Formuła 1 » Aktualności F1 » Alonso: Incydent z pokrywą studzienki kanalizacyjnej kolejnym argumentem za osłoną na kokpit

Alonso: Incydent z pokrywą studzienki kanalizacyjnej kolejnym argumentem za osłoną na kokpit
2016-05-27 - G. Filiks Tagi: Alonso, Monte Carlo, Button, Formuła 1, Monako, Kokpit F1, Bolid F1, Osłona
Formuła 1 powinna utwierdzić się w przekonaniu o potrzebie wprowadzenia osłon na kokpity bolidów po incydencie z pokrywą studzienki kanalizacyjnej w Monako, uważa Fernando Alonso.
Na pierwszym czwartkowym treningu w Monte Carlo partner byłego 2-krotnego mistrza świata z zespołu McLaren-Honda - Jenson Button został uderzony włazem kanałowym, który poderwał się, gdy przejechał po nim Nico Rosberg. Pokrywa szczęśliwie tylko uszkodziła bolid, urywając mu połowę przedniego skrzydła, a także psując zawieszenie, czy hamulce. W samochodzie trzeba było też wymienić podłogę.
„Takich sytuacji nigdy nie możemy akceptować". - mówił Alonso.
„Przed treningiem nie zajęto się wystarczająco sprawdzeniem toru, FIA i każdy musi dokładnie przejrzeć trasę, aby mieć pewność, że wszystko jest bezpieczne".
„(...)To kolejny powód, aby wrócić do pomysłu osłony na kokpit. Zminimalizujmy ryzyko, które zawsze istnieje". FIA jest zdecydowana wdrożyć osłonę już na sezon 2017, tylko jeszcze nie ustalono, na którą z proponowanych postawić.
Sam Button komentując wczorajszy incydent powiedział: „Sytuacja, gdy pokrywa studzienki wzlatuje do góry przy samochodzie z otwartym nadwoziem, jest ekstremalnie niebezpieczna".
„Mieliśmy szczęście w pewnym sensie, że jedynie uszkodziła bolid. Dobrze, że wzniosła się tylko trochę".
Na pierwszym czwartkowym treningu w Monte Carlo partner byłego 2-krotnego mistrza świata z zespołu McLaren-Honda - Jenson Button został uderzony włazem kanałowym, który poderwał się, gdy przejechał po nim Nico Rosberg. Pokrywa szczęśliwie tylko uszkodziła bolid, urywając mu połowę przedniego skrzydła, a także psując zawieszenie, czy hamulce. W samochodzie trzeba było też wymienić podłogę.
„Takich sytuacji nigdy nie możemy akceptować". - mówił Alonso.
„Przed treningiem nie zajęto się wystarczająco sprawdzeniem toru, FIA i każdy musi dokładnie przejrzeć trasę, aby mieć pewność, że wszystko jest bezpieczne".
„(...)To kolejny powód, aby wrócić do pomysłu osłony na kokpit. Zminimalizujmy ryzyko, które zawsze istnieje". FIA jest zdecydowana wdrożyć osłonę już na sezon 2017, tylko jeszcze nie ustalono, na którą z proponowanych postawić.
Sam Button komentując wczorajszy incydent powiedział: „Sytuacja, gdy pokrywa studzienki wzlatuje do góry przy samochodzie z otwartym nadwoziem, jest ekstremalnie niebezpieczna".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Alonso: Incydent z pokrywą studzienki kanalizacyjnej kolejnym argumentem za osłoną na kokpit
Podobne: Alonso: Incydent z pokrywą studzienki kanalizacyjnej kolejnym argumentem za osłoną na kokpit



Podobne galerie: Alonso: Incydent z pokrywą studzienki kanalizacyjnej kolejnym argumentem za osłoną na kokpit
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć