Formuła 1 » Aktualności F1 » 10 rzeczy, których możemy oczekiwać w sezonie 2010

10 rzeczy, których możemy oczekiwać w sezonie 2010
2010-01-14 - P. Kątski Tagi: Alonso, Hamilton, Vettel, Schumacher, Rosberg, Flavio Briatore, Senna
Sezon 2010 będzie jeszcze obfitszy pod względem wydarzeń niż jego poprzednik. Obok pełnego zaangażowania Richarda Bransona w Formułę 1, rozstrzygnie się kilka kluczowych kwestii dla F1.
Wyrok w sprawie Flavio Briatore
Włochowi uchylono co prawda karę, ale "show must go on". Spodziewajmy się więc kolejnych pozwów Briatore przeciwko Piquetom, słownych przepychanek z Maksem Mosleyem, a także pikantnych faktów o kulisach "crash-gate" oraz wyniku apelacji złożonej przez FIA. 26 bolidów w stawce
Ostatni raz kiedy tak dużo aut pojawiło się na torze to sezon 1995. Teraz znów mamy pełną obsadę. Próżno wśród nowicjuszy wyglądać Loli i Prodrive'a, ale widowisko i tak może być ciekawe. Kierowcy z czołówki będą mieli więcej aut do zdublowania, a Grand Prix Monako będzie prawdziwym dreszczowcem. Lepsze sędziowanie
Mosley to obiecywał, ale jak to prawnikom się zdarza więcej było gadania niż konkretnych działań. Nowy prezydent FIA Jean Todt podchodzi do sprawy bardziej pragmatycznie. Niech wśród sędziów wyścigowych znajdzie się, ktoś kto oprócz przepisów, zna wyścigi od kuchni, czyli np. były kierowca F1.
Sędziowie byli by wybierani z określonej puli osób. To samo tyczyłoby się kierowców. Czwartym członkiem mogłaby zostać osoba oddelegowana przez organizatorów wyścigu.
Sędziowie ze swojego grona wyłanialiby przewodniczącego na każde zawody.
Takie rozwiązanie pozwoliłoby na spójność decyzji, której przez ostatnie lata brakowało.Powrót Schumachera
Obok powracającego po wypadku Felipe Massy, kibice na Grand Prix Bahrajnu będą oczekiwali na NIEGO. Co tam nowi kierowcy i nowe zespoły, kiedy najbardziej obleganym przez dziennikarzy miejscem na torze będzie garaż Mercedes GP.
Nazwisko Senny ponownie w F1Jeśli drużynie Camposa uda się wyrobić z pracami na czas, nazwisko Senny po raz kolejny pojawi się w F1. Mając Schumachera i bratanka kierowcy uważanego za najlepszego w historii Formuły 1, dziennikarze w swoich komentarzach będą powracali do historii sprzed 16 lat. Bruno nie pozuje na nowego Ayrtona, jednak jest w nim więcej Senny niż Lotusa w Lotusie Toniego Fernandesa.Alonso vs Massa, Hamilton vs Button, MSC vs Rosberg, MSC vs Vettel
Obok rywalizacji na torze, będzie też sporo rywalizacji wewnątrz zespołów. Button będzie chciał pokazać, że jest najlepszym brytyjskim kierowcą, Massa będzie chciał pokazać swoje przywiązanie do Ferrari, natomiast Rosberg, Vettel i Schumacher będą walczyli o tytuł najszybszego Niemca w F1.
Grand Prix Korei
Każdy nowy projekt Hermana Tilke daje nadzieję, że wyścigi rozgrywane na nowym torze będą przechodziły do historii. Gorzej jeśli do historii zamiast wyścigu przechodzi hotel i wjazd do alei serwisowej w Abu Zabi.
Zmiany na Silverstone
Szefowie Silverstone poinformowali, że na torze pojawią się nowe odcinki zaprojektowane specjalnie dla serii MotoGP. Miejmy nadzieję, że wykonawcy zdążą do lipcowego Grand Prix.
Zmiany w Monako
W lecie pojawiły się ekipy budowlane koło wyjścia z tunelu, a droga prowadząca do szykany została podniesiona. Oznacza to, że może pojawić się długa prosta, gdzie będzie możliwość wyprzedzania. Aby się przekonać, trzeba poczekać do maja.
Zakaz tankowania
Kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do jazdy z większą ilością paliwa na pokładzie. Kwalifikacje będą rozgrywane z małą ilością paliwa, ale wyścig to już inna bajka. Zmiana charakterystyki auta wraz z ubywającym ciężarem, może okazać się nie lada wyzwaniem dla młodszych kierowców, ale też możliwością pokazania swojego kunsztu przez Schumachera.
Wyrok w sprawie Flavio Briatore
Włochowi uchylono co prawda karę, ale "show must go on". Spodziewajmy się więc kolejnych pozwów Briatore przeciwko Piquetom, słownych przepychanek z Maksem Mosleyem, a także pikantnych faktów o kulisach "crash-gate" oraz wyniku apelacji złożonej przez FIA. 26 bolidów w stawce
Ostatni raz kiedy tak dużo aut pojawiło się na torze to sezon 1995. Teraz znów mamy pełną obsadę. Próżno wśród nowicjuszy wyglądać Loli i Prodrive'a, ale widowisko i tak może być ciekawe. Kierowcy z czołówki będą mieli więcej aut do zdublowania, a Grand Prix Monako będzie prawdziwym dreszczowcem. Lepsze sędziowanie
Mosley to obiecywał, ale jak to prawnikom się zdarza więcej było gadania niż konkretnych działań. Nowy prezydent FIA Jean Todt podchodzi do sprawy bardziej pragmatycznie. Niech wśród sędziów wyścigowych znajdzie się, ktoś kto oprócz przepisów, zna wyścigi od kuchni, czyli np. były kierowca F1.
Sędziowie ze swojego grona wyłanialiby przewodniczącego na każde zawody.
Takie rozwiązanie pozwoliłoby na spójność decyzji, której przez ostatnie lata brakowało.Powrót Schumachera
Obok powracającego po wypadku Felipe Massy, kibice na Grand Prix Bahrajnu będą oczekiwali na NIEGO. Co tam nowi kierowcy i nowe zespoły, kiedy najbardziej obleganym przez dziennikarzy miejscem na torze będzie garaż Mercedes GP.
Nazwisko Senny ponownie w F1Jeśli drużynie Camposa uda się wyrobić z pracami na czas, nazwisko Senny po raz kolejny pojawi się w F1. Mając Schumachera i bratanka kierowcy uważanego za najlepszego w historii Formuły 1, dziennikarze w swoich komentarzach będą powracali do historii sprzed 16 lat. Bruno nie pozuje na nowego Ayrtona, jednak jest w nim więcej Senny niż Lotusa w Lotusie Toniego Fernandesa.Alonso vs Massa, Hamilton vs Button, MSC vs Rosberg, MSC vs Vettel
Obok rywalizacji na torze, będzie też sporo rywalizacji wewnątrz zespołów. Button będzie chciał pokazać, że jest najlepszym brytyjskim kierowcą, Massa będzie chciał pokazać swoje przywiązanie do Ferrari, natomiast Rosberg, Vettel i Schumacher będą walczyli o tytuł najszybszego Niemca w F1.
Grand Prix Korei
Każdy nowy projekt Hermana Tilke daje nadzieję, że wyścigi rozgrywane na nowym torze będą przechodziły do historii. Gorzej jeśli do historii zamiast wyścigu przechodzi hotel i wjazd do alei serwisowej w Abu Zabi.
Zmiany na Silverstone
Szefowie Silverstone poinformowali, że na torze pojawią się nowe odcinki zaprojektowane specjalnie dla serii MotoGP. Miejmy nadzieję, że wykonawcy zdążą do lipcowego Grand Prix.
Zmiany w Monako
W lecie pojawiły się ekipy budowlane koło wyjścia z tunelu, a droga prowadząca do szykany została podniesiona. Oznacza to, że może pojawić się długa prosta, gdzie będzie możliwość wyprzedzania. Aby się przekonać, trzeba poczekać do maja.
Zakaz tankowania
Kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do jazdy z większą ilością paliwa na pokładzie. Kwalifikacje będą rozgrywane z małą ilością paliwa, ale wyścig to już inna bajka. Zmiana charakterystyki auta wraz z ubywającym ciężarem, może okazać się nie lada wyzwaniem dla młodszych kierowców, ale też możliwością pokazania swojego kunsztu przez Schumachera.
źródło: planetf1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
10 rzeczy, których możemy oczekiwać w sezonie 2010
Podobne: 10 rzeczy, których możemy oczekiwać w sezonie 2010




Podobne galerie: 10 rzeczy, których możemy oczekiwać w sezonie 2010



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter