Formuła 1  »  Aktualności F1  »  BMW Sauber przed Grand Prix Belgii
BMW Sauber

BMW Sauber przed Grand Prix Belgii

2009-08-25 - B. Kalinowski     Tagi: Kubica, Heidfeld, Mario Theissen, Formuła 1, Willy Rampf
Zespół BMW Sauber daje nam przedsmak wyścigu o GP Belgii, który rozegrany zostanie w najbliższą niedzielę na torze Spa-Francorchamps.

Robert Kubica:
"Wkraczamy w ostatnią fazę sezonu. Będziemy ścigać się na wielu ciekawych torach zaczynając od Spa-Francorchamps. Jest to obiekt wyścigowy z wielkimi tradycjami. Większość kierowców lubi się tutaj ścigać. Tor jest bardzo długi, posiada wiele wymagających i szybkich zakrętów. Znalezienie odpowiedniego balansu jest kluczowym czynnikiem w Spa. Pogoda tutaj zawsze jest nieprzewidywalna i często zmienna. W niektórych częściach toru może być sucho, a z kolei na innych może być mokro. Jeżdżenie na Spa jest wielkim wyzwaniem, ale jednocześnie zawsze jest ekscytujące." Nick Heidfeld:
"Spa jest fantastycznym torem wyścigowym. Zawody w 2008 roku były dla mnie jednymi z najlepszych. Na krótko przez końcem wyścigu zdecydowałem się na zmianę opon na przeznaczone do jazdy w deszczu. To była kluczowa decyzja i zdołałem ukończyć wyścig na 2 pozycji. Zmieniająca się pogoda może mieć decydujące znaczenie na to Grand Prix. Nawet jeśli w Europie jest gorąco, to tutaj może padać deszcz. Dodatkowo tor Spa-Francorchamps leży jedynie godzinę jazdy samochodem od Mönchengladbach, więc ten wyścig zawsze daje mi możliwość odwiedzenia mojego rodzinnego miasta." Mario Theissen - szef zespołu:
"Spa jest obowiązkową datą w kalendarzu F1. Lubimymy przyjeżdżać do tego małego, sennego belgijskiego miasteczka. Spa jest fantastycznym, naturalnym torem wyścigowym położonym u podnóży Arden. Ostatnie modyfikacje oznaczają, że słynny zakręt Eau Rouge można przejechać na pełnym gazie kiedy będzie sucho. Ten tor posiada wiele wzniesień więc silnik będzie musiał przejść test wytrzymałości i mocy. Pogoda zmienia się bardzo szybko. Deszcz może pojawić się nagle, ale czasami tylko w jednej sekcji toru. Celujemy w uzyskanie kolejnego, dobrego rezultatu w tym przedostatnim wyścigu w europejskiej części sezonu."
Willy Rampf - główny inżynier:
"Spa jest najdłuższym torem w całym kalendarzu F1. To oczywiście ogranicza pole manewru jeśli chodzi o strategię wyścigową. Jeżeli zostajesz dłużej na jednym kółku sprawia to dużą różnicę jeśli mówimy o ilości paliwa jaką mają kierowcy na pokładzie. Spa jest pierwszym torem w tym sezonie, na którym będziemy jeździli ze średnim dociskiem z bolidami w obecnej specyfikacji. Do tej pory wysyłaliśmy nasze bolidy na tory z dużą siłą docisku. Zmiana jest istotna i oznacza to, że użyjemy na Spa specjalnych spojlerów. Rozbieżność w szybkości pokonywania zakrętów jest ogromna zaczynając od bardzo ciasnej szykany Bus Stop, a kończąc na szybkim zakręcie Blanchimont. Możemy oczekiwać niskich temperatur na Spa, więc doprowadzenie opon do odpowiedniej temperatury pracy będzie dużym kłopotem. Spa jest torem, gdzie tradycyjnie przygotowujesz ustawienia bolidu także na mokry tor. Weekend jest ekstremalnie ekscytujący dla inżynierów, ponieważ poza dostosowaniem bolidu do toru musimy brać pod uwagę także pogodę."



źródło: BMW Sauber

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

BMW Sauber przed Grand Prix Belgii

BMW Sauber przed Grand Prix Belgii
badeluci 2009-08-25 20:33
Sprawdźcie sondę na EUROSPORT, kto powinien jeździć w Ferrari w następnym sezonie. Wyniki zaskakujące???!!! http://it.eurosport.yahoo.com/formula-1/
BMW Sauber przed Grand Prix Belgii
Mati1C 2009-08-25 21:01
Faktycznie są zaskakujące, jednak mało realne.
BMW Sauber przed Grand Prix Belgii
szurmen 2009-08-26 00:13
Taheissen: "Celujemy w uzyskanie kolejnego, dobrego rezultatu w tym przedostatnim wyścigu w europejskiej części sezonu"... He he he,brzmi, jakby wszystkie dotychczasowe wyniki były dobre. Co za gość z tego Mariana...