Formuła 1 » Aktualności F1 » Afera podłogowa: Wszystkie zespoły zmienią konstrukcje
Afera podłogowa: Wszystkie zespoły zmienią konstrukcje
2007-05-03 - W. Nogalski Tagi:
„Wszystkie zespoły będą musiały usztywnić lub wzmocnić podłogi poprzez dodanie kolejnych warstw włókna węglowego”, powiedział Jacky Eeckelaert - Główny Inżynier Hondy.
Przypomnijmy, że efektem tak zwanej „afery podłogowej”, która wybuchła po Grand Prix Australii, gdy McLaren zarzucił Ferrari i BMW nielegalne mocowanie podłogi sprzyjające odginaniu się elementów dając tym samym nielegalną przewagę, było radykalne zaostrzenie przez FIA testów spodniej części bolidu. Większość ekspertów jest jednak zgodnych - nowe przepisy nie zmienią rozkładu sił w stawce ponieważ wszystkie zespoły będą musiały zmienić swoje konstrukcje.
„Nowe testy wykorzystują czterokrotnie większą siłę - wszyscy więc musieli wprowadzić pewne zmiany - w jedną lub drugą stronę. I tak - również my musieliśmy zmodyfikować naszą konstrukcję.”
Sam Michael z zespołu AT&T Williams twierdzi, że oprócz zmian konstrukcyjnych zespoły będą musiały zmienić również sposób ustawienia bolidów, a w szczególności wysokość zawieszenia bolidu nad nawierzchnią.
„Zespoły na pewno będą musiały podnieść trochę samochód, co może mieć wpływ na optymalne ustawienia. Nie sądzę jednak, abyśmy byli świadkami zmian kolejności w stawce, ponieważ każdy zespół będzie musiał wprowadzić pewne modyfikacje. To już nie będzie tak jak w Malezji, gdy tylko niektóre zespoły musiały coś zmienić, a inne nic.”
Dyrektor Techniczny Spykera Mike Gascoyne dodał: „Sprężyna podtrzymująca podłogę była standardowym rozwiązaniem. Wszyscy z niego korzystali, ale niektóre zespoły posunęły się absurdalnie daleko.”
„Nie sądzę jednak, aby miało to istotny wpływ na osiągi. Samochód będzie musiał zostać podniesiony z przodu, a większość ludzi po prostu zastąpi sprężynę trwałą podpórką.”
Przypomnijmy, że efektem tak zwanej „afery podłogowej”, która wybuchła po Grand Prix Australii, gdy McLaren zarzucił Ferrari i BMW nielegalne mocowanie podłogi sprzyjające odginaniu się elementów dając tym samym nielegalną przewagę, było radykalne zaostrzenie przez FIA testów spodniej części bolidu. Większość ekspertów jest jednak zgodnych - nowe przepisy nie zmienią rozkładu sił w stawce ponieważ wszystkie zespoły będą musiały zmienić swoje konstrukcje.
„Nowe testy wykorzystują czterokrotnie większą siłę - wszyscy więc musieli wprowadzić pewne zmiany - w jedną lub drugą stronę. I tak - również my musieliśmy zmodyfikować naszą konstrukcję.”
Sam Michael z zespołu AT&T Williams twierdzi, że oprócz zmian konstrukcyjnych zespoły będą musiały zmienić również sposób ustawienia bolidów, a w szczególności wysokość zawieszenia bolidu nad nawierzchnią.
„Zespoły na pewno będą musiały podnieść trochę samochód, co może mieć wpływ na optymalne ustawienia. Nie sądzę jednak, abyśmy byli świadkami zmian kolejności w stawce, ponieważ każdy zespół będzie musiał wprowadzić pewne modyfikacje. To już nie będzie tak jak w Malezji, gdy tylko niektóre zespoły musiały coś zmienić, a inne nic.”
„Nie sądzę jednak, aby miało to istotny wpływ na osiągi. Samochód będzie musiał zostać podniesiony z przodu, a większość ludzi po prostu zastąpi sprężynę trwałą podpórką.”
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Afera podłogowa: Wszystkie zespoły zmienią konstrukcje
Galerie zdjęć
Newsletter