Formuła 1  »  Aktualności F1  »  10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015

10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015

2015-01-08 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1
Formuła 1 już zostawiła za sobą sezon 2014 i kieruje uwagę ku nowemu, do którego pozostało mniej niż dziesięć tygodni. Tegoroczna rywalizacja najlepszych kierowców wyścigowych świata zapowiada się ciekawie z wielu powodów. Oficjalna strona internetowa F1 postawiła 10 najważniejszych pytań na sezon 2015.

1. Ktoś może zdetronizować Mercedesa?

Po rewolucji technicznej w F1 ubiegłego roku, Mercedes wyszedł na czoło stawki i tak odskoczył rywalom, że Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg wygrali jego bolidem wszystkie sesje kwalifikacyjne oprócz jednej i 16 z 19 wyścigów.
Sonda: Ktoś może zdetronizować Mercedesa?

2. Przyjście Sebastiana Vettela odwróci losy Ferrari?
Ferrari zeszłego roku zaliczyło pierwszy sezon bez zwycięstwa od ponad dwóch dekad, ale przed sezonem 2015 przeszło wielką restrukturyzację i zdobyło do składu kierowców nowego lidera, najbardziej utytułowanego w obecnej stawce zawodników byłego 4-krotnego mistrza świata Sebastiana Vettela.
Sonda: Przyjście Sebastiana Vettela odwróci losy Ferrari?

3. McLaren i Honda mogą wskrzesić dawną magię?
McLaren także słabnący w ostatnich latach, na sezon 2015 odnowił legendarny duet z Hondą, która jak kiedyś będzie dostarczać mu silniki. Jeżdżąc na jednostkach napędowych japońskiego koncernu, brytyjski team zdominował F1 pod koniec lat 80. i na początku 90. Wtedy zrobił to z Ayrtonem Senną i Alainem Prostem, teraz skompletował skład kierowców Fernando Alonso - Jenson Button.
Sonda: McLaren i Honda mogą wskrzesić dawną magię?

4. Daniel Ricciardo ma co potrzeba, aby poprowadzić atak Red Bulla na mistrzowskie tytuły?
Ricciardo po awansie ubiegłego roku z Toro Rosso do głównego zespołu Red Bulla, okazał się prawdziwą rewelacją sezonu 2014. Wygrał trzy wyścigi, zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej i sensacyjnie zdominował w teamie Vettela. Po odejściu Niemca do Ferrari, Australijczyk został teraz nowym numerem 1 u Czerwonych Byków, które cztery razy z rzędu zdobywały podwójne mistrzostwo świata F1 w latach 2010-2013.
Sonda: Daniel Ricciardo ma co potrzeba, aby poprowadzić atak Red Bulla na mistrzowskie tytuły?

5. Nico Hulkenberg wreszcie stanie na podium?

Hulkenberg ma opinię jednego z najbardziej utalentowanych i obiecujących kierowców w stawce, ale jeżdżąc w F1 już cztery lata, jeszcze nigdy nie wywalczył podium. W sezonie 2015 będzie dalej wystawiany przez należący do środka stawki zespół Force India.
Sonda: Nico Hulkenberg wreszcie stanie na podium?

6. Williams w końcu wróci do wygrywania?
Williams zwyciężył w 2012 roku wyścig o GP Hiszpanii, ale był to jego jedyny triumf w ciągu ostatnich 10 sezonów. Jednak podczas ostatniego niespodziewanie przedarł się do ścisłej czołówki F1 i zdobył jedno pole position oraz dziewięć podiów.
Sonda: Williams w końcu wróci do wygrywania?

7. Sauber może wrócić do punktowania po nieudanym sezonie 2014?
Sauber zeszłego roku nie zdobył ani jednego oczka pierwszy raz w swojej historii. Na sezon 2015 całkowicie wymienił skład kierowców, pozyskując Marcusa Ericssona oraz debiutanta Felipe Nasra.
Sonda: Sauber może wrócić do punktowania po nieudanym sezonie 2014?

8. GP Meksyku będzie tak wymagającym wyścigiem jak kiedyś?

GP Meksyku wróciło na sezon 2015 do kalendarza F1 po ponad dwóch dekadach przerwy. Kiedyś zawody na torze Autodromo Hermanos Rodriguez były prawdziwym wyzwaniem - i dla kierowcy, i dla bolidu. Pętla w Mexico City jest położona przeszło 2000 metrów n. p. m., była nierówna i miała zdradliwy finałowy zakręt. Jednak teraz przechodzi przebudowę, w ramach której m. in. skasowano kończący okrążenie słynny łuk Peraltada.
Sonda: GP Meksyku będzie tak wymagającym wyścigiem jak kiedyś?

9. Przejście na silnik Mercedesa będzie receptą Lotusa na powrót do wygrywania?

Lotus będący w latach 2012-2013 jednym z czołowych zespołów F1, ubiegłego roku zdobył zaledwie 10 punktów i zajął odległe 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Do ogromnego regresu formy stajni z Enstone przyczynił się niekonkurencyjny i awaryjny silnik V6 turbo od Renault. Na sezon 2015 Lotus wymienił go na dominujący motor Mercedesa.
Sonda: Przejście na silnik Mercedesa będzie receptą Lotusa na powrót do wygrywania?

10. Ryzyko Toro Rosso z młodzieżą się opłaci?
Juniorski zespół Toro Rosso wystawi tego roku skład kierowców złożony z dwóch absolutnych debiutantów, od których wiele się oczekuje - rekordowo młodego, 17-letniego Maxa Verstappena oraz Carlosa Sainza Juniora, syna słynnego rajdowca Carlosa Sainza.
Sonda: Ryzyko Toro Rosso z młodzieżą się opłaci?



źródło: formula1.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015

10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
mclarenfan 2015-01-08 18:13
ciezko wypelnic wszystkie ankiety bo po oddaniu głosu się odświeże i trzeba na nowo pozostałe zaznaczać
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Sector 2015-01-08 21:19
odpowiedź na pierwsze pytanie i wciskasz głosuj... potem głosujesz w kolejnej i kolejnej... owszem, odświeża, ale trwa to chwilkę.
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Makk 2015-01-08 22:05
11. Czy polsat sport bd transmitował F1
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Skoczek120 2015-01-09 00:36
Rozum podpowiada, że... 1. Merc najprawdopodobniej zostanie zdetronizowany przy kolejnej poważnej zmianie przepisów np. przejściu na 1000-konne V6-stki lub V8-ki. Będzie to zapewne sezon 2016 lub 2017. 2. Vettel niczym Hamilton może trafić, jak na loterii, czerpiąc profity np. ze zmian w przepisach, które Ferrari wykorzysta. W przyszłości może mu się to odpłacić i kto wie... powiększyć swój dorobek i zyskać szacunek nie tylko Tifosi. 3. McLaren-Honda... cóż.... życzę im powrotu do formy - nie dlatego, że lubię Rona czy Alonso. Po prostu szanuje tą ekipę... a przede wszystkim Hiszpana. Uważam, że jest kierowcą swoich czasów i zasługuje choć na jeszcze jeden tytuł. Czy w tym roku coś zdziałają? To zagadka - McL myśli przyszłościowo. Więc brak sukcesu w tym roku nie będzie ani zaskoczeniem, ani też rozczarowaniem. Po prostu nie da się od razu zacząć osiągać sukcesy. BrawnGP wykorzystało projekt Hondy, a nie własny. I w tym tkwił ich sukces. Ale liczę na niespodziankę. :-) 4. Daniel Ricciardo to znakomity zawodnik - dla mnie największe objawienie sezonu 2014 i osobiście dla mnie najlepszy zawodnik tamtego roku. :-) Doświadczenia z HRT i STR poskutkowały szybką adaptacją do nowych warunków i nie najlepszego RB10. Jeżeli tylko sprzęt pozwoli, pokaże klasę i mam nadzieje, niedługo zostanie mistrzem (nieoficjalnym jest - mistrzem "reszty świata", w którym Merca "nie było"). Ale jak to w F1 bywa sprzęt to podstawa - oby miał więcej szczęścia od równie zdolnych, co takiej szansy nie mieli (np. Jean Alesi). 5. Hulk to zawodnik, który teraz powinien wygrywać w Mercu. Bardzo mi przykro, że taki talent kisi się w Force India. Tam ma ograniczone szanse na sukces. Miał trochę pecha... ale i zabrakło mu motywacji. Frustracja go wypala. Oby zespół Mallyi dostarczył mu sprzęt, na jaki zasługuje... bo to świetny driver. I oby nie podzielił losu Frentzena. 6. Williams obok RBR był najlepszy w zeszłym roku. Oczywiście pomijam tu Merca, bo oni byli w swojej grze. Pojedynek o miano najlepszego reszty stawki wielokrotnie wygrywał Williams - zwłaszcza na szybkich torach. Przejście na silniki Merca było strzałem w dziesiątkę - mają dobry skład. Valtteri to obok Daniela wschodząca gwiazda F1 i mam nadzieje, że i On doczeka się w przyszłości sprzętu, w którym sięgnie po majstra. Jeżeli Merc nie będzie w "swojej lidze", jak najbardziej mogą wygrywać. :-) 7. Sauber najprawdopodobniej będzie "czerwoną latarnią" stawki tegorocznego sezonu. O ile oczywiście Cat i Manor opuszczą na dobre F1. I przynajmniej do czasu debiutu Haas F1 (nic nie wiadomo o ich formie, bo to przyszłość). Miejmy jednak nadzieje, że uda im się zdobyć choć kilka punktów. Pozostanie przy silniku Ferrari raczej im nie pomaga... ale wierzmy w to, iż "czerwoni" poprawią jednostkę. Nasr to zdolny chłopak. Marcus już nie za bardzo... ale też "sroce spod ogona nie wyleciał". Nowy skład jest obiecujący i z pewnością nie gorszy od ubiegłorocznego (jedynie mniej doświadczony). Trzymam za nich szczególnie kciuki, bo mam do nich sentyment. :-) 8. Tor w Meksyku był na prawdę ciekawy - przynajmniej w czasach ChampCar w ubiegłej dekadzie. Teraz zapewne został "dostosowany do F1", czyli po prostu spaprany. Ale miejmy nadzieje, że podobnie, jak w przypadku Red Bull Ringu (kiedyś A1 Ringu) nie pozbawili go "dawnego blasku". :-) 9. Szanse na wygrywanie Lotusa są raczej nikłe... choć nigdy nie mów nigdy. Jeżeli będą regularnie punktować, będzie to wielki sukces. I za to trzymam kciuki. :-) 10. Skład STR najmłodszy w historii... ale też diabelnie zdolny. Max w pierwszym sezonie startów w wyścigach samochodowych walczył o tytuł w F3 (to półka wyżej od FR2.0 czy też F4, gdzie przeważnie młodzi zaczynają starty w samochodach jednomiejscowych). To wielki kaliber talentu. :-) Moim zdaniem nawet na mistrza świata (choć w F1 ten sukces to przede wszystkim sukces bolidu, a nie kierowcy). Carlos Sainz Jr to kolejne znane nazwisko - jego ojciec był dwukrotnym rajdowym MŚ. Ale nie zmienia to faktu, że to diabelnie zdolny chłopak. Był lepszy od Kwiata w Formule BMW i Renault... pogubił się jednak w GP3 i F3. W zeszłym roku pokazał, na co go faktycznie stać. Obaj są żółtodziobami, to prawda... ale są to niezwykle obiecujący adepci czterech kółek wyścigowych i z pewnością są zdolni to znakomitych rezultatów. Na pewno zaskoczą, na co swoją drogą liczę. :-)) @Makk - tak, będzie transmitował. Ponoć mają trzyletni kontrakt i wygasa z końcem sezonu 2016. O to bym się nie martwił. Bo nikt im by nie dał rocznego kontraktu. Takowe się nie opłacają zarówno jednej, jak i drugiej stronie. Pzdr ;-)
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Ciekawe rzeczy 2015-01-09 12:12
Z tym, że silniki 1000 KM to mrzonka. Z bardzo wielu przyczyn. W f1 ich nie zobaczymy. Nie mówiąc już o v 8 itd. Vetel nie odwróci losów ferrari. Bo po mimo posiadania 4 tytułów z przypadku (mocny bolid i słaby partner) Słabo wraz z kimim radzą sobie z bolidami v6. Sukces BrawnGP nie polegał na wykorzystaniu projektu hondy. No może w jakiejś tam małej części. Sukces Brawn GP polegał przede wszystkim na tym, że właściciel stajni i główny projektant znalazł w regulaminie i wykorzystał. Luki, których nie widziały i nie wykorzystały inne zespoły. Ross Brawn był na tyle tego świadomy. I wiedział, że w nowym sezonie wszyscy przygotują to co on. Że po jednym sezonie team sprzedał bo wiedział, że już nie wygra.
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Skoczek120 2015-01-09 18:13
@Ciekawe rzeczy - ale kto te luki znalazł? Zespół z Brackley, wówczas należący do Hondy. Brawn był członkiem zespołu. I gdyby Honda nie wycofała się z F1, miałaby na koncie majstra... i zapewne Merc nie wszedłby do F1, bo nie chciałby zaczynać od zera. ;-) Sprzedał zespół Mercowi, bo to była najlepsza opcja na utrzymanie zespołu w czołówce. Jako prywatna ekipa nie byliby w stanie się prawdopodobnie utrzymać (bo w kolejnym sezonie bolidy trochę się zmieniły, stały się cięższe, a więc projekt z 2009 roku by nie wystarczył z małym budżetem), a co dopiero coś osiągnąć. Vettel i Raikkonen słabo radzili sobie na tle swoich partnerów - ale to był zeszły sezon. Sezon zmian, które nie każdemu muszą leżeć. A wraz z doświadczeniem wyniki się poprawią. Podstawa to dobry sprzęt. O każdym można powiedzieć "ma z przypadku tytuły, bo miał świetny bolid i słabego partnera". Ale taka jest F1 - równie dobrze moglibyśmy sobie darować kl. kierowców... bo przecież "najwięcej zależy od bolidu". Ale taka specyfika motorsportu. ;-) 1000-konne maszyny jak najbardziej mogą wejść do F1 - słabo najwidoczniej orientujesz się w świecie F1. I te zmiany mogą wejść już w 2016 lub 2017 roku. W grę wchodzi także ustandaryzowanie elektronicznej strony silnika (ERS).
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Rivers 2015-01-09 20:11
Moje odpowiedzi były różne od większości tylko w dwóch przypadkach. GP Mexico nie będzie tak wymagającym wyścigiem! Łatwiejsze w prowadzeniu bolidy i zmiana charakterystyki S3! Po drugie, młodzi w Torro Rosso pokażą jednak, że dzisiejsze bolidy może prowadzić nawet 17-latek. Reszta za resztą!
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
Silniki 1000 KM 2015-01-09 20:55
Mogą wejść do f1 ale to czysta teoria. FIA w życiu się na to nie zgodzi. Nie che mi się już o tym pisać. Ale powody są banalne jak choćby bezpieczeństwo, zmiany w konstrukcjach bolidów i to poważne, w końcu tak podnoszone przez wszystkich koszty. Dlatego zgoda FIA na silniki 1000 KM jest mrzonką. Może co najwyżej zgodzą się na wzrost mocy ERS. Co prawda w 2016 roku zmieniają się zasady głosowania nad zasadami regulaminów technicznych. Ale mercedes tanio skóry nie sprzeda. I za wszelką cenę będzie chciał on i zespoły używające jego motorów zakonserwować bieżący stan rzeczy. Tak więc przeszkody dla silników 1000 Km są z każdej strony.
10 najważniejszych pytań w F1 na sezon 2015
robeert 2015-02-01 12:36
to bedzie czas na powroty