Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa
Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa

Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa

2011-08-20 - G. Filiks     Tagi: Spa, James Allison, Lotus Renault
W Belgii LRGP ma zaprezentować spore modyfikacje do swojego bolidu. Dyrektor techniczny zespołu - James Allison ujawnił, jakie konkretnie nowe części zostaną zamontowane w R31 oraz co na torze Spa liczy się najbardziej. Brytyjczyk podzielił się ponadto planami dotyczącymi strategii rozwoju tegorocznego auta także w perspektywie kolejnych wyścigów. Przedstawiamy kompletny wywiad z 43-latkiem:

Pytanie: Jakie cechy samochodu zapewniają dobry wynik na torze Spa-Francorchamps?

James Allison: „Wszystko to, co sprawia, że bolid jest szybki na jednym torze, daje mu także przewagę na innych obiektach. Najważniejsze czynniki to doskonałe właściwości aerodynamiczne, dobre osiągi silnika, racjonalne zużycie opon oraz szybki kierowca. Wszystkie te elementy odgrywają mniej lub bardziej ważną rolę na różnych obiektach, ale fundament zawsze pozostaje bez zmian. To, co jest uważane za najważniejsze w Spa to moc silnika i właściwości aerodynamiczne".
Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na SpaAllison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa

Jakie nowości pojawią się w waszym bolidzie na torze Spa?
„R31 wystąpi w Belgii z nową podłogą, udoskonalonym układem wydechowym, wprowadzimy także poprawki do kanału hamulca oraz szereg innych drobnych zmian dotyczących elementów aerodynamicznych karoserii oraz tylnego zawieszenia. Żadne z tych udoskonaleń nie stanowi samo w sobie dużej zmiany, liczy się łączny efekt całego pakietu".
Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na SpaAllison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa
Czego dowiedziała się ekipa na torze Hungaroring?
„Ucząc się na własnych błędach, dowiedzieliśmy się, jaka jest maksymalna temperatura, do jakiej może rozgrzać się nasz układ wydechowy. Wprowadziliśmy modyfikacje w procedurach oraz zmiany konstrukcyjne, aby uniknąć w przyszłości tego, co przytrafiło się nam na Węgrzech".
Czy Spa jest trudnym torem dla inżyniera wyścigowego? Okrążenia są bardzo długie, a trasa wyścigu bardzo zróżnicowana…
„Tak, to prawda, że okrążenia są długie i dużo się podczas nich dzieje. Z tego właśnie powodu, ten tor stawia przed inżynierami spore wyzwania. Cechą charakterystyczną Spa są długie okrążenia, choć znajduje się na nich tyle samo zakrętów co w Monako, czyli jednym z najkrótszych torów. Spa to wspaniałe wyzwanie dla kierowców, bo w Belgii czeka ich nieprzewidywalna pogoda oraz gorąca atmosfera na trybunach".
 
Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na SpaAllison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa
Jaką strategię obrał zespół na drugą część sezonu?
„W przypadku większości zespołów, druga część sezonu to czas, w którym większość nowinek aerodynamicznych jest projektowanych z myślą o przyszłorocznym modelu bolidu. W naszym samochodzie nowości pojawią się podczas kolejnych trzech lub czterech wyścigów - zamierzamy wykorzystywać wyniki badań przeprowadzonych przed przerwą letnią - a później będziemy wprowadzać je coraz rzadziej".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Allison zdradza szczegóły pakietu poprawek Lotus Renault GP na Spa