Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
Alonso nie przesądza, czy podium jest przełomem Ferrari

Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari

2014-04-20 - G. Filiks     Tagi: Alonso, Shanghai, Ferrari, Chiny, Szanghaj
Fernando Alonso nie przesądza, czy jego podium podczas wyścigu Formuły 1 o GP Chin oznacza punkt zwrotny dla Ferrari w kiepsko rozpoczętym sezonie 2014.

Hiszpan, który wraz z zespołowym partnerem Kimim Raikkonenem poprzednim razem dojechali na samym końcu punktowanej dziesiątki, dziś finiszował trzeci, przed oboma Red Bullami. Były dwukrotny mistrz świata najpierw przeskoczył w pit-stopach Sebastiana Vettela, a potem nie dał się dogonić Danielowi Ricciardo, odrabiającemu straty po słabym starcie z 2. pola.
Alonso nie przesądza, czy podium jest przełomem FerrariAlonso nie przesądza, czy podium jest przełomem Ferrari
Ferrari przed GP Chin usprawniło bolid i Alonso już po kwalifikacjach wskazywał postęp swojego teamu. Jednak mając na uwadze fakt, że wywalczył podium na torze o dosyć oryginalnej charakterystyce, 32-latek wstrzymuje się z ogłaszaniem przełomu.

„Trzeba się cieszyć dzisiejszym wynikiem, ale przed nami wciąż długa droga i nie możemy obiecać niczego na GP Hiszpanii".
- tłumaczył.

„Musimy pozostać bardzo ostrożni. Tor w Chinach jest wyjątkowy, trzeba tutaj uważać na granulkowanie przedniej opony.
Alonso nie przesądza, czy podium jest przełomem FerrariAlonso nie przesądza, czy podium jest przełomem Ferrari
„Przywieźliśmy nowe części, ktore trochę poprawiły konkurencyjność samochodu, jednak teraz byłoby dobrze wprowadzić następne ulepszenia na Barcelonę.

„Osobiście zaliczyłem niezwykle udany weekend, prawdopodobnie pojechałem na poziomie sezonu 2012 w moim wykonaniu.
„W Bahrajnie dojechaliśmy minutę za liderami, na 9. i 10. miejscu, natomiast dziś wywalczyłem podium, finiszując 7 sekund za Nico (Rosbergiem). Jednak Kimi ponownie stracił minutę".
- zaznaczał.
Alonso nie przesądza, czy podium jest przełomem FerrariAlonso nie przesądza, czy podium jest przełomem Ferrari



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari

Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
Bushi 2014-04-20 18:08
Pamiętacie 2009 r, kiedy na początku dominował Brawn? W drugiej połowie sezonu inne ekipy go dogoniły i ledwo dowiózł punkty do końca sezonu. Oby tak było w tym roku z Mercedesem - wtedy będzie ciekawy sezon. Oby Ferrari Alonso to była jutrzenka zapowiadająca wzmocnienie innych ekip. Trzymam kciuki za Williamsa, Force India, McLarena, Lotusa...
Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
mf1 2014-04-20 23:20
Tak,ale Brawn w 2 części sezonu już nie rozwijał samochodu,więc dlatego go dogonili :-)
Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
Grzesiu10 2014-04-21 09:38
Właśnie, brawn nie miał pieniędzy na rozwój a w mercedesie mają pieniędzy jak lodu. Poza tym rozwiązanie brawna było łatwiej skopiować, teraz merc ma zapewne jakąś nowinkę w silniku a przy zamrożonym rozwoju silników w czasie sezonu nawet odkrycie tej nowinki nic nie da.
Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
meamea 2014-04-21 10:17
mercedesy jakojedyne maja turbinę podzieloną na pół i częśc z przodu a część z tyłu silnika połaczone jest to wałkiem przechodzacym przez silnik (tak w skrócie) nie wiem ile to daje ale potobno jest to inny rozkład masy oraz silnik nie jest taki bulwiasty z tyłu przez co lepiej mozna tył upakowac i ma się lepsą aerodynamikę
Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
B.U.S. 2014-04-21 14:22
Ten wynik to również efekt znakomitej pracy w pit-stopach.
Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
A to Ci numer! 2014-04-22 22:45
@meamea - To, że nie jest jak to napisałeś "bulwiasty" niewiele wnosi, bo bolid Red Bulla jest jeszcze smuklejszy niż Mercedesa. Główna zaleta dzielonej turbiny to dużo chłodniejsze (zasilanie turbiny jest z dala od sprężarki, a nie tuż obok jak w konwencjonalnym rozwiązaniu) sprężone powietrze które opuszcza sprężarkę . W związku z tym chłodnica powietrza doładowującego nie musi mieć aż takich rozmiarów jak u konkurencji. Zaoszczędzili sporo masy i miejsca w okolicy intercoolera + nowy wydech, który został dostarczony innym zespołom korzystającym z silników Mercedesa z ogromnym opóźnieniem (wszyscy uważają, że celowo). Zespoły opracowały nadwozia i rozmieszczenie podzespołów w oparciu o pierwotny wydech dostarczony przez Mercedesa. Nowa wersja wydechu podobno jest dużo, dużo mniejsza i bardziej kompaktowa. Niestety bolidy były już dawno opracowane i na szybko zespoły nie są w stanie nic zrobić. Głośno w tej sprawie mówi McLaren. Zresztą im to już zwisa, bo od 2015 HONDA!!! Przyznać jednak trzeba, że Niemcy zachowali się chujowo i wydymali wszystkie zespoły które kupiły od nich silniki :-(
Podobne: Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
Podobne galerie: Alonso jeszcze nie ogłasza przełomu Ferrari
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari