Formuła 1 » Aktualności F1 » Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?

Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
2015-10-25 - G. Filiks Tagi: Dotankowywanie, Silniki, Bernie Ecclestone, Formuła 1, Tankowanie
Wejście alternatywnego silnika w Formule 1 na sezon 2017 może pociągnąć za sobą powrót dotankowywania podczas wyścigów, twierdzi szef mistrzostw Bernie Ecclestone.
Ecclestone razem z prezydentem FIA - Jeanem Todtem mają wprowadzić do F1 standardową, tanią jednostkę napędową V6 twin-turbo najprawdopodobniej o pojemności 2,2 litra (jak silniki w IndyCar) od niezależnego dostawcy dla prywatnych zespołów, aby rozwiązać problem wysokich kosztów zaopatrywania się w hybrydowy, 1,6-litrowy motor V6 turbo, a także kłopot niechęci marek samochodowych do udostępniania silnika ekipom, które mogą zagrażać ich fabrycznym teamom. Według Ecclestone już „w poniedziałek albo we wtorek" FIA wyda oficjalne oświadczenie potwierdzające przetarg na dostawcę alternatywnego silnika.
F1 będzie musiała opracować specjalne przepisy, aby V6 twin-turbo było na porównywalnym poziomie pod względem osiągów z konkurencyjnymi egzemplarzami hybrydowego V6 turbo.
W ramach wyrównywania szans obu jednostek, zdaniem Ecclestone'a może zostać reaktywowane dotankowywanie dla używających alternatywnego motoru.
„(Alternatywny silnik) Prawdopodobnie będzie miał więcej mocy i zużywał więcej paliwa, więc pewnie wejdą jakieś zmiany w regulaminie. Już planowano modyfikację przepisów na sezon 2017, więc to nic nowego". - mówił blisko 85-letni Brytyjczyk.
Odnosząc się do opcji powrotu dotankowywania, powiedział: „Oczywiście może tak się stać". „Może wróci dotankowywanie dla tych, którzy go chcą. Zespoły z super wydajnym silnikiem oczywiście nie będą go potrzebować".
O przywróceniu dotankowywania poważnie myślano już wcześniej przy szykowaniu rewolucji technicznej na sezon 2017 - dla uatrakcyjnienia zawodów - ale odwołano zrealizowanie tei idei, przede wszystkim w obawie, że mogłaby przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
Ecclestone razem z prezydentem FIA - Jeanem Todtem mają wprowadzić do F1 standardową, tanią jednostkę napędową V6 twin-turbo najprawdopodobniej o pojemności 2,2 litra (jak silniki w IndyCar) od niezależnego dostawcy dla prywatnych zespołów, aby rozwiązać problem wysokich kosztów zaopatrywania się w hybrydowy, 1,6-litrowy motor V6 turbo, a także kłopot niechęci marek samochodowych do udostępniania silnika ekipom, które mogą zagrażać ich fabrycznym teamom. Według Ecclestone już „w poniedziałek albo we wtorek" FIA wyda oficjalne oświadczenie potwierdzające przetarg na dostawcę alternatywnego silnika.
F1 będzie musiała opracować specjalne przepisy, aby V6 twin-turbo było na porównywalnym poziomie pod względem osiągów z konkurencyjnymi egzemplarzami hybrydowego V6 turbo.
W ramach wyrównywania szans obu jednostek, zdaniem Ecclestone'a może zostać reaktywowane dotankowywanie dla używających alternatywnego motoru.
„(Alternatywny silnik) Prawdopodobnie będzie miał więcej mocy i zużywał więcej paliwa, więc pewnie wejdą jakieś zmiany w regulaminie. Już planowano modyfikację przepisów na sezon 2017, więc to nic nowego". - mówił blisko 85-letni Brytyjczyk.
Odnosząc się do opcji powrotu dotankowywania, powiedział: „Oczywiście może tak się stać". „Może wróci dotankowywanie dla tych, którzy go chcą. Zespoły z super wydajnym silnikiem oczywiście nie będą go potrzebować".
O przywróceniu dotankowywania poważnie myślano już wcześniej przy szykowaniu rewolucji technicznej na sezon 2017 - dla uatrakcyjnienia zawodów - ale odwołano zrealizowanie tei idei, przede wszystkim w obawie, że mogłaby przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
jezeli 2015-10-25 15:28
Wprowadza alternatywny silnik to przepisy odnośnie chwilowego spalania powinny go dotyczyć tak samo jak obecnych jednostek napedowych. Jak dla mnie powinny być tylko dwa punkty w regulaminie dotyczące silników: 1.pojemność skokowa, 2.spalanie. Jezeli ktos ma taką technologie ze wyciągnie z silnika 1,6 1500 koni przy spalaniu chwilowym nie przekraczającym 100kg/h to nikt nie powinien się przypier....
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
Adrza1 2015-10-25 16:11
oczywiście gdy w moto gp są 3 różne przepisy odnośnie mocy i ilości paliwa na wyścig to OK, jak chcą tego w F1 to tragedia ogólnoświatowa i koniec świata
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
mclarenfan 2015-10-25 16:46
bernie bedzie robił wszystko aby alternatywny silnik był lepszy od normalnego cyrk i komedia
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
Adrza1 2015-10-25 17:07
on musi być lepszy by żaden z producentów silników jak Ferrari czy Mercedes nie mógł stosować argumentu "nie damy bo jeszcze nas pokonacie"
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
Skoczek120 2015-10-25 19:32
@Adrza1 - w przyszłym roku skończy się podział na kategorie i wszyscy będą posiadali tej samej klasy motocykle - taką samą elektronikę i opony.
Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?
Skoczek120 2015-10-25 19:34
@mclarenfan - jak to poprawi widowisko F1, to tym lepiej. Bo obecnie jest dno i wodorosty. A nikt nie chce oglądać podziału na kategorie - Mercedes i reszta z Ferrari na czele, a dalej McL i Manor. ;-)
Podobne: Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?




Podobne galerie: Alternatywny silnik w F1 sprowadzi z powrotem dotankowywanie podczas wyścigów?



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter