze, jeśli chodzi o rozwój bolidu w trakcie sezonu, więc nie widzę przeszkód, dla których nie miałoby ponownie się tak stać."
Theissen jest przekonany, że kłopoty BMW nie są związane z pracami, jakie zespół prowadził nad przyszłorocznym F1.09.

"Nie tutaj należy szukać przyczyny. Oba bolidy rozwijaliśmy w tym samym czasie. Niektóre rozwiązania, które zdawały egzamin w tunelu aerodynamicznym i podczas symulacji, nie dawały wymiernych efektów na torze - to było źródłem naszych niepowodzeń."



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
20

Komentarze do:

BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu

BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
falth 2008-11-04 09:50
oszukali mnie! "Niektóre rozwiązania, które zdawały egzamin w tunelu aerodynamicznym i podczas symulacji, nie dawały wymiernych efektów na torze" a ja myślałem że sabotowali bolidy żeby obniżyć rynkową wartość ich kierowców, doprawdy niesłychane
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
Rubinio 2008-11-04 09:56
heh...ciut musztarda po obiedzie. Z reszta co tu analizowac, jak obecne dane po wprowadzeniu masy zmian w 2009 nie beda miały żadnego wpływu...jak choćby aerodynamika bolidu, która ma być teraz zzepchnieta na margines. ZAjeli by sie bardziej nowym sprzetem, żeby za 5 miechów strzelić w oko SF i Macowi :-D
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
falth 2008-11-04 10:11
@Rubinio, oni od dawna zajmują się nowym sprzętem, a od GP Kanady to ze zdwojoną siłą :-P
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
bobo 2008-11-04 10:11
No wlasnie i tutaj wychodzi ich brak doswiadczenia w f1. Druga polowa sezonu w ich wykonaniu to bylo dla mnie "nicnierobienie", a jak słusznie zauwazyl Robert - w f1 nic nie robic to zatrzymac sie w rozwoju, a zatrzymac sie w rozwoju, kiedy inne zespoly caly czas ulepszaja bolidy to tak jakby sie uwsteczniac :/ Te ich rzekome proby wprowadzenia nowych elementow porownalbym do wspinaczki na K2 z opaska na oczach. Niech sobie Mario dodatkowa robote zrobi zarzucajac biurko bezsensownymi danymi wyplutymi przez Alberta...tylko w imie czego? Nie bedzie mial juz nawet czasu na poranny jogging :/ A moze ten caly Albert jest do d...? Moze trzeba czasami dzialac bardziej intuicyjnie a nie, po niemiecku, wszystko po 50 razy analizowac...
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
kevin0077 2008-11-04 10:25
Bardzo dobrze niech analizują bo jest co. Nie musieli by tyle analizować, gdyby to Robert więcej testował w lecie a nie Heidfeld. Podobnie przecierz było jak sami przyznali w styczniu gdy świerzo zbudowany F1.08 nie spisywał sie zbyt dobrze. Jednak intensywne testy szczególnie w wykonaniu Roberta przyniosły wspaniałe efekty na początku sezonu w postaci walk o pole position i podia. Tak więc największym błędem jaki popełnili po Kanadzie było odsunięcie Kubicy od większości testów i skupienie się na problemach Heidfelda. A tak odnośnie przyszłego sezonu to mam nadzieje, że zrealizują swój plan walki o oba tytuły równie skutecznie co plan na tegoroczny już zakończony sezon. Ten cały KERS nie wygląda tak źle jeśli spojrzeć na to jaki stosunek mocy do jego wagi przyniesie. Jeśli system ważyć będzie 30 do 35kg, a moc jaką przyniesie to około 80KM to stosunek ten jest całkiem obiecujący. Wszystko było by cacy, gdyby nie to że zabierze on te 30;35 kg balastu bolidu oraz to ,że dodatkowa moc będzie dostępna zaledwie kilka sekund na okrązenie.
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
84did 2008-11-04 10:25
albert nie jest do d...y !! nawet nie wiecie ile koszuje zaprojektowanie i testowanie jednego elementu.. albert robi to wszystko sam, BMW oszczedza czas i sporo kasy przez ta szafe myslaca!! w tym sezonie byli bez awarji.. to duzy postep! Moim zdaniem ich problem zaczal sie w momecie ratowania heitwelda... Kubica wyciagal w owym czasie "200% z bolidu" wiec da sobie rade... poratujmy Nicka bo nas ludzie zezra i spadnie sprzedaz bmw w Niemczech...
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
agentwrogiegoukladu 2008-11-04 10:36
czy to nie z BMW odszedł w 2007 John Owen, którzy w ubiegłym sezonie doszedł do Hondy, żeby poprawić im tunel aerodynamiczny? Może powinni go sprowadzić z powrotem? :-) O ile sobie dobrze przypominam to problemy Hondy były dosyć podobne - tzn. brak przełożenia usprawnień z tunelu na tor i okazało się, że tunel miał wady konstrukcyjne i był rozkalibrowany. Jeżeli maszyny źle symulują pewne zdarzenia to albo dostają złe dane wejściowe, albo dostają ich za mało, albo analizują je w błędny sposób na wskutek swoich wad.
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
84did 2008-11-04 10:38
wydaje mi sie ze do poki Heitweld bedzie jezdzil w BMW to nie maja szans na mistrzostwo konstruktorow... Heitweld nie jezdzi zle, jezdzi rowno itd... ale jego jedynym atutem i talentem jest oszczedzanie opon... a to im nie pomoze w zajmowaniu wysokich miejsc! Heitweld byl wysoko tylko pare razy w tym sezonie i to dlatego ze mu sie poszczescilo, tak samo wygladaja kwalifikacje w jego wykonaniu... a BMW traci bardzo wiele na podciaganiu Nicka...
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
agentwrogiegoukladu 2008-11-04 10:49
no niestety - wg. mnie też np. Vettel "robiłby im lepiej", ale skoro zachowali Nicka w składzie to muszą mieć ku temu powody - swoją drogą, mimo całego sezonu niezbyt udanego, miał kilka spektakularnych akcji na torze, za które należą mu się brawa
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
84did 2008-11-04 11:02
F1 to niestety nic innego jak jedna wielka maszyna ekonomiczno-reklamowa napedzajaca rynek motoryzacyjny... Dla BMW najwiekszy rynek zbytu to Niemcy... oni poprostu musza miec Niemieckiego kierowce bo to sie lepiej sprzedaje, i wcale nie chodzi tu o niechec do Polakow... Wyobrazcie sobie gdyby w stawce F1 byl FSO Kulczyk Orlen team :-D a kierowcami byli jakis rusek i Polak :-) to gdyby rusek jezdzil super a Polak kaleczyl to kim bardziej by sie interesowali zeby zwiekszyc sprzedaz POLONEZA ? :-D
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
bobo 2008-11-04 11:18
z ekonomicznego, jak to ujales, punktu widzenia ja zainteresowalbym sie ruskim rynkiem ponieważ jest o wiele wiekszy :-)
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
agentwrogiegoukladu 2008-11-04 11:20
Niemcy to tylko jeden z trzech największych rynków zbytu dla BMW obok USA (chyba największy) i Włoszech - w tych ostatnich znowu bardzo lubiany jest Robert (powtarzam to co ćwierkają tabloidy bo sam o tym się nie przekonałem) - więc dlatego muszą utrzymywać równowagę ;-)
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
84did 2008-11-04 11:20
przyznam Ci racje podalem zly przyklad... to zamienmy ruska na pepika :-)
rogerus72
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
rogerus72 2008-11-04 11:43
mają dr Mario, to z tym badaniem będzie ok. tylko co zdiagnozuje dr Super Mario?
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
bobo 2008-11-04 11:51
http://www.rp.pl/artykul/60514,214272_Mistrz__ktory_nie_przeprasza_.html
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
84did 2008-11-04 13:55
Panowie jakies pomysly na zabicie nudy w przerwie zimowej F1 ?
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
agentwrogiegoukladu 2008-11-04 14:01
może skoki? ;-P
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
Niespokojny 2008-11-04 15:07
84did -przykład jest nietrafiony... i wszystko jedno,czy Rusek,czy Słowak,przecież obojętnie kto miałby jeździć tym "Polonezem",jeżeli robiłby wyniki tym wózkiem,to zdobywa renomę i wyrabia dobrą markę "Polonezowi" i firmie FSO!!! ...i to jest zdrowe podejście do tematu!!! -a że BMW ma inne,inną strategię-to ich problem! ...nasz,przez to,że Robert dla nich jeździ ,niestety też! Robert jednak sobie jeszcze poradzi,a BMW już mogło mieć lepsze wyniki,ale... ,smutna prawda to taka,że to tylko Niemcy,nie wymagajmy od nich inteligencji :-(
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
Roch Kowalski 2008-11-04 15:13
Robert uciekaj do Rosa Browna - nic w tym pseudo team-ie się nie zmieni teraz ani nigdy, bo rządzą kasztany zakochani w swojej nacji.
BMW bada przyczyny słabszej dyspozycji w drugiej częsci sezonu
falth 2008-11-04 15:14
@Niespokojny, ja tak z ciekawości: co rozumiesz poprzez "to tylko Niemcy"